![]() |
Wat ga jij eten op 1e en 2e kerstdag?
Wat ga jij eten op 1e en 2e kerstdag?
|
Wij hebben vanavond een 3-gangendiner :O we beginnen geloof ik met gevulde tomaten, als hoofdgerecht hebben we iets van aardappelpuree dacht ik :O met sperzieboontjes in speklapjes gewikkeld en wild met sausje en alles en een lekker toetje.
Morgenavond gaan wij fonduen <3 |
vanaaf gegourmet morgen bij familie en dan geen idee
|
Vandaag bij mijn ouders gegeten. Het was:
Viooltje met oesterzwam Rijstnoedels met kastanjes, kabeljauw en notenolie Pompoensoep met mint en ramanas Risotto met paddestoelen Sint-Jacobsschelp en spinazie gestoomd in thee Rundertartaar met dragon, rucola en jeneverbes Bleekselderij met vijgen, feta en olijven Wildzwijn met wortel en maché Pastinaak met venkel en afrikaantjes Hert, rode biet en leeuwebek Tête de moine Olijfolie-ijs met peer en parmezaan Morgen eet ik waarschijnlijk bij mezelf, dus dat zal wel gewoon een pizzaatje worden. |
1de kerst dag :O heel veel XD
bij me vader ge bruncht toen naar me zus ge courmet taart pannekoeken echt veel xD 2de kerst dag geen idee :P we gaan alleen naar de film :P |
1e kerstdag:
Amuse: toast met gemarineerde feta en vijgenhart Voorgerecht: kerrie-courgette soep Hoofdgerecht: zalm met pesto, tagliatelle en avocadosalade met sinaasappeldressing Nagerecht: amandelschuim met verse aardbeien 2e kerstdag gourmetten. |
Eerste kerstdag heb ik uitgebreid geluncht, dus at ik 's avonds eenvoudiger: zelfgemaakte pizza.
Tweede kerstdag at ik vooraf bruchetta met carpaccio en zalm, het hoofdgerecht was zalm, gekruide aardappeltjes en diverse groenten, na was er keuze uit ijs, pudding, kwark, enz. |
Kerstavond aten we bij mijn oom.
Wij maakten het voorgerecht: Zalm met spinazie in bladerdeeg/geitenkaas met honing en spinazie in bladerdeeg. Mn oom had, traditioneel, kalkoen gemaakt en een spinazie-geitenkaas lasagne. En bijgerechtjes. Als nagerecht een glaasje met bokkenpootjes, warme kersen en ijs. 1e kerstdag aten moeder+vriend van mijn vriend en zijn broertje bij ons. Wij hadden het eten verzorgd. Vooraf: kip-caesarsalade met spinazie, ei en een mosterddressing. Hoofd: varkenshaasmedaillons omwikkeld met rauwe ham, rollade, broccoli met uitjes en dressing, aardappeltjes uit de oven, sperzieboontjes met ontbijtspek (uit de oven), stoofpeertjes, worteltjes (en dat was het geloof ik) Na: pannacotta met espressosmaak met daaroverheen pistachenootjes gecaramelliseerd met honing. tweede kerstdag waren we met zn tweeeen. Wel een biefstukje gebakken en met de dingetjes die overwaren van 1e kerstdag... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02. |