Citaat:
Adore schreef:
(Bericht 32224211)
Je hebt sowieso KANS op een baan, is dat een verkeerde formulering van jou of betekent het dat je dus ook kans hebt een baan niet te krijgen? ;)
De bezuinigingen zijn niet onomkeerbaar, maar dit jaar is wel besloten dat 1000 mensen moeten vertrekken bij de marine en het aantal mijnenjagers neemt ook af. Het is natuurlijk niet onmogelijk om bij de marine te gaan werken, maar veel zekerheid biedt het momenteel niet.
De reorganisatie van de krijgsmacht duurt tot 2014, dan ben je 19 en zijn alle bezuinigingen pas net definitief doorgevoerd. Ik zou zeggen, hou het in de gaten en laat je goed informeren tegen de tijd dat je je diploma op de middelbare gaat behalen.
|
Mensen die nu in dienst willen bij defensie hoeven zich echt geen zorgen te maken over de bezuinigingen. Defensie moet circa 12.000 arbeidsplaatsen schrappen, waaronder 6.000 gedwongen ontslagen.
Dat is heftig, maar dat gaat voornamelijk om mensen die een staffunctie bekleden en/of tegen het eind van hun (bepaalde tijd) contract zitten.
Defensie heeft een tekort aan nieuw (en jong) personeel. Dit heeft ze nodig om kennis te behouden en om een goede doorstroom in rangen en functies te behouden.
Als je kijkt naar het personeelsbestand van Defensie, dan is dat grof gezegd nu een omgekeerde pyramide. De bezuinigingen zullen dat deels moeten oplossen, maar defensie heeft echt nieuw personeel nodig om niet in de problemen te komen.
Ik geef iemand die nu gaat solliciteren bij defensie zelfs meer kans aangenomen te worden, dan wanneer de bezuinigingen "afgerond" zijn. Tegen die tijd moet o.a. het personeelsbestand weer op orde zijn, en zal er relatief minder aannamebehoefte zijn. Dit betekent trouwens niet dat defensie niet continu personeel blijft aannemen.
Citaat:
EatMe!! schreef:
(Bericht 32225442)
Ja dat was een verkeerde formulering :o
En ik wil bij het KORPS mariniers, dat is iets heel anders dan de marine.
Maar bedankt voor de tips.
|
Je zegt het niet goed. Je wilt bij het korps mariniers, dat is iets heel anders dan de vloot. Deze zijn beiden onderdeel van de marine ;).
|