Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   jeuk na het scheren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=184726)

KrizzZzZZzzjE :P 12-08-2002 21:55

jeuk na het scheren

nadat ik mijn schaamstreek gisteravond van het daar voorheen geplaatste haar heb ontdaan met behulp van een schoon scheermes...blablabla..
okee, misschien heb ik het verkeerd gedaan maar... wat kan ik doen tegen de jeukige rode bultjes die nu overal zitten?
iets derop smeren?--> Nivea body-Care, talkpoeder ofzow
of gewoon nix dermee doen...laten luchten en wachten...?

ik weet dat er veel topiks hierover zijn, maar 1 duidelijk (waar) antwoord is genoeg, gooi em daarna maar weer dicht.

dank u :) .....*verrekt van de jeuk*

X-je 12-08-2002 22:00

scheer je droog? wat ik namelijk doe, is het onder de douchestraal scheren en ik heb nooit last van jeuk

X-je

O en nivea wil wel es helpen tg de jeuk, bij mij toch :)

p-chez 12-08-2002 22:15

Elke plek waar je voor 't eerst scheert is daarna geirriteert. Dat geldt dus ook voor de schaamstreek ;)

Je moet er gewoon aan wennen, en idd wat erop doen, soort aftershave-balsem of iig iets wat niet op alcoholbasis is.

skatefamke 12-08-2002 22:33

beetje bodylotion oid, wel beetje zachtig tja, zoals vermeld, zonder alcohol dus.

KrizzZzZZzzjE :P 13-08-2002 09:10

dank u :) ... ik doe nu nivea-spray derop, en dan de ventilator op me geval richten :D werkt heeerlijk verfrissend en de jeuk is minder... ,maar nog steeds irritant.

Mystique 13-08-2002 17:42

Het vel daar si extra gevoelig. Ik heb er ook vaak last van en ben maar overgegaan op ontharingscreme.
Ik zou zeggen smeer er bodylotion op (liefst zonder alcohol en al die shit --> aanrader dove bodysilk! echt superspul!), scheer niet droog maar met water of scheerschuim, scheer met je haren mee(niet tegen de richting in), doe het s'avonds want als je dan bultjes krijgt zijn die teminste de volgende dag weg als je een bikini aantrekt.

Dusjcrib 13-08-2002 17:47

Citaat:

Mystique schreef:
doe het s'avonds want als je dan bultjes krijgt zijn die teminste de volgende dag weg als je een bikini aantrekt.
kdenk niet dat ie een bikini aan zal trekken of uberhaupt willen trekken :D:D

Maar euh, ik heb dr ook last van. Met de tijd win je er gewoon wel aan eigenlijk en gaat het minder jeuken en/of irriteren.. Verder alle tips van hierboven opvolgen ja..

En wie weet is het met ontharingscreme minder? Zou je kunnen proberen..

Rioto 13-08-2002 17:52

ik hoorde van een aantal mensen als je nog geen baardgroei hebt als je dan je wel scheert dat je eerder baardgroei krijgt klopt dat ?

Dusjcrib 13-08-2002 18:58

Citaat:

Maypole schreef:
ik hoorde van een aantal mensen als je nog geen baardgroei hebt als je dan je wel scheert dat je eerder baardgroei krijgt klopt dat ?
nja.. tis iig wel zo dat wanneer je ergens zachte haartjes hebt, en je scheert die weg, er dan stoppeltjes voor in de plaats komen. Dus in die zin zou het ms kunnen dat door je te scheren je baardgroei stimuleert omdat de zachte haartjes daar dan terugkomen als stoppeltjes...?? Maar of het echt zal werken.. ik bedoel echt zichtbaar resultaat zal leveren weet ik niet

Rioto 13-08-2002 21:24

Citaat:

Dusjcrib schreef:

nja.. tis iig wel zo dat wanneer je ergens zachte haartjes hebt, en je scheert die weg, er dan stoppeltjes voor in de plaats komen. Dus in die zin zou het ms kunnen dat door je te scheren je baardgroei stimuleert omdat de zachte haartjes daar dan terugkomen als stoppeltjes...?? Maar of het echt zal werken.. ik bedoel echt zichtbaar resultaat zal leveren weet ik niet

nou ik haat die Klote zachte haartjes ,.. bagger dingen blijven maar groeien op die kin van me .. ik scheer die dingen altijd weg maar geen stoppetjes verdomme

StefanLovertje 13-08-2002 22:34

Citaat:

Mystique schreef:
Ik heb er ook vaak last van en ben maar overgegaan op ontharingscreme.
jah maar hoe doe je dat, bij mij pakt dat niet hoor :( en heel mijn huid lag open daarna :(
scheer niet droog maar met water of scheerschuim, scheer met je haren mee
jah maar als je dan met je vingers tegenin de richting gaat voel je allemaal stoppels. zie lelijk uit en is niet ech fijn om te voelen... en al helemaal niet fijn voor mond van vriend
dus mijn vraag :) hoe haal je alles goed weg ?

Mark 14-08-2002 14:22

Goed laten luchten! :D

Gewoon zonder slipje en met een minirokje gaan lopen. Dan is het zo weg!

(ps, je weet waar ik woon, toch?) ;)

Mark :cool: [- Want zeg nou eerlijk, sex is heerlijk! -]

DarkRaven 14-08-2002 15:36

Citaat:

Maypole schreef:
bij mij wel, ik had eerst zachte haartjes, heb ik weggeschoren en nu zijn die haartjes wel dikker/stugger. kheb wel stoppels ja. maar ik ben vroeg vergeleken met leeftijdsgenoten als het gaat om baardgroei e.d.

Rioto 15-08-2002 10:15

Ik volgens mij fokking laat

Hellup 15-08-2002 20:35

ehh liefe jongetjes hier, er zijn ook meisjes (lees HEEL VEEL meisjes) die niet van stoppeltjes houden, want dat prikt (en niet alleen tijdens het zoenen..) dus wees blij als je ze niet hebt.

verbal-violence 16-08-2002 23:43

Citaat:

Hellup schreef:
ehh liefe jongetjes hier, er zijn ook meisjes (lees HEEL VEEL meisjes) die niet van stoppeltjes houden, want dat prikt (en niet alleen tijdens het zoenen..) dus wees blij als je ze niet hebt.
We hebben he tover noten scheren. Ik weet wat die stoppeltjes aan kunnen richten dus scheer ik elke dag baardje en Zakkie :D

Roos 17-08-2002 14:06

- scheer je 's avonds, dan heeft je huid tijd om te herstellen
- gebruik altijd scheerschuim (is wat zachter)
- scheer met de haargroei mee (vaak naar onder/naar binnen)
- smeer het in met een vette creme (zonder alcohol!) of talkpoeder schijnt ook goed te helpen.

verbal-violence 17-08-2002 14:13

Citaat:

rosi schreef:
- scheer je 's avonds, dan heeft je huid tijd om te herstellen
- gebruik altijd scheerschuim (is wat zachter)
- scheer met de haargroei mee (vaak naar onder/naar binnen)
- smeer het in met een vette creme (zonder alcohol!) of talkpoeder schijnt ook goed te helpen.

Ik sscheer altijd met nieuwe scherpe mesjes
Scheerschuim

en beetje warm water , Alleen 1e keer hadk vet jeuk maar dat ging snel over nu ist allemaal supergladjes en lekker :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.