nachtegaaal |
14-12-2011 20:04 |
Geneeskunde -> Sales?!
Hoi iedereen,
Ik zit op dit moment in Vwo 5. Twee jaar terug heb ik een natuurprofiel gekozen omdat ik graag Geneeskunde wilde studeren. Dat lijkt me nog steeds leuk, maar de laatste jaren ben ik met veel dingen bezig geweest en heb ik mijn 'communicatieskills' enorm ontwikkeld. Daardoor heb ik nu een enorm vlotte babbel en ik heb gemerkt dat, als ik maar genoeg praat, mensen vaak doen wat ik wil dat ze doen. (misschien wel om van me af te zijn :evil:)
Goed. Nu heb ik dus enorm veel plezier gekregen in het omgaan met mensen, het overleggen en vergaderen en soms zelfs het aansmeren van een project bij schooldirectie e.d.
Sinds een paar weken kijk ik als een gek de afleveringen van The Office. Dat is een bedrijf dat papier produceert en werknemers gaan zelf op pad om bedrijven binnen te halen. Heel waarheidsgetrouw zal het niet zijn, maar ik vind het interessant en het lijkt me eigenlijk heel leuk om dit soort werk te doen!
Bestaan er beroepen die een vlotte babbel vereisen (en dan niet callcenter of mediamarkt, als je begrijpt wat ik bedoel) en waar geen lange economische of maatschappelijke studie voor vereist is?
Dit alles in het kader van vergroten van je zicht op beroepen en studiekeuze :-)
|