Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Exacte vakken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=17)
-   -   [??] Okee hoe kan ik me het best voorbereiden? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1850508)

isabellexkus 06-01-2012 21:57

Okee hoe kan ik me het best voorbereiden?

ik ben hier net nieuw dus het is ff wennen :)
maar hoe bereid ik me het best voor op een wiskunde of nask pw? :confused:
ik vraag me namelijk best wel af omdat ik nooit zulke hoge cyfers ervoor haal!!
wat doen jullie er allemaal aan om een goed cyfer te halen?

isabellexkus 06-01-2012 21:58

is ie nou verstuurd??

isabellexkus 06-01-2012 21:58

ja dus :$
wat een faal!

Bureaustoel 06-01-2012 21:59

Altijd ruim van te voren goed leren en stel het zeker niet uit ! , zodra je het opgekregen krijgt meteen doorlezen zodat je het globaal al in je achterhoofd hebt zitten. 3 dagen van te voren leren raad ik je zeker aan ! , zo heb je 2 dagen om flink te stampen en de laatste dag weet je alles en is het alleen maar overhoren. succes !

isabellexkus 06-01-2012 22:00

Citaat:

Bureaustoel schreef: (Bericht 32250818)
Altijd ruim van te voren goed leren en stel het zeker niet uit ! , zodra je het opgekregen krijgt meteen doorlezen zodat je het globaal al in je achterhoofd hebt zitten. 3 dagen van te voren leren raad ik je zeker aan ! , zo heb je 2 dagen om flink te stampen en de laatste dag weet je alles en is het alleen maar overhoren. succes !

dankje!
ik zal het zeker uitproberen!
:):):):):):):):):):):)

Bureaustoel 06-01-2012 22:00

Sorry voor mijn dubbelpost , de theorie moet je ook zeker praktisch doen. Sommen moet je telkens weer maken zodat je echt zeker weet wat je doet !

isabellexkus 06-01-2012 22:02

Citaat:

Bureaustoel schreef: (Bericht 32250823)
Sorry voor mijn dubbelpost , de theorie moet je ook zeker praktisch doen. Sommen moet je telkens weer maken zodat je echt zeker weet wat je doet !

ik ga het proberen!
want maandag heb ik wiskunde proefwerk. :'(

Bureaustoel 06-01-2012 22:03

Dan raad ik je aan om nu eigenlijk al te beginnen , leer samenvattingen goed. Maak de Diagnostische toets en sommen die je moeilijk vind extra aandacht aan besteden. Wees ook niet bang om aan je leraar dingen te vragen zelfs al snap je het na 5x nog niet , je hoeft je niet dom te voelen dus vraag gewoon door en door , daar krijgt die immers voor betaald.

Dasherman 07-01-2012 19:27

Als je iets niet snapt altijd vragen, en waar heb je met wiskunde moeite mee? Misschien kan ik helpen :) ik haal altijd 9's

isabellexkus 07-01-2012 20:57

Citaat:

Dasherman schreef: (Bericht 32253176)
Als je iets niet snapt altijd vragen, en waar heb je met wiskunde moeite mee? Misschien kan ik helpen :) ik haal altijd 9's

zo das goed!
nou nu heb ik het over richtingscoefficienten en formules berekenen dat snap ik wel maar ik snap niet hoe je dit kunt berekenen:
de lijnen L en M zijn evenwijdig van de lijn L is de formule: y=5x - 7.
De lijn M gaat door het punt A (4,9).
Stel de formule van M op.

Dat is de vraag en er staat GEEN plaatje bij ofzow?
dus hoe bereken je dat??

Dasherman 08-01-2012 09:03

Citaat:

isabellexkus schreef: (Bericht 32253510)
zo das goed!
nou nu heb ik het over richtingscoefficienten en formules berekenen dat snap ik wel maar ik snap niet hoe je dit kunt berekenen:
de lijnen L en M zijn evenwijdig van de lijn L is de formule: y=5x - 7.
De lijn M gaat door het punt A (4,9).
Stel de formule van M op.

Dat is de vraag en er staat GEEN plaatje bij ofzow?
dus hoe bereken je dat??

Is al beantwoord in je andere topic, hoef ik niet meer te antwoorden neem ik aan

isabellexkus 08-01-2012 12:03

Citaat:

Dasherman schreef: (Bericht 32254255)
Is al beantwoord in je andere topic, hoef ik niet meer te antwoorden neem ik aan

ja klopt!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.