![]() |
[Beste OS?] Linux, Windows, Mac OS
Wat is volgens jullie het beste besturingssysteem?
|
Windows XP. Ik gebruik nu 7 maar met XP heb ik de beste ervaringen gehad. Met Apple heb ik tot nu toe alleen slechte ervaringen gehad (gebruikersgemak) en Linux is teveel puzzelen. Ik kan met meer mensen over Windows praten dan over andere systemen en ik kan daarmee makkelijker bestanden delen en software vinden. De technische vergelijking in de prestaties is voor mij niet belangrijk.
|
Er is wat mij betreft geen "beste" besturingssysteem, het hangt af van waar je het voor wil gebruiken en wat je persoonlijke voorkeur is. Er is een reden dat de meeste webservers op Linux draaien, en er is een reden dat op zoveel systemen Windows gebruikt wordt.
|
Ik ga helemaal mee met M@rco's antwoord, voor de zoveelste beste OS-topic.
Mijn antwoord op de vraag van de TS: Ik draai op dit moment Opensuse 12.1, Windows XP sp3 en 7 virtueel met virtualbox op mijn Macbook pro met Mac OS X - Snow leopard. En waarom? De ene heeft verschillende goede standaard eigenschappen, wat de andere weer niet hebben. Voorbeelden (naar mijn mening): Opensuse (linux) en Mac OS X - Lion hebben standaard een handige softwarepakkettenbeheerder, waar je uit verschillende apps kan kiezen en deze met 1 (of meerdere) muisklik/ken kan installeren/verwijderen (zie het als steam/itunes). Windows 7 heeft dat ook, maar alleen (die manier) voor updates. Opensuse zit met zware software-afhankelijkheden. Windows en Mac OS gaan daar weer anders mee om. Opensuse kan je "tot op het bot" aanpassen, bij Windows 7 word je dat weer moeilijk gemaakt. En zo kan ik wel even doorgaan. Offtopic: Houd deze topic schoon, door geen commentaar voor hierboven te posten. Daarnaast ik raad de volgende TS met dezelfde vraag aan om eens de zoekfunctie te gebruiken en/of een topic met een poll te plaatsen. |
Wat marco zegt.
(hoewel mac natuurlijk wel een beetje gay is, maar ook een gay OS heeft zo zijn voordelen) |
beste besturings systeem : zolang degene die et moet gebruiken moet gebruiken het er mee kan worden is dat naar mijn mening het beste besturingssysteem voor diegene. ikzelf heb Vista & Win7, werkt prima :D
|
Citaat:
|
windows is meer voor ingewikkelde dingen en games enzo
mac is meer voor werk en bedrijven en linux is gewoon kut |
Citaat:
ik vind linux eigenlijk en dan met name ubuntu en debian een heel fijn besturingsysteem. en als je het goed inricht is het zeker iets dat zeer geschikt is binnen een bedrijf. en linux en OS X hebben voor een groot gedeelte toch wel dezelfde kernel en verschillen eigenlijk helemaal niet zo veel van elkaar als je denkt. in mijn ervaring dan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Linux is voor mijn fast-boot, mijn servertje en voor goedkope pc's zonder OS, om ze toch nog te testen (en om oude systemen nieuw leven in te blazen). |
Citaat:
De voornaamste reden dat men niet gamed onder mac is omdat ontwikkelaars hun games niet voor de mac porten. Of althans, de meeste doen dat niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En waarom zouden ze ook? Het grote 'probleem' van mac is nog steeds de prijs. Mensen die een dikke gaming rig willen hebben kopen liever voor 600 euro een pc'tje dan 2000 euro voor een mac die bijna onmogelijk te upgraden is op het moment dat je nieuwe shit erin wil stoppen. Het aantal groeit, maar er zijn nog relatief weinig echte gamers op de mac en tot die tijd zullen publishers hun prioriteiten elders leggen. |
Citaat:
Verder vind ik mezelf in de benarde positie dat ik geen upgrade uit kan voeren op een mac als dat nodig is. Verder dan Ram kom je eigenlijk bijna niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb het ook overwogen. Maar Apple kan doodvallen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16. |