Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   [Aphex Twin] Selected ambient works (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=184824)

]{ing 12-08-2002 23:24

[Aphex Twin] Selected ambient works

Ik heb deze cd net geleend van een vriend, wat een prachtig werk :cool: bij deze een nieuw topic over Aphex Twin.

jnieuwelaar 12-08-2002 23:25

Zou je me iets kunnen sturen misschien?

]{ing 12-08-2002 23:26

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
Ja denk van wel, zodra ik een ripje heb gemaakt :)

jnieuwelaar 12-08-2002 23:28

Citaat:

]{ing schreef:
(y)

Rioto 12-08-2002 23:47

fuck die clip windowlicker is freaky

konflict 13-08-2002 04:43

Citaat:

Maypole schreef:
fuck die clip windowlicker is freaky

windowlicker staat niet eens op die cd...
ik heb ook ambient works hier ergens liggen, maar tis niet m'n favoriete aphex cd. dat is toch wel surfing on sinewaves, onder z'n polygon window alias. niet dat s.a.w. slecht is, integendeel, beter dan drukqs imho.

]{ing 13-08-2002 04:45

Citaat:

konflict schreef:

ik heb ook ambient works hier ergens liggen, maar tis niet m'n favoriete aphex cd. dat is toch wel surfing on sinewaves, onder z'n polygon window alias. niet dat s.a.w. slecht is, integendeel, beter dan drukqs imho.

:cool: Ik ben begonnen met Come to Daddy, die ik sinds vandaag ook weer terug heb (enkele maanden geleden aantal albums kwijtgeraakt, waaronder die) Ik vind Drukqs zelf ook niet fantastisch..

jnieuwelaar 13-08-2002 07:51

o ik ging ineens offline dus heb ik dat nummer nog niet, daan [lief aankijk modus]

funest 13-08-2002 12:37

kweet niet wat er op dat album staat maar kvin et meeste van aphex twin erg goed aan te horen....

nare man 13-08-2002 13:27

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
Citaat:

]{ing schreef:
1. Als lid van dit forum ga je ermee akkoord dat je dit forum niet zult gebruiken om materiaal te publiceren dat moedwillig foutief en/of onnauwkeurig, krenkend, vulgair, haatdragend, obsceen, profaan, racistisch, seksueel georiënteerd, dreigend, privacyschendend of anderszins in strijd met de wet is.

Ik wil niet lullig doen, maar normaal gesproken wordt er altijd nogal para gedaan over MP3- en aanverwante zaken. Ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn, en waarom een forumbaas duidelijk een strafbaar feit uitlokt.

]{ing 13-08-2002 13:44

meneer nieuwelaar verwijdert altijd binnen 24 uur de ontvangen mp3tjes...

:rolleyes:

ik kan me er niet aan storen, buma is sowieso dom bezig, het percentage illegaal gekopieerde muziek en software is in al die jaren nog steeds niet gedaald en de prijzen van audio cd's en software blijven maar stijgen zonder enige reden

IEMOW-KOR 13-08-2002 14:36

Heb paar cd's van hem. Mijn broertje is er meer fan van. De laatste cd Drukqs vond ik best ok, maar sommige vind ik ook minder. Liefst heb ik zo'n Windowlicker of Come to Daddy liedjes die eigenlijk niet kloppen maar daarom zo mooi zijn. Kunstwerken.

Ga hem over 2 weken zien op Pukkelpop, dus ben benieuwd

Droyd 13-08-2002 15:52

drukqs vind ik heel goed....come to daddy ben ik heel snel beu geworden, windowclicker is super

op selected ambient works...staat de track 'grass' erop?
Vreemd plaatje, die, ooit eens gedownd

ik draaide aphex, op et moment dat ik de topic aanklikte ;)

fucking hero 13-08-2002 16:06

is deze cd dus puur en alleen ambient of zitten er ook drum n bass stukjes bij?
ik heb namelijk (voor €6 bij de fr rcrd shp:o) i care because you do, en dat is nogal een kruizing tussen veel ambient en iets meer drum n bass.
ik vraag me namelijk af of alle cds van aphex twin een mix tussen drum n bass(breakbeat)/ambient zijn

jnieuwelaar 13-08-2002 16:07

Citaat:

nare man schreef:

1. Als lid van dit forum ga je ermee akkoord dat je dit forum niet zult gebruiken om materiaal te publiceren dat moedwillig foutief en/of onnauwkeurig, krenkend, vulgair, haatdragend, obsceen, profaan, racistisch, seksueel georiënteerd, dreigend, privacyschendend of anderszins in strijd met de wet is.

Ik wil niet lullig doen, maar normaal gesproken wordt er altijd nogal para gedaan over MP3- en aanverwante zaken. Ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn, en waarom een forumbaas duidelijk een strafbaar feit uitlokt.

hier op muziek zijn deze praktijken van alledag en dat ga ik niet veranderen.

Mr`Mugatu 13-08-2002 22:17

die heb ik ook, top CD (y)

konflict 14-08-2002 03:19

Citaat:

IEMOW-KOR schreef:

Ga hem over 2 weken zien op Pukkelpop, dus ben benieuwd

maar dat is waarschijnlijk een dj-set dan, daar draait hij meestal niet z'n eigen platen (hooguit een paar).

RuffThugg 14-08-2002 15:05

Is er een relatie tussen de Aphex Twin en Squarepusher?

Squarepusher - Red hot car

Ook een vaag, maar ik vind hem heel goed, nummer wat ook veel van de windowlickerstyle weg heeft.

]{ing 14-08-2002 15:09

Citaat:

poop schreef:
is deze cd dus puur en alleen ambient of zitten er ook drum n bass stukjes bij?
puur ambient

konflict 14-08-2002 18:24

Citaat:

RuffThugg schreef:
Is er een relatie tussen de Aphex Twin en Squarepusher?

Squarepusher - Red hot car

Ook een vaag, maar ik vind hem heel goed, nummer wat ook veel van de windowlickerstyle weg heeft.

Ze zitten op hetzelfde label (Warp) en maken in grote lijnen dezelfde muziekstijl, IDM. Red hot car is echter wat meer drum 'n bass, omdat ie de apache-break gebruikt en da's een nogal typische drum 'n bass drumbreak.

fucking hero 14-08-2002 21:11

Citaat:

konflict schreef:
Ze zitten op hetzelfde label (Warp) en maken in grote lijnen dezelfde muziekstijl, IDM. Red hot car is echter wat meer drum 'n bass, omdat ie de apache-break gebruikt en da's een nogal typische drum 'n bass drumbreak.
apache break? zou je me daar wat meer over uit kunnen leggen.. ?

konflict 14-08-2002 21:43

Apache Break

dit is 'm, als klein wav-bestandje. squarepusher heeft deze break gesampled en versneld, en daarna gebruikt in red hot car.

[edit]

het was trouwens niet de apache break, had me ff vergist :O ;)

het is de worm break die squarepusher heeft gebruikt, en die heb ik ff uit m'n d:\samples\breaks op tiscali gezet (wat overigens behoorlijk traag is) :)

The Worm break

[/edit]

TeethgrindeRRR! 18-08-2002 20:32

Citaat:

konflict schreef:

En ik kan nie kiezen... drukqs is ook zooooooo koel.

Violence Fetishist 18-08-2002 20:40

Citaat:

konflict schreef:

vind ik ni, drukqs is leiiiiiiiiiiiiiippppp ;)

empyrian 25-08-2002 14:43

flim, heliosphan, meltphace, come to daddy, medreporic plate.

KLAAR!

MetalliCat 28-08-2002 19:53

Vordhosbn heercht

Droyd 28-08-2002 20:57

idd

jnieuwelaar 28-08-2002 21:26

het blijven mooie nummers. Misschien eens een cd van aanschaffen.

Droyd 28-08-2002 21:27

Hmmmmm, kan je die even voor me rippen dan, zou echt vriendelijk zijn ;)

jnieuwelaar 28-08-2002 21:36

Citaat:

Droyd schreef:
Hmmmmm, kan je die even voor me rippen dan, zou echt vriendelijk zijn ;)
heb hem nog niet en er staan nog 5 cd's in de wachtrij

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.