Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   een vriend (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1849495)

meisjee1234 22-12-2011 19:13

een vriend

hee iedereen,

ik zit met een probleempje, want een vriend van mij vind mij leuk.
Ik vind hem niet leuk, maar ben bang dat ik de indruk heb gegeven dat ik hem ook leuk vind.
ik zou gaan afspreken met hem, maar zie daar nu heel erg tegen op. we hadden dit namelijk afgesproken toen ik nog niet wist dat hij mij leuk vond, dus ik dacht gewoon als vrienden. Hoe moet ik hem vertellen dat ik hem niet leuk vind, want ik wil nog wel gewoon vrienden blijven, maar zijn beste vriend zei tegen mij dat hij dan echt kapot zou zijn en ben dan bang dat we erge ruzie krijgen ofzoo...

liefs een meisjee.

Vowel 22-12-2011 19:15

Tja, als je hem niet leuk vindt, vind je hem niet leuk. Zo makkelijk is het, en daar kunnen jullie allebei niets aan veranderen. Het lijkt me sterk dat hij hierom ruzie met je gaat maken (en als hij dat wel doet, gaat hij in zijn leven nog heel vaak ruzie krijgen). Je moet gewoon eerlijk zijn. Het is veel erger voor hem als je hem aan het lijntje houdt en dat zal alleen maar ongemakkelijker worden voor jou.

Zeepje 22-12-2011 19:17

Inderdaad laten merken dat je hem niet leuk vindt. Wees wel duidelijk, met een hint weet je niet of hij hem snapt.

Schrödinger 22-12-2011 19:23

Wees vooral niet subtiel wanneer je zegt dat je hem niet leuk vindt.

meisjee1234 22-12-2011 19:36

thankss
ga alleen morgen met hem en nog 2 anderen naar de stad.
zal ik dit niet doen of moet ik daar gewoon zeggen dat ik hem niet leuk vind?
wat denken jullie?

Merible 22-12-2011 19:50

natuurlijk zeggen dat je hem niet leuk vind altijd de waarheid vertellen

sanni 22-12-2011 19:59

Ik weet alleen niet of het handig is als je dit doet met die 2 anderen erbij.. En om nu niet te gaan dat is ook nergens voor nodig. Gewoon een keer rustig vertellen dat je echt wel vrienden wil zijn maar hem totaal niet als relatiemateriaal ziet zitten.

Oezem 23-12-2011 09:34

Citaat:

Vowel schreef: (Bericht 32213955)
Tja, als je hem niet leuk vindt, vind je hem niet leuk. Zo makkelijk is het, en daar kunnen jullie allebei niets aan veranderen. Het lijkt me sterk dat hij hierom ruzie met je gaat maken (en als hij dat wel doet, gaat hij in zijn leven nog heel vaak ruzie krijgen). Je moet gewoon eerlijk zijn. Het is veel erger voor hem als je hem aan het lijntje houdt en dat zal alleen maar ongemakkelijker worden voor jou.

Het zou inderdaad kinderachtig/zinloos zijn om boos te worden, maar ik kan me wel voorstellen dat hij uit teleurstelling wel boos kan worden. :o

Ik denk dat je het hem wel moet vertellen, sowieso, maar houd wel in je achterhoofd dat het voor hem best wel kut is. Voor jou ook natuurlijk maar oke. Misschien is het ook verstandig om af te spreken elkaar een paar weken niet te spreken/zien, zodat hij er een beetje overheen kan komen. :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.