![]() |
Fysaaio #1564
dus
|
ik moet me ook weer een keer laten uitlijnen (Y)
|
@Noedelhap: normale rusthartslag is iets van 60/70.
|
Mijn rusthartslag is 48 :o Dat is dan zeker ook niet best :P
|
Is trouwens afhankelijk van je conditie. Topsporters hebben soms een rusthartslag van 40/50.
|
Citaat:
|
Toen een vriend van me een kijkoperatie had wegens eens knieblessure ging steeds de hartmonitor af omdat zijn hartslag zo laag was ivm veel sporten :cool:
|
Citaat:
|
Het is allemaal een beetje relatief hoor. Het is niet zo dat als je 50 of 80 hebt je gelijk ernstige fysieke problemen hebt, je hartslag wordt gewoon door heel veel verschillende factoren beïnvloed, oa. lengte, gewicht, of je veel sport, etc. etc.
|
Wat wel grappig is: als ik me ga inspannen dan schiét m'n hartslag omhoog. Ook al is die inspanning helemaal niet zo zwaar. Ik kan ook makkelijk nog een gesprek voeren terwijl mijn hartslag op 180 zit ofzo. :P
|
180 bij lichte inspanning? :s dat is wel absurd hoog
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Mijn hartslag bij rust is ongeveer 90.
|
Das dus niet zo goed he :p
|
Hoe weten jullie dat allemaal?
|
Oh noes!
|
Citaat:
2. Meet je hartslag. 3. ??? 4. Profit! |
Citaat:
|
Ik voel dat niet hoor :confused:
|
Ik kan dat ook niet zelf meten hoor :o
|
dan ben je dood :eek:
|
Je voelt je hartslag niet? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Heuh? Ook niet in je nek, of op je buik ofzo? (@ Gnork: jij niet op je buik :P ) |
Het zit trouwens niet in het midden van je pols he? Meer aan de kant van je duim. En het is beter om niet met je duim te voelen, want dan kun je twee dingen door elkaar krijgen :P
|
Citaat:
Vroegah was hij trouwens ook nooit voelbaar bij mij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou, ik doe het wel een minuut. Ik heb m'n polsding gevonden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nah ongeveer 69 per minuut. Maar ik kon het lastig voelen. Is dat goed?
|
Ah 70 is gemiddeld lees ik :cool: Ik had zelf het idee dat hij heel snel ging.
|
Eigenlijk moet je het vlak na het ontwaken doen :D
|
Citaat:
|
Jeetje suffies, dan pak je er gewoon een horloge bij! :D Daar kun je mee bijhouden hoeveel seconden er geweest zijn, en als je nauwkeuriger wil meten, meet je een halve minuut of een hele minuut.
Citaat:
|
Ik heb het nog eens gemeten (nu echt bij m'n pols, eerst bij m'n nek) en nu was het ineens 80.
|
hartslag < 100/minuut = rust :y
|
Citaat:
|
Dit blijft één van de leukste "debatten" op YouTube. Meer een eenzijdige afslachting.
|
Pak gewoon de windows-klok erbij, moeilijkdoeners :D
Even de mijne tellen. Soms "skipt" mijn hart een slag, vet eng is dat :D |
Citaat:
Ik vind het heel opvallend dat tijdens een inademing je hartslag bijna twee keer zo snel gaat en dan weer normaal. |
68 in een minuut. Soms duurde het wel twee tellen voordat er een nieuwe slag kwam :s
Even naar http://nl.wikipedia.org/wiki/Arhythmie kijken.... /hypochonder |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26. |