![]() |
Waarom zitten vrouwen met hun benen over elkaar?
Ik zie dit heel vaak in mijn klas. Eigenlijk doen alle meisjes het.
Maar waarom? |
Om hun intieme zone te beschermen
|
Niet bepaald. Ik zit met mijn benen over elkaar omdat ik dat lekker vind zitten. Soms ook wel omdat ik dan juist beter kan schrijven.
|
Citaat:
|
Citaat:
ik zelf doe het omdat ik het veel fijner vind zitten. maar ik zit eigenlijk nooit gewoon rechtop om het zo maar te noemen. ik heb altijd 1 been over de ander of er ander of ergens op liggen :P |
Het zit gewoon lekker, =)
|
Ik mis het lichaam/gezondheid gedeelte..
|
Omdat ze hypocriet zijn.
|
Omdat het anders tocht.
|
Vrouwen zitten stiekem met hun benen over elkaar te wrijven om zo een heerlijk genotsgevoel te krijgen.
|
Citaat:
|
betrapt!
|
Het zit gewoon fijn, ik denk er eigenlijk niet bij na. Maar ik probeer het minder te doen, omdat me wel eens verteld wordt dat je er spataderen van krijgt.
|
Citaat:
|
Ik heb eens gehoord dat deze houding de voorkeur inderdaad heeft uit bescherming. Ik heb echter geen zin om degelijke bronnen te zoeken.
Vrouwen koelen makkelijker af en door zo te zitten houd je de temperatuur wat constanter, etc. Het is op zich wel logisch. |
Citaat:
|
Door je benen over elkaar te doen, zet je je spieren van je benen strakker.
Dat maakt het makkelijker om rechtop te zitten. Het is dus eigenlijk uit luiheid. |
Als ik met mijn benen over elkaar zit dan raken mijn benen elkaar op een groter vlak, dat houdt dan ook meer warmte vast. Zelf heb ik het vaak koud en het is fijn om je handen dan op een warm plekje te kunnen leggen. Je zult zien dat in de zomer een stuk minder mannen en vrouwen zo zitten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan liegen ze allemaal tegen je.
|
Citaat:
|
:facepalm: Nou had ik veel foute antwoorden bedacht enzo, maar zelfstimulatie?
|
Citaat:
|
Citaat:
en leg dan eens uit waarom veel jongens het ook doen . |
Citaat:
|
Citaat:
straks ga je ook nog zeggen dat mensen hun haren borstelen vanwege zelfstimulatie:n |
Citaat:
|
flauwekul omdat je toch niet wil dat ze gaan gluren
|
Eigenlijk is het een heel simpel antwoord. Ja, zowel voor mannen als vrouwen. Als je je benen overelkaar slaat, ontspan je bepaalde spiergroepen in je buik en in je rug. En toch val je niet van je stoel, dat komt door hoe je zit. En dus is dat heel aangenaam zitten en relaxed.
|
Tzit goed,
terwijl zit je ook 'netjes' en blijkbaar ook goed voor m'n evenwicht haha :D je zou het nogatns niet zeggen zo op 1 been. |
Ik zit zelfs vaak met m'n benen twee keer over elkaar. Dus bv rechterbeen over linker en dan rechtervoet nog weer achter 't linkerbeen langs. Zit gewoon ontspannen...
|
grappig. ik zit nu just zo zoals je zegt! :D lekker warm ook
|
Zelfstimulatie wordt wel op praktischere wijzen gedaan. Flauwekul die mannen graag geloven.
Warmte, bescherming tegen andere zaken dan temperatuur (van toen we nog van die figuren zonder kleding waren), het is een instinct, het zit prettiger. Heel veel vrouwen zeggen 'gewoon fijner' en dat 'gewoon' heeft ook een basis. Voila. Dat met twee keer over elkaar doe ik ook :o |
Ik mis het 'ter afwisseling'? Na een aantal minuten zit welke houding dan ook niet lekker meer bij mij, en dan moet ik een andere. Dus van gewoon naast elkaar naar links over rechts, rechts over links, linkervoet onder mijn billen, rechtervoet onder mijn billen, en weer terug naar naast elkaar. Hoe meer potentiële houdingen, hoe beter. En het is inderdaad lekker warm; als het koud is, steek ik m'n handen er ook tussen.
't Heeft iig niks te maken met publiek (tenzij ik inderdaad een rokje draag; dan doe ik het inderdaad ook om inkijk te voorkomen ;)), want ik doe het ook als ik zoals nu compleet alleen achter de computer zit. |
Het is een vrouwelijke houding, het geeft meer aandacht aan de benen en heupen en maakt het aantrekkelijk voor mannen omdat het zo'n een feministische houding is. Las ik ooit in een boek over lichaamstaal.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik mezelf wil stimuleren doe ik dat wel op andere manieren. Het is absoluut mogelijk, maar ik betwijfel of veel vrouwen het daadwerkelijk doen, en dan al helemaal niet in gezelschap; en als je geen gezelschap hebt zijn er betere manieren. :o Het is fijner, het voelt relaxed. En als ik het koud heb kan ik er mijn handen tussen stoppen, zoals Freyja al zei. (y) |
Puur gewenning, denk ik.
|
Citaat:
|
:cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mannen vinden het helemaal niet erg dat jullie dit doen. Hee, wij zijn niet zo moeilijk. Maar liegen vinden wij dan weer erg jammer. |
Citaat:
zoals eerder gezegd er zijn vele praktischer manieren om je eigen te stimuleren |
stimuleer je eigen!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34. |