![]() |
hoe erg is het om je laptop op schoot te hebben
hoe erg is het om je laptop op schoot te hebben
volgens mijn vader sloop ik hem op die manier zit in mijn bed met laptop op schoot omdat ik te lui ben om uit mijn bed te komen en mijn handen passen plat tussen laptop en dekbed zonder dat ik tegen de onderkant van mijn laptop kom er zit toch genoeg ventilatie ruimte tussen of niet |
Het probleem is eerder dat hij stof verzamelt, ik heb echter altijd mijn laptop op schoot en mijn laptop doet het ook gewoon nog. Dit zijn gewoon standaard fabeltjes. Lap=schoot top=top. Dus hij hoort op je schoot eigenlijk.
|
ja de lucht toevoer zit onder vandaar de lucht uitgang zit aan de zijkant
|
Als je niks op de laptop doet, behalve een beetje internetten, dan word je laptop niet zo warm, en heeft ie ook niet zoveel koele lucht nodig. Als je echter een zwaar spel gaat spelen, of een full hd film gaat kijken, dan moet je laptop een stuk meer doen, en wordt ie dus ook een stuk warmer, en dan wil je 'm het liefst wel op een tafel zetten.
|
Ben met dit steeds kouder wordende weer toch maar blij met mijn schootkacheltje, alleen hij maakt daarnaast ook nog een herrie. Maar dat laatste los ik op door mijn TV of muziek wat harder te zetten. :)
|
En hoe zit dat met de straling?
|
Citaat:
|
Ik kwam net een artikel hierover tegen. Maar vraag mij af wat wel/niet waarheden bevat.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
zo blokkeer je de luchttoevoer en je krijg geen goede airflow, ik doe zelf aan reperatie van allerlei systemen pc audio video
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je je laptop op schoot hebt blokkeer je vaak de luchttoevoer, waardoor hij warmer wordt. Daardoor gaat je accu sneller achteruit.
Nog erger voor je accu is om hem altijd volgeladen te hebben. |
hoezo is dat dan erg
|
Citaat:
|
oke
nee mijn ouders zeiden dat wel maar ja een puber neemt dat niet aan |
Ja, want het brengt veel voordelen met zich mee voor een ouder om te liegen over dit soort domme vragen, gesteld door hun kind (Y)
|
Citaat:
Gewoon een desktop gebruiken, is ergonomischer ook. (overigens zijn de meeste laptops al slecht "by design" dus die accu gaat met de tijd toch verrot en hij wordt warm wat je ook doet.) |
ja ik heb ook nog een desktop maar die mag naar de sloop hij word enkel nog maar gebruikt voor Freddie Fish voor de oppaskinderen en de rest kan ie niet aan
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11. |