![]() |
Debateren argumenten!!!!
Hoi allemaal,
Wij hebben donderdag 8 december 2011 debat op school. Onze stelling is 'de gegevens van veelplegers mogen openbaar worden gemaakt.' wij zijn hier TEGEN (!!!!!) Definitie veelplegers: criminelen die 10 of meerdere keren proces verbaal hebben gehad. Zelf hebben wij wat moeite met goede argumenten vinden. zouden jullie ons misschien kunnen helpen met argumenten verzinnen? wij zouden het echt suuuuper fijn vinden! :) Liefs, Tsaartjes |
Wat heb je zelf al bedacht?
|
Wij hadden zelf al bedacht dat je volgens de wet recht hebt op privacy en dat de maatschappij er eigenlijk niets aanheeft gegevens te weten van veelplegers.
|
Er is dan de mogelijkheid dat mensen namens anderen willen vergelden.
|
Citaat:
|
Nee, namens andere slachtoffers. Ik bedoel zoiets als:
Stel er is een paar keer bij iemand ingebroken. Die heeft er dan misschien wel zoveel de pest in dat hij andere inbrekers wel even op zal zoeken. De inbrekers waarvan hij de namen kan opzoeken. Ik bedoel dan eigenlijk namens de slachtoffers van die opgezochte inbrekers. |
@Kevin Markies; dankjewel! Die is duidelijk en krachtig! We zullen hem zeker gebruiken! Mocht je nog iets te binnen schieten vertel het dan alsjeblieft, wij gaan zelf natuurlijk ook nog op zoek ;d
|
Verkrachters is misschien een beter voorbeeld. Dat is ligt wat gevoeliger. Volgens mij hoort een tienvoudige verkrachter niet los te lopen... maar buiten dat. Als die verkrachter al straf heeft gehad dan kunnen mensen (bijvoorbeeld slachtoffers of kennissen van slachtoffers) nog steeds op wraak uit zijn.
|
Jaa da's waar ... Dankjewell alweer! (:
|
Moet je trouwens hier eens kijken: http://www.fbi.gov/scams-safety/registry
|
wow, jij doet goede research! dankjewel! zo halen we ons debat wel ^^
|
Kun je niet tegen zijn omdat je vind dat veelplegers in de gevangenis horen te zitten en niet vrij rond te lopen?
|
@Wout; Ja dat wel, maar we moeten er wel echt sterkte ondersteuning bij hebben, anders worden we zo onderuit gehaald door onze tegen partij.. Maar bedankt voor het reageren! Echt super leuk om te zien hoe mensen reageren!
|
hmm je kunt er wel een sterke onderbouwing bij geven hoor ;)
|
Citaat:
|
Je zou als argument kunnen geven dat veelplegers die hun leven willen beteren (bah, watzoetsappig weer:p) nooit meer normaal zouden kunnen functioneren in de maatschappij (omdat iedereen hun strafblad kent) en dus op het criminele pad blijjven...
|
Jammer dat zijn debat al is geweest. Ik vind het wel een heel sterk argument.
|
Deze hadden wij ook! Bedankt allemaal voor jullie tips! (:
We hebben volgende week weer een debat dus misschien zullen we nog een keer hulp nodig moeten hebben (a) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27. |