![]() |
NaSk vragen!
Ik heb een paar vragen over NaSk, snap namelijk bijna niks over het hoofdstuk :(.
hoe weet je wanneer iets straling, stroming of geleiding is? en bv zulke vragen: Leg uit op welke manier de warmte word vervoerd: 1. het water onderin in een fluitketel naar het water bovenin de fluitketel? 2. van de buitenkant van een koekenpan naar de binnekant van de koekenpan? 3. van de zon naar de aarde? wanneer is iets straling? of geleiding? of stroming? en ook nog een vraag over isolatie: bv een vraag zoals dit: waarom bevriest de grond veel minder snel, als er een dikke laag sneeuw over heen zit? en dit: Richard wil de koelkast ontdooien. een pak roomijs die hij in hett vriesvak vind, wikkelikt hij zolang op een donzen bed, als hij een paar uur later terugkomt en het pak roomijs onder het dekbed vandaan haalt is er vrijwel geen ijs gesmolten! hoe kan dat? alvast dankjewel :) |
Het is geisoleerd. Zoek het anders even op google op , genoeg resultaten! Moet mijn Nask geheugen weer opfrissen want dat is 2 jaar geleden en wil je géén verkeerde antwoorden geven :P
|
Citaat:
|
mensen plz reageer :D
|
http://www.scholieren.com/werkstukken/33423
gewoon even opzoeken via google zei ik toch :P hier heb je het. |
Citaat:
|
Hopelijk kun je de nodige informatie eruit halen , je moet het eventjes lezen en kort samenvatten voor jezelf.
|
Citaat:
|
1. het water onderin in een fluitketel naar het water bovenin de fluitketel?
stroming 2. van de buitenkant van een koekenpan naar de binnekant van de koekenpan? geleiding 3. van de zon naar de aarde? straling |
Citaat:
|
Snap je ook waarom?
|
Citaat:
|
Ik vind het moeilijk om het uit te leggen, maar.
Ja even kijken je hebt water. Warm en Koud. Je gooit het bij elkaar. Het warme en het koude mengen, ze stromen in elkaar over. De warmte stroomt dus. .. Het is de verplaatsing van warmte in een vloeistof :) dat was het woord dat ik wilde weten Geleiding komt voor met vaste stoffen. Een pan is een metaal, dus een vaste stof. (Voor andere mensen, als ik nu onzin zit te verkondigen: corrigeer me aub ) |
Ik weet het ook niet meer zo zeker, maar een koekenpan is een metaal. Metalen zijn geleiders. Neem nou bijvoorbeeld je verwarming , warm water word door de ketel verwarmd en komt in de verwarming. Het ijzer geleid de warmte erdoorheen(?)
Haal ik ook uit mijn verre verre geheugen.. |
Dat wat jullie zeiden is volgensmij wel goed hoor!!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37. |