![]() |
[netwerk] Internet Sharen..
Hallow,
Ik heb een probleem. Deze luidt als volgt.. Sinds gisteren heb ik een nieuwe pc, deze nieuwe pc is tevens de host van de 3 clients die ik heb. Het probleem is dat mijn nieuwe pc, dus mijn nieuwe host, geen W98SE als OS heeft, maar XPhome.. De 3 clients hebben daarentegen allen Windows 98 SE als OS.. Vroeger (toen ik dus ook W98SE als host had) gebruikte ik sygate om mijn internet te sharen nu ik XPhome heb, lukt dit niet meer.. HELP Specs host (nieuwe pc): AMD Athlon 2200XP+ 512 DDR Ram 333/2700 ASUS Geforce4 Ti4600 Specs clients: Pentium II 233mmx 32 MB ram ____________________ Pentium II 366 32 MB ram ____________________ Pentium II 366 96 MB ram HELP! :( |
Ik geloof dat XP zelf ook de mogelijkheid heeft om internet te delen. Anders download je bijvoorbeeld Winroute, lijkt me dat die gewoon werkt in XP. En installeren is heel handig (zorgen dat RAS-verbinding erbij staat ofzoiets en dan op de clients als gateway en DNS het ip van je server invullen).
|
ja.. gebruik winroute. Een trial met een ander ding doet jaren lang plezier hebben ;)
Wel even instellen bij je laninstellingen van pcs Ip 192.168.0.1/2/3/4, Sub 255.255.255.0, blabla.... maar dit weet je wel neem ik aan.. |
XP Pro heeft zelf de optie om als gateway te fungeren, ga naar Netwerkinstellingen en dmv een rechtermuisknop op de NIC die je computer met internet verbindt ga je naar Eigenschappen, daar ga je naar het tabblad sharing en vink je de optie aan.
|
Citaat:
|
Probleem opgelost..
Ik heb het opgelost met het programma AnalogX Proxy.. :) |
Citaat:
toen ik laatst keek niet namelijk :) onee is al tijdje terug :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38. |