Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Doe mee met onderzoek naar boodschappentaal! (Jonger dan 20? Extra welkom!) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1850311)

CM 04-01-2012 15:52

Doe mee met onderzoek naar boodschappentaal! (Jonger dan 20? Extra welkom!)

Doe mee met een onderzoek naar boodschappentaal!

*knip* Sorry, de vragenlijst is gesloten! Ik ga de data verwerken en zal degenen die hebben meegedaan en hun e-mailadres hebben achtergelaten, binnenkort een berichtje sturen over de uitkomsten. Bedankt allemaal!

Het invullen van de enquête kost gemiddeld minder dan 15 minuten. Bij de welkomstpagina van het onderzoek staat dat het onderzoek maximaal 25 minuten in beslag neemt, maar tot nu toe heeft geen enkele deelnemer zoveel tijd nodig gehad. Het invullen van de vragenlijst is niet moeilijk: volg je intuïtie!

De enige eis is dat het Nederlands je moedertaal is en je zelf geen Taalwetenschap of Nederlands hebt gestudeerd. Verder mag iedereen meedoen die wel eens winkelt. (Op dit moment heb ik vooral een tekort aan deelnemers uit de categorie ‘jonger dan 20 jaar’…)

Alvast heel erg bedankt voor je hulp!

Waarom deze oproep?

Op het ogenblik ben ik bezig met een onderzoek voor de onderzoeksmaster Linguistics aan de Universiteit van Amsterdam. Het onderzoek gaat over een bepaalde verandering in boodschappentaal. Dit onderzoek probeert de achterliggende oorzaken van deze verandering bloot te leggen, en hiervoor heb ik de intuïties nodig van Nederlandstaligen van alle leeftijden. De twee belangrijkste groepen zijn de ‘extremen’: jongeren en ouderen. (Dus laat je (groot)ouders ook meedoen!)

Laat een berichtje achter als je vragen/opmerkingen hebt, en nogmaals bedankt voor jullie deelname!

brands 04-01-2012 16:24

Ingevuld!

Wat is voor jouw de definitie van in de buurt? Aangezien er wat mij betreft meerdere definities zijn.

Uomi 04-01-2012 16:28

Ik heb het ingevuld en vond het eigenlijk best leuk :y. Wat een goed idee om op het einde de mogelijkheid te geven om de resultaten te ontvangen, want daar wilde ik eigenlijk al naar vragen.

Uomi 04-01-2012 16:29

Citaat:

brands schreef: (Bericht 32243384)
Wat is voor jouw de definitie van in de buurt? Aangezien er wat mij betreft meerdere definities zijn.

Ohja, dit kwam ik inderdaad ook tegen. Als buurt heb ik voor mij de fietsbare afstand gebruikt (maximaal 12 km).

CM 04-01-2012 16:34

Wow, wat snel! Dankjewel! :)

Mijn definitie maakt hier helemaal niets uit: het gaat om je eigen perceptie, dus hoe je het zelf beleeft. En daarbij geldt dat je eerste ingeving telt!

AzN 04-01-2012 17:45

Done! Leuke vragenlijst idd (Y).

Copthorne 11-01-2012 00:13

Ingevuld. :)

Ben best benieuwd naar de resultaten.

Diamera 11-01-2012 14:30

Ingevuld, lang is ie wel maar grappige enquête inderdaad!

Dasherman 14-01-2012 13:10

Op de eerste vraag "Nee" geantwoord en toen was ik gelijk klaar...

Tink* 15-01-2012 12:16

Ik mocht niet meedoen. :(

Sneeuwvlokje 16-01-2012 01:14

Citaat:

Tink* schreef: (Bericht 32275539)
Ik mocht niet meedoen. :(

CM 17-01-2012 16:36

Dank jullie wel! Hier ben ik heel blij mee!

Voor degenen die niet mochten meedoen: helaas moet ik niet-moedertaalsprekers en mensen die een te relevante opleiding hebben gedaan (Taalwetenschap of Nederlands) uitsluiten, maar bedankt voor de interesse!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.