Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   alle problemen van onzeker (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1849574)

luna-23 24-12-2011 12:34

alle problemen van onzeker

ik ben eigenlijk altijd best wel onzeker geweest en ook heel erg over mijn lichaam, op school heb ik ook niet een goede vriendin of zo maar buiten school kan ik het wel goed vinden met veel mensen van de manege en zo. Bij hun voel ik me echt gewoon prettig en zeker maar verder ben ik heel verlegen en ik ben ook bang dat ik te dik ben. ik wil heel graag afvallen en soms gooi ik 's middags mijn brood ook weg. iedereen die weet dat ik daarmee struikel met mijn gewicht zegt dat ik helemaal niet dik ben of zo en juist heel dun en blablabla maar ik ben bang dat ze dat alleen maar zeggen om te zorgen dat ik geen annorexia krijg maar eigenlijk wel gewoon best wat vet heb maar niet heel erg dik ben maar dat ze niet willen dat ik doorsla. en ik heb ook een lat-relatie en misschien gaan we het doen maar ik ben heel bang dat hij afknapt op mijn lichaam of dat hij me niet meer leuk gaat vinden. pff alles zwart op wit, iemand tips hoe ik een beetje zekerder kan worden en over mijn lichaam probleem kan komen?

Reverend 24-12-2011 18:13

Post eens een foto dan. Ik heb geen problemen met zeggen dat je te dik bent, als dat het geval is.

En je brood weggooien is alleen maar dom.

AzN 24-12-2011 18:21

Anoniem 'n foto van jezelf op 'n profielenwebsite zetten en reacties afwachten?

luna-23 24-12-2011 21:07

ga maar geen foto doen, ik wil niet dat mensen me gaan herkennen srry geloof me maar gewoon

luna-23 24-12-2011 21:07

ga maar geen foto doen, ik wil niet dat mensen me gaan herkennen srry

Cemel_Dosce 24-12-2011 21:17

Misschien gewoon aan je 'vrienden' vragen die je wel hebt? Of familie? Ik weet bijna zeker dat ze zullen zeggen dat je je aanstelt aangezien ik dus al las hoeveel je weegt en hoelang je bent.

En oja, als je onzeker bent helpt het niet wat anderen vinden. Het gaat om jezelf en misschien is het een hele fase die je door zal moeten gaan om je zekerder te voelen.

Vowel 24-12-2011 22:08

Och mens, je moet niet zo zeuren. Je bent 1.68 en je weegt 48 kilo, zoals je in het andere topic al hebt aangegeven. Mensen zeggen niet dat je mager bent zodat je geen anorexia krijgt; mensen zeggen het omdat het zo is.

Je moet meer eten.

En trouwens, op L&R zat je ook al te zeuren over je vriend. Je vriend zou je vriend niet zijn als 'ie je niet aantrekkelijk vond.

Mensen als jij halen het bloed onder m'n nagels weg, seriously.

Em. 24-12-2011 23:56

Iedereen heeft wel wat vet. Dat hóórt zo. Zonder vet zijn mensen maar lelijke magere graatjes die op de rand van de dood balanceren en geen energie hebben en haren op hun rug. Nee, dát is gezellig. En zelfs die mensen zullen nog wel vet hebben, bijvoorbeeld in hun hersenen.

Vet is nuttig. Je hebt het nodig. Sowieso in je voedsel, en ook een beetje aan je lichaam. Dat is ook gewoon mooier.

En jouw probleem is niet dat je een beetje vet hebt (had je dat niet, dán was het pas een probleem), je probleem is dat je onzeker bent en denk dat je dik bent. Dáár moet je je op richten. Dus gewoon je brood opeten en dingen proberen. Dingen doen die je eng vindt. Met mensen praten. Dingen zeggen die je niet durft. Focus je op de dingen die je wél kan - de mensen met de manege waarmee je het goed kan vinden, je vriendje (je hebt niet zomaar een vriendje), dat soort dingen. En niet op van die 'ohjeee ik moet geen vet hebben!'-onzin.

Daboman 25-12-2011 10:43

1,68m en 48 kilo? Klinkt wel aardig mager ja. Ik kan me wel voorstellen dat je niet te dik wil worden door alle impulsen die je in de huidige samenleving krijgt. Maar er bestaan ook mensen van 1,68m die 2 keer zo zwaar zijn. Jazeker wel, mensen van 1,68m die 100 kilo wegen. En je komt heus geen 50 kilo aan van een keertje bij de mac eten, dat zou namelijk betekenen dat wanneer je een big mac menu op de weegschaal legt het 50 kilo zou wegen.

mathfreak 25-12-2011 10:59

Citaat:

Daboman schreef: (Bericht 32218851)
1,68m en 48 kilo? Klinkt wel aardig mager ja.

Dat komt neer op een BMI van 17,01. Een meisje van 13 heeft een normaal gewicht als haar BMI tussen 15,0 en 22,58 ligt, dus 1,68m en 48 kilo duidt op een normaal gewicht.

Daboman 25-12-2011 11:18

Citaat:

mathfreak schreef: (Bericht 32218861)
Dat komt neer op een BMI van 17,01. Een meisje van 13 heeft een normaal gewicht als haar BMI tussen 15,0 en 22,58 ligt, dus 1,68m en 48 kilo duidt op een normaal gewicht.

Oh ik dacht dat ze ouder was. Nou dan heeft ze nogmaals de bevestiging dat ze zich geen zorgen hoeft te maken over haar gewicht:)

Vice 26-12-2011 02:02

Sowieso geen maaltijden overslaan, want dat is niet de manier om af te vallen. Als je serieus problemen met je gewicht hebt, kun je beter naar een diëtist gaan. Of een psycholoog.

priepie 27-12-2011 14:53

Ja als je niet eet gaat je vet dat er nu al nauwlijks is niet weg maar alle spieren die worden dan afgebroken dus ja je wordt lichten maar je hele lichaam gaat er kapot aan. Srry voor het zo hard brengen maar het niet eten is gwn ongezond

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.