![]() |
Hoe volume geven aan één map?
Kan je in windows 7 een volume geven aan een map?
Bijvoorbeeld: één map die je waarschuwt wanneer het volume van 700 MB is bereikt? Dit zou handig zijn, dan kun je je bestanden onmiddellijk op een cd schrijven hé Er zijn er hier toch dit alles (be)studeren van computers, zouden er hier dan ook zitten die er een programmaje kunnen schrijven om dit te bekomen?;) |
een programma schrijven die als jij het draait controleerd of de map vol is is niet moeilijk. 1 die dat constant doet. zal dan ook niet heelveel lastiger zijn.
en volgens mij kon je niet per map een quota instellen. maar ging het per schijf. weet niet of dit gaat buiten een domein. maar je zou een home directorie kunnen maken die aan jou gebruiker gekoppeld is met dat limiet. |
Er bestaan programma's die de de "quota" van "folders" bijhouden (hint). Welke heb jij al gevonden, jan?
Een alternatief is dat je onder windows 7 een virtuele schijf aanmaakt, deze aan je systeem koppelt en eventueel daar nog quota voor bepaalde gebruikers opzet. Citaat:
|
Citaat:
ps ook aan SacredRose bedank ;) |
ik weet niet precies hoe het zit met die virtuele schijf.
maar kan je hem niet gewoon weer compleet verwijderen. en overnieuw aanmaken. en ik weet niet of je met 704 mb precies op 700 uit komt. ik weet niet hoe de pc het berekend enzo. gewoon ff wat dingen proberen en het lukt wel. |
Ok bedank ik zal het zeker ééns doen! ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45. |