Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Armen & Buik (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1848611)

HalloHoiHey 08-12-2011 22:35

Armen & Buik

Hallo, oke dus ik was laatst bij m'n huisarts omdat ik het vaak benauwd krijg enzo. Hij zei dat ik moet sporten (logisch) maar ik ging mezelf zo wegen en ik weeg echt 80 kilo ik schrok me dood ik ben 1,77 ! Ik ben veels te dik! En 't raarste van dit alles is dat ik wel een buikje heb maar hele dunne armpjes... Ik wil dus nu naar sportcity gaan maar helpt dit om m'n armen breder en mijn buik dunner te krijgen. Ik ben van plan om 3x per week te gaan. Want ik zie er echt raar uit haha. Graag serieuze reacties thx!

'¤Keith¤' 08-12-2011 22:52

Hey HHH,
Ik denk dat als je naar Sportcity gaat en je armen traint ze ook gespierder (en dus breder) worden, maar ik weet niet of je gespierde armen wilt hebben (een man wilt liever hele gespierde armen hebben dan een vrouw). En natuurlijk wordt je buik ook dunner denk ik.

HalloHoiHey 08-12-2011 23:01

Citaat:

'¤Keith¤' schreef: (Bericht 32174490)
Hey HHH,
Ik denk dat als je naar Sportcity gaat en je armen traint ze ook gespierder (en dus breder) worden, maar ik weet niet of je gespierde armen wilt hebben (een man wilt liever hele gespierde armen hebben dan een vrouw). En natuurlijk wordt je buik ook dunner denk ik.

Oh oke bedankt (ik ben een jongen), maar m'n armen zijn echt gewoon botjes en heb een bierbuikje. Dus ik wil zeg maar brede armen en een 'sixpack' of iig iets dunner dan ik nu ben. Ik ben 15 trouwens. Dus 15 jaar, 80 kilo en 1,77 lang. Ik ben over m'n BMI dat is zeker.

Kevin Markies 08-12-2011 23:14

Als ik jou was zou ik de eerste paar weken alleen crosstrainer en roeiapparaat gebruiken. Dit omdat je nu nog iel bent en je graag 3 keer per week wil trainen. Met deze apparaten train je een heleboel spieren en het is gelijk een cardio. Zo kan je je lichaam aan de plotselinge inspanning laten wennen.

'¤Keith¤' 08-12-2011 23:18

Ok dan raad ik gewoon aan om een goed dieet binnen te krijgen. Ga niet minder eten ofzo, maar wel gezonder (als je dat al niet). Ik heb op internet opgezocht (en ik heb zelf ook een tabel) hoeveel een jongen van 15 binnen moet krijgen.

http://www.verminderde-eetlust.nl/ge...n-jongeren.htm

En daarbij moet je ook goed sporten :)
(Train niet te zwaar, want je zit in de puberteit en dan is dit niet goed voor je lichaam, dus als je lichaam zeg dat je moet stoppen, stop dan ook).

HalloHoiHey 08-12-2011 23:21

Citaat:

Kevin Markies schreef: (Bericht 32174519)
Als ik jou was zou ik de eerste paar weken alleen crosstrainer en roeiapparaat gebruiken. Dit omdat je nu nog iel bent en je graag 3 keer per week wil trainen. Met deze apparaten train je een heleboel spieren en het is gelijk een cardio. Zo kan je je lichaam aan de plotselinge inspanning laten wennen.

Ah oke, bedankt!

HalloHoiHey 08-12-2011 23:23

Citaat:

'¤Keith¤' schreef: (Bericht 32174524)
Slurp

Heel erg bedankt!

'¤Keith¤' 08-12-2011 23:24

Geen probleem :D Ik hoop dat je er wat aan heb :)

HalloHoiHey 08-12-2011 23:25

Oke na het zien van die Tabel blijkt dat ik wel goed eet..

'¤Keith¤' 08-12-2011 23:43

Ok mooizo :D Nu nog het sporten + geduld en dan heb je denk ik wel het gewenste resultaat

Sarah 09-12-2011 11:09

Om je buik dunner te krijgen en je gewicht gezonder, helpt het het best om cardio te doen, dus: hardlopen, fietsen, crosstrainer. Om je armen breder te krijgen, kun je die trainen met de armtrainen die de sportschool heeft. Vaak zijn er bij de sportschool wel mensen die je tips kunnen geven wat je het beste kunt doen.
Drie keer per week naar de sportschool is prima, maar zorg dan wel dat je ook op de andere dagen wat doet, bijvoorbeeld een halfuurtje fietsen of wandelen. Als je op de fiets naar school gaat, ben je al een heel eind op weg :)

En als je je armen gaat trainen, doe dan je benen ook. Een gespierd bovenlichaam op iele beentjes ziet er gek uit.

HalloHoiHey 09-12-2011 22:53

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 32175061)
Om je buik dunner te krijgen en je gewicht gezonder, helpt het het best om cardio te doen, dus: hardlopen, fietsen, crosstrainer. Om je armen breder te krijgen, kun je die trainen met de armtrainen die de sportschool heeft. Vaak zijn er bij de sportschool wel mensen die je tips kunnen geven wat je het beste kunt doen.
Drie keer per week naar de sportschool is prima, maar zorg dan wel dat je ook op de andere dagen wat doet, bijvoorbeeld een halfuurtje fietsen of wandelen. Als je op de fiets naar school gaat, ben je al een heel eind op weg :)

En als je je armen gaat trainen, doe dan je benen ook. Een gespierd bovenlichaam op iele beentjes ziet er gek uit.

Ah! Oke gelukkig ga ik wel naar school met de fiets, en ik heb al 'gespierde' benen, dus alleen nog m'n armen en buik. Bedankt voor je reactie!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.