Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Van vmbo Kader naar..??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1847585)

MrsssNeversonn 24-11-2011 20:10

Van vmbo Kader naar..???

Ik doe nu Vmbo-kader en ik sta gem. een 8 voor al mn vakken, ik wil tolk worden maar als ik alles goed heb begrepen moet je daarvoor of vmbo t of havo hebben..
Moet ik dan na vmbo -k naar roc gaan en dan mbo 4 doen? of is er een andere oplossing? :confused::confused::confused:

Duckdonkey 24-11-2011 20:54

het is ff de vraag in welk leerjaar je nu zit, meestal kun je nog wel naar vmbo-t als je in de 1ste of 2de zit, daarna niet meer volgens mij.

MrsssNeversonn 24-11-2011 21:15

Citaat:

Duckdonkey schreef: (Bericht 32129301)
het is ff de vraag in welk leerjaar je nu zit, meestal kun je nog wel naar vmbo-t als je in de 1ste of 2de zit, daarna niet meer volgens mij.

ik zit nu in de 3e

MrsssNeversonn 24-11-2011 21:24

oh en ik doe Ict&multimedia

Duckdonkey 25-11-2011 11:10

Dan vrees ik dat het niet meer gaat,
de 3de telt al als examenjaar en mag je dus niet missen.
of je moet ervoor kiezen met je school te overleggen of je de 3de dan 2keer mag doen, 1keer op kader niveau en 1 keer op tg, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je dan al aan je 5 jaar vmbo zit en je dus ook niet meer mag zakken met je examen ofzo.

MrsssNeversonn 25-11-2011 12:40

Citaat:

Duckdonkey schreef: (Bericht 32130275)
Dan vrees ik dat het niet meer gaat,
de 3de telt al als examenjaar en mag je dus niet missen.
of je moet ervoor kiezen met je school te overleggen of je de 3de dan 2keer mag doen, 1keer op kader niveau en 1 keer op tg, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je dan al aan je 5 jaar vmbo zit en je dus ook niet meer mag zakken met je examen ofzo.

ik word dan volgens mij niet toegelaten want, in de 1e had ik frans en ges en ak & bio in de 2e duits ak frans gs bio ,, maar in de 3e kader heb ik geen bio geen frans en geen duits en ak en geen gs,, ik weet van mezelf dat ik dit alles wel in kan halen maar mag t wel volgends de regels?.....

Sarah 25-11-2011 13:53

Volgens mij is de opleiding tot tolk op HBO niveau. Dat betekent dat je een HAVO-diploma of MBO-4 diploma ervoor nodig hebt. Als je MBO niveau 4 mag gaan doen met je vmbo kader diploma, zou ik dat dus gaan doen. En dan een opleiding die relevant is voor de opleiding tot tolk, bijvoorbeeld MBO toerisme&recreatie.

Hunterlife 25-11-2011 14:35

Ik doe nu mbo ict op niv. 4, hiervoor vmbo kbl gedaan. Heel goed te doen (too easy in reality).

Waar een wil is, is een weg, go for it!

Duckdonkey 25-11-2011 18:38

Citaat:

MrsssNeversonn schreef: (Bericht 32130420)
ik word dan volgens mij niet toegelaten want, in de 1e had ik frans en ges en ak & bio in de 2e duits ak frans gs bio ,, maar in de 3e kader heb ik geen bio geen frans en geen duits en ak en geen gs,, ik weet van mezelf dat ik dit alles wel in kan halen maar mag t wel volgends de regels?.....

Ik zou echt even met je mentor/decaan/school overleggen wat de mogelijkheden zijn, want inprincipe zou het volgens de officiele regels volgens mij wel mogen, maar dan raak je je 5de jaar vmbo wel kwijt, en volgens mij is het dan dus zo dat je 3vmbo ook nog op tg niveau moet doen, dan doe je dus al 5 jaar over vmbo en mag je niet meer zakken voor je examen, dus dat is een risico wat je moet overwegen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.