![]() |
zorgtoeslag
Hallo,
Ik heb een vraagje over zorgtoeslag. ik ben net 18 geworden en moet dus een zorgverzekering, ik ben tevreden, met de zorgverzekering waar ik bij zit. Ik wil bij m'n ouders op blijven staan, maar krijg ik dan ook gewoon zorgtoeslag? |
Ja, daar heb je recht op, ook als je thuiswoont, ongeacht of je ouders het voor henzelf wel of niet ontvangen. Je moet het wel zelf aanvragen, dat doe je op toeslagen.nl.
|
Ja, maar ik wil gewoon op de verzekering blijven bij m'n ouders.
Kan dat dan ook gewoon.? |
Je kan wel bij die verzekeringsmaatschappij blijven, maar je zult het wel zelf(of je ouders) moeten gaan betalen.
|
Citaat:
Vraag dit aan je verzekeraar. Ook een klein bijbaantje telt als inkomen. Als je studeert, vraag dan ook of ze een studentenpolis hebben. Of als je als student wél op de polis mag blijven. |
Let ook op een tandartsverzekering. Tot je 18e werden die kosten uit de basisverzekering vergoed, na je 18e moet je je hiervoor aanvullend verzekeren.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar heb ik dan ook recht op zorgtoeslag? |
Ja, ook als je bij je ouders op de polis staat, kun je zorgtoeslag aanvragen.
Of je het krijgt, gaat de belastingdienst over. |
Okee, dan is me dat weer duidelijk.
bedankt!:D |
Eens per jaar mag je overstappen naar een andere zorgverzekering (of een andere polis voor de zorgverzekering van je ouders).
Wellicht kun je kijken naar een zorgpolis voor jongeren? Die schelen best veel geld (als je weinig klachten hebt)! Verder heb je recht op zorgtoeslag. Heel, heel praktisch bezien niet als je zelf geen zorgkosten maakt (je ouders voor je betalen), maar Belastingdienst heeft erg weinig prioriteit om dat te controleren. Ik heb het althans nog nooit meegemaakt binnen mijn werkveld. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20. |