![]() |
Is jouw straatnaam kenmerkend voor de buurt?
Dus woon je bijvoorbeeld in een buurt met Europese landen in de straatnamen en jijzelf op bijvoorbeeld de Franselaan?
Post hier jouw straatnaam en wat typerend is voor de straatnamen in jouw wijk/buurt. Eventueel ook de naam van de buurt, indien deze gerelateerd is aan de straatnamen. |
Ja, een deel van de wijk heeft bloemennamenstraten, en ik woon in een daarvan.
|
Ik woon aan een dijkje en de straatnaam is dan ook *dijk.
|
Ik woon in een wijk die Huiswaard heet en alle straten eindigen op 'waard' zo ook de mijne.
Toen ik nog bij mijn ouders woonde was het een nog aparter verhaal. het dorp was onderverdeeld in wijken, maar de straten in die wijken hadden geen naam maar een nummer, gevolgd door nog een ander nummer wat dan het huisnummer was. Het leek dan ook alsof we hele lange huisnummers hadden ;) en verkeerde account. |
Mijn straatnaam heeft niks te maken met mijn wijk. Mijn straatnaam is wat je de ochtend hebt na het zuipen, en dat klopt dan weer wel want ik woon in het centrum vlakbij de kroegen :p
|
Ik heb niet echt een straatnaam. Of nouja, mijn straat heet gewoon 'microrayon', naar mijn wijk. In die wijk staan wat flatgebouwen, 'huizen', en ieder flatgebouw omhelst ongeveer een straat. Dus mijn straat heet gewoon Microrayon Zesde Huis, in feite. :y /zeer onduidelijk verhaal
|
Nee, volgens mij niet. Mijn straat bestaat deels uit de naam van een Duitse (?) componist. En de straten eromheen zijn vernoemd naar andere componisten. Terwijl de wijk (naar ik weet) daar helemaal niets mee te maken heeft.
|
Citaat:
|
zoiets ja ;)
|
Citaat:
|
O, nou, dan hoort mijn straat 'er' wel bij. En, dan is dit topic volgens mij best nutteloos, want ik denk niet dat er een Plutostraat is tussen allemaal bloemennamenstraten, bijv.
|
Citaat:
|
Yes, ik woon op "eilanden" en om mij heen heb ik dan ook Groenland enzo.
En hieromheen is het een en al stad, volgens mij alleen hoofdsteden trouwens. |
Ja, alle straatnamen beginnen met een woord dat min of meer met landbouw geassocieerd wordt en eindigen op -hoek.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn straat is overigens een van de weinigen afwijkingen tussen allerlei thema-straten.
|
Ik geloof niet dat waar ik nu woon echt een systeem zit in straatnamen :O het is wel een kade, en we wonen wel langs het water enzo. Maar er is niet echt een connectie met andere straatnamen.
Waar mijn ouders wonen wel :Y. Dat is een hele wijk genoemd naar bomen en bovendien allemaal in het Fries :O. Maar dat is in het hele dorp zo, dat de namen in het Fries zijn. |
Citaat:
Citaat:
|
Geen idee waar die naam naar verwijst. Zijn hier wel een aantal vreemde straatnamen in de buurt, bijvoorbeeld een "elektriciënweg" en een "boommanweg" (vrij vertaald).
|
Citaat:
dus dan woon je midden in de Haarlemmermeer ineens op Texel of Ameland ;) |
Citaat:
|
Mijn straat (ik zet de naam hier liever niet neer) heeft niet zo veel met de straat zelf te maken, maar het is wel een goede naam aangezien hij aangeeft waar de straat vroeger naar toe leidde en de naam afleidt dat het een verlengde is van een andere straat.
|
Citaat:
|
Als het een godenbuurt betreft wel ja, want Juno en Pluto zijn natuurlijk geen planeten.
Overigens komt mijn post inderdaad voort uit onnauwkeurigheid. Niet alleen het onnauwkeurig lezen van de post van Geel, zoals jij zegt, maar er staat ook onnauwkeurig schrijfwerk in waar ik mij nu ontzettend voor schaam. :o |
Ik woon op de Dedemsvaartweg (lekker belangrijk dat ik die noem) en er zitten hier allemaal straten van noord-oostelijke plaatsnamen.
|
Nee! Ik woon in een dorp en niks is samenhangend. (Wel heb je natuurlijk de 'ouderwetse straatnamen als: hoofdstraat, schoolstraat etc.) Maar ik woon aan de Rembrandt.
|
In de wijk zijn de straten vernoemd naar muntensoorten zoals Penning, Duit en Florijn.
|
Hoofdstraat, volgens mij heb je die overal wel :O
|
Straten in mijn wijk zijn allemaal naar bekende katholieke mensen vernoemd. Ik woon zelf in een straat vernoemd naar een paus.
|
Nee, ik woon in het oude stadscentrum, dus er is weinig onderliggende samenhang.
|
de straten in mijn buurt zijn nogal een mengelmoesje en hebben niet één thema. mijn straat zelf is vernoemd naar de dijk die het vroeger was :p
|
Niet zozeer.
|
Citaat:
Ik woon in een stuk Utrecht waar alles eindigt op "-Dreef" met een willekeurig Zuid-Amerikaans land/rivier/regio ervoor. |
Ja, dat wilde ik nog zeggen, maar die liggen ook een beetje verspreid hier in de buurt.
|
Citaat:
|
Ik woon in een gedeelte van ons dorp met namen van het koninklijk huis. In de Wilhelminastraat. De naam is dus niet origineel want komt in elke stad of elk dorp wel voor. Hij is ook niet erg kenmerkend voor onze buurt, alhoewel het wel een lange straat is.
|
Ja heel erg!
|
Citaat:
|
Het is trouwens wel waar wat Carn zegt, want ik dacht dat het er maar 3 waren in de buurt ofzo, maar ik ging net even terugzoeken en het zijn er stiekem al vijf.
|
Ik zie alleen telex, telefoon, telegraaf en post. Wat is de vijfde dan? :o
|
giro!
|
ik vind dat die er ook bij hoort :y
|
hm, oke, het is idd een beetje een archaïsch verschijnsel, dus dat klopt het wel met de rest (m.u.v. telefonie) maar met een giro communiceer je toch niet? :o
|
Ja, nou ja, ik vind dat ie wel in het rijtje past, ofzo. Ik denk in elk geval dat ie er niet zomaar tussenstaat.
|
Hmnee. Vroeger was een girorekening ook iets van de postbank/ptt toch?
|
|
Jep. Gironummer.
|
nee, wel naar een boom die jaren op die plek heeft gestaan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22. |