![]() |
trillend ooglid
Ik heb al verschillende keren last gehad van een trillend ooglid en nu dus weer. Het houdt dan een aantal dagen aan en houdt weer vanzelf op. Ik ben niet bang dat het schadelijk is of iets dergelijks, maar hoe komt het en hoe lang houdt zoiets gemiddeld aan? Ik woord er echt gek van :d
|
Heb 't zelf ook gehad.. één trillend ooglid; echt héél gênant :D. Bij mij kwam 't door slaaptekort. Ik had drie à vier nachten achter elkaar slechts drie à vier uur geslapen.
|
Oh door slaaptekort? :D Ik dacht al, waarom doet mijn oog soms zo spastisch. En ja wat zorgt er dan precies voor dat getril?
|
Het kan ook door stress komen. Ik had het toen ik het een tijd heel druk had op het werk, ging vanzelf weer over. Het komt door het onwillekeurig samentrekken van spiertjes in je ooglid.
|
Is onschuldig, de medische term is myokemie. Kan wel tijdje duren soms, zie ook onderstaande copy-paste vanuit de engelse wikipedia:
" Myokymia, is an involuntary, spontaneous, localized quivering of a few muscles bundles within a muscle, but which are insufficient to move a joint. One type is superior oblique myokymia. " Myokymia is commonly used to describe an involuntary eyelid muscle contraction, typically involving the lower eyelid or less often the upper eyelid. It occurs in normal individuals and typically starts and disappears spontaneously. However, it can sometimes last up to three weeks. Since the condition typically resolves itself, medical professionals do not consider it to be serious or a cause for concern. " |
3 weken:(
|
Het hoeft niet tot drie weken te duren, meestal korter :o
|
Weet ik... Maar het KAN wel xD
|
Ik heb dat ook als ik te weinig uren heb geslapen een paar dagen en/of te druk ben geweest en/of te gestresst was/ben.
Gewoon paar dagen goed slapen, dan is het na een dag of 3 weg! Bij mij begon het ook vandaag weer.. komt door de verbouwing bij mijn bovenburen: wakker worden door de herrie, dus te weinig slapen. Succes! |
Ik heb het ook altijd in de vakantie en alleen in de vakantie.
Maak je er overigens geen zorgen over, er is echt niemand die er wat van ziet. Zelfs al lijkt het alsof er een intense aardbeving op je gezicht gaande is, anderen zien er eigenlijk niets van... |
Citaat:
|
Bij mijn zus betekende het dat ze een bril moest. Misschien eens een bezoekje aan de opticien brengen.
|
Wss komt dat door slaapterkort.. Ik heb dat altijd tijdens proefwerkweken, omdat ik altijd op het laatst begin met leren. ;p
|
Ik zou voor de zekerheid gewoon je ogen eens laten meten. Kan gratis.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14. |