Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Zorgverzekering overstappen kosten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1848669)

wutang 09-12-2011 22:09

Zorgverzekering overstappen kosten

Ik zit met een vraag.

Nu zit ik bij zorgverzekering VGZ, momenteel ben ik bezig met het krijgen van nieuwe lenzen. Volgens VGZ krijg ik 150 euro p/2jaar vergoed.
Tot nu toe heb ik daar nog geen gebruik van gemaakt.

Nu wil ik overstappen naar Zilveren Kruis per 1 jan.
Per 1 jan 2012 wordt door deze (en andere verzekeraars) maar 100 euro p 3 jaar vergoed.

Als ik dit jaar mijn lenzen gedeclareerd krijg bij het VGZ. Zou dat betekenen dat ik volgend jaar ook nog een keer declareren? Of speelt het VGZ dit soort informatie door naar Zilveren Kruis ?

Axel11 09-12-2011 22:21

Nee, deze vergoedingen uit een aanvullende zorgverzekering worden niet doorgespeeld.

wutang 09-12-2011 22:51

Dus eigenlijk moet ik het voor elkaar zien te krijgen dat deze " ronde lenzen" voor 31 dec wordt afgerond.

Axel11 10-12-2011 10:35

De rekening moet gedateerd zijn uiterlijk 31 december 2011. Dan is en blijft de rekening voor VGZ.

Daantje_0705 10-12-2011 15:34

Klopt ja. Ik heb ook gisteren nog een nieuwe bril besteld die ik declareer bij VGZ zodat ik volgend jaar niet perse een brilvergoeding in m'n aanvullende pakket hoef te hebben bij m'n nieuwe verzekering. Volgens de opticiën van Pearle waar ik was is de datum van declareren bij hun ook de datum waarop je een bril of lenzen besteld.

Boerkaboy 10-12-2011 19:04

:D al antwoordt gegeven

wutang 16-12-2011 21:53

Bedankt voor de reacties. Ik ga het dit jaar nog verzorgen ;)

roderanja 24-12-2011 01:07

Ik heb een behoorlijk groot probleem (denk ik). Ik ben al ongeveer 2 a 3 jaar niet naar de tandarts geweest, maar wil graag weer naar de tandarts. Ik heb namelijk een neptand die nu een beetje begint te verkleuren en wil dat laten bijwerken. Daarnaast moeten er misschien gaatjes worden gevuld...? Ik neem aan dat ik me nu goed moet verzekeren voor tandheelkunde. Maar word ik nu nog wel aangenomen bij een tandarts? Hoe pak ik dit aan?

Axel11 24-12-2011 18:16

Citaat:

roderanja schreef: (Bericht 32216921)
Ik heb een behoorlijk groot probleem (denk ik). Ik ben al ongeveer 2 a 3 jaar niet naar de tandarts geweest, maar wil graag weer naar de tandarts. Ik heb namelijk een neptand die nu een beetje begint te verkleuren en wil dat laten bijwerken. Daarnaast moeten er misschien gaatjes worden gevuld...? Ik neem aan dat ik me nu goed moet verzekeren voor tandheelkunde. Maar word ik nu nog wel aangenomen bij een tandarts? Hoe pak ik dit aan?

Bij een tandarts word je zeker aangenomen/ingeschreven.

Wat betreft een tandartsverzekering: meestal geldt uitsluitend voor de meest uitgebreide pakketten dat je alleen wordt toegelaten als je in ieder geval in de afgelopen 12 maanden een tandarts hebt bezocht.

Je zou nog kunnen proberen voor 31 januari bij een tandarts een afspraak voor een controle te maken: die kan aangeven wat het allemaal gaat kosten. Tot 31 januari kun je een tandartsverzekering (erbij) afsluiten: moet je even premie en vergoedingen tegen elkaar afwegen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.