![]() |
Hulp gedicht analyse
Hoi,
Ik ben wanhopig. Ik moet maandag een presentatie houden, over twee gedichten van Willem- Jan Otten. En ik snap er helemaal niks van!_O_ Na de elfsteden Hij schrijft zijn slagen in een laagje water, schaatser Op het laatste ijs. Hij rijdt de herinneringen aan rijden door, Aan de gekraste zweepslag, die bestaat nog in zijn oor. Waar was het straffe voor? Om eens het langste eind te gaan, De tocht verreden na de tocht, zo verregaand dat onderweg vervloeien zou tot waar hij was? Hij glijdt de dorpen door met op zijn hielen dooi. Er is een einde maar niet aan het eind. De dichter duikt Voorbij. Geen vorm zo uitgebalanceerd Of hij verdwijnt, geen plons zo elegant of hij vergaat, in kringen, onbestemd. Een salto telt zo lang de plank nog trilt, Zolang het meisje op de rand van het bassin me ziet, hoe ik mijn haren schud Ik heb nodig versregel, strofenbouw, klank en rijm, enjambement, metrum, stijlleer en interpretatie. Zelf heb ik al wat maar dat slaat helemaal nergens op(n)! Die dichter rijmt niet eens en ik snap ook niet wat hij bedoelt.... Gr, Mr. Zweed |
Hoi abel K
Ik zie dat jullie 2 leuke gedichten hebben. Maar ben hier niet goed in dus sorry |
Wat heb je zelf al dan? Dan kunnen wij je helpen met het aanvullen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48. |