![]() |
Saaiferbet #1557
*O**O*
|
Ik snap de titel niet. :o
|
Ik ben nog meer Politichicks aan het kijken, wat een heerlijkheid zeg <3 Thanks a lattee, Para (y)
:D(Y) |
Ik ook niet!
|
Citaat:
|
met de zaklamp zag ik geen witte dingetjes op Theodoors amandelen, maar zijn huisarts zag ze met ooglampje en tongspatel wel, dus nu heeft hij Broxil :Y
|
Wat is eigenlijk het verschil tussen een ergatief en een absolutief? En begrijp ik het goed dat een absolutief altijd gebruikt kan worden in situaties waar een ergatief gebruikt kan worden, maar andersom niet altijd? En dat een taal dus niet zowel een ergatief en een absolutief kan hebben?
Zijn er forumers die dit soort dingen weten? :o |
Nou ik dus niet. Terwijl ik het wel hoor te weten :O
|
Zo, dat was college. Fijn om er weer eens uit te zijn (Y) nu als een gek die presentatie van morgen voorbereiden.
|
En van zijn huisarts moest hij vitamine B gaan gebruiken tegen diarree als bijwerking van de Broxil? Maar hij weet niet of hij dat goed verstaan heeft. Ik kan er in de richtlijnen ook niets over terugvinden. \
|
http://www.imdb.com/title/tt0787985/ is trouwens wel een aanrader, grappige serie :D(Y)
Keith Allen (de vader van Lily, blijkbaar) speelt echt een meesterlijke rol <3 |
Citaat:
Maar goed, je zult 'ze' de kost moeten geven die echt een waardige spreekbuis vinden in deze tuthola's :D |
Ik heb zin om een spijker in de muur te rammen om een lichtsnoer aan op te hangen. Misschien moet ik me even inhouden..
|
Ik zit nu allemaal dingen te lezen die ik voor de helft snap, en de helft die ik snap vind ik ontzettend gaaf.
|
Ah, bij de informatie over vitamine B6 staat wel dat het bij sommige antibiotica gesuppleerd kan worden :Y
|
mijn knie is hardstikke dik.
ik ga eten laterzz |
Volgens mijn dokter is dit mijn huidaids : http://nl.wikipedia.org/wiki/Pityriasis_rosea
en dat klopt als een bus, met die ene gekke vlek in het begin gevolgd door bultjes :y nu heb ik een zalf tegen de jeuk. |
Citaat:
Dat kun je bij elke dermatologische aandoening op Wikipedia er wel bij zetten :o Behalve bij aandoeningen die pigmentloze vlekjes veroorzaken natuurlijk. |
nog maar een goeie 4 maanden :cool:
|
Citaat:
|
:cool:
|
|
Citaat:
|
Rare film, vond ik dat. Op zich wel tof, maar ik had er meer/iets anders van verwacht, I guess.
|
Aargh, m'n lamp is gesprongen in de badkamer en ik weet niet hoe je dat lampenkap-ding (van glas) eraf haalt, dus krijg het niet voor elkaar om hem te verwisselen. En nu heb ik in de (scheer)lamp boven m'n spiegel, die nooit gebruikt wordt en waar ook geen lamp in zat, een nieuwe lamp gedraaid, maar die doet het nog steeds niet. Vast de reden waarom ie niet gebruikt wordt. Grr.
|
He GVD :mad: elke keer als ik een harde enter doe in word gebruikt 'ie ineens weer een andere lettertype en alles. Ik haat word soms zo grondig (N)
|
Citaat:
|
Que?
|
Professionele, gratis tekstverwerkingssoftware.
|
Ah. Nee, ik hou het maar even bij word. Heb ook al gemerkt dat als ik ctrl+enter doe het wel goed gaat (Y)
|
gratis fat keetje gekregen van mijn bff (y) heerlijk eten.
|
Mmmmmmmmm ik heb roti (Y) oke, het is kant-en-klaar, maar toch :o
|
Citaat:
(Ging overigens over een bugje m.b.t. veel voetnoten dat inmiddels al opgelost is.) |
Citaat:
"De man(ABS) zit." "De man(ERG) eet een appel(ABS)." Tegenover ergatief-absolutieve talen staan de nominatief-accusatieve talen, dus dan krijg je: "De man(NOM) zit." "De man(NOM) eet een appel(ACC)." Vervolgens zijn er talen die 'split-ergative' zijn, die zijn gedeelte ergatief, maar ook gedeeltelijk accusatief. Het kan dan bijvoorbeeld zo zijn de persoonlijke voornaamwoorden volgens het accusatieve-systeem gaan en zelfstandige naamwoorden volgens het ergatieve. |
Citaat:
|
En wat doet dit in de praktijk?:p
|
Citaat:
|
Citaat:
"Я (ik, nominatief) хочу (wil) кашу (pap, accusatief)." "Каша (pap, nominatief) хочет (wil) меня (accusatief. Of genitief, dat weet ik eigenlijk niet, het heeft iets met een rare niet-relevante regel in het Russisch te maken.)" "Я (ik, nominatief) умираю (sterf)" Maar in taal X zou je zeggen: "Ik (absulutief) sterf." "Ik (ergatief, want er gaat bij het werkwoord een lijdend voorwerp komen) eet pap (absulutief (ik weet niet hoe je dat woord in het Nederlands schrijft), omdat het het lijdend voorwerp is en de onderwerpsfunctie een ergatief heeft.)" Zoiets. :p Maar Andijvie kan dit vast duidelijker uitleggen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik snap het niet. Wat is het verschil tussen 'De man eet een appel' en 'De man eet een appel'? :o
|
Citaat:
Ook omdat het tweede onzin is, natuurlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Edit:
Spoiler
:cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
O, Aldan, op die site waar jij dat gedicht had gevonden (staat nog wel ergens in gedachten over gedichten) kun je dat gedicht ook voor laten lezen. Door een Belg. :cool: Zelfs meerdere Belgen voor verschillende stemmetjes :cool::cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pfoe. Ik moet me daar nog maar eens heel erg in gaan verdiepen.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42. |