Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   3x geïnstalleerd programma probleem + geen machtiging (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1850751)

Mutant_oud 09-01-2012 23:02

3x geïnstalleerd programma probleem + geen machtiging

Mijn ex heeft WoW geïnstalleerd gehad op mijn computer. Blijkbaar is dat allemaal niet super verlopen, want nu blijkt dat ik WoW op 3 plekken heb staan:

C:\World of Warcraft\
C:\Program FIles\World of Warcraft\
C:\Users\Public\Games\World of Warcraft\

De 2e is diegene die ik gebruik en goed is (op de andere zit een hack die ik niet wil), maar nu het leuke, hoe doe ik de 1e en de 3e uninstallen? Als ik gewoon in mijn windows-menu ga kijken bij WoW uninstall, dan neemt hij de 2e. Hetzelfde voor via configuratiescherm en Programma verwijderen.

En dan het volgende probleem dat opdook, ik probeerde handmatig de mappen te verwijderen (curse client ziet namelijk ook die 3 wows en ik wil dat hij er maar 1 ziet), maar de C:\World of Warcraft\ geeft het volgende: U moet administratormachtigingen opgeven om deze map te kunnen verwijderen. Dan klik ik op doorgaan. Vervolgens krijg ik:

U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren.

U dient door Cat-PC\Cat gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen.

WTF? Ik ben toch zeker wel admin op mijn eigen pc, ik heb geen verschillende users ofzo.

Kan iemand mij hierbij helpen?

M@rco 09-01-2012 23:19

Volgens mij klopt het wel dat WoW zooi in de User-map installeert, dat zou ik dus niet zonder meer verwijderen. Hoeft niet per se een aparte installatie te zijn.

Wat de C:\WoW-map betreft: met rechts op de map klikken en bj Eigenschappen/Beveiliging je account schrijftoegang geven tot die map zou moeten werken. Vooropgesteld dat je die map inderdaad niet meer nodig hebt; het is over het algemeen niet aan te raden om zomaar mappen van programma's weg te gooien.

Daantjer 09-01-2012 23:25

WoW kan je gewoon weggooien. De voorkeuren staan geloof ik in de programmamap opgeslagen. (speel het zelf ook)

Mutant_oud 10-01-2012 16:42

Citaat:

M@rco schreef: (Bericht 32259946)
Volgens mij klopt het wel dat WoW zooi in de User-map installeert, dat zou ik dus niet zonder meer verwijderen. Hoeft niet per se een aparte installatie te zijn.

Wat de C:\WoW-map betreft: met rechts op de map klikken en bj Eigenschappen/Beveiliging je account schrijftoegang geven tot die map zou moeten werken. Vooropgesteld dat je die map inderdaad niet meer nodig hebt; het is over het algemeen niet aan te raden om zomaar mappen van programma's weg te gooien.

Ik heb toegang tot alles, dat is het bizarre.

En die onder users is ook een aparte account, want Curse ziet hem zo.

Quintiano 10-01-2012 21:09

WoW werkt net als Steam; je kunt de installdir gewoon verplaatsen als je dat wilt. Er wordt geen gebruik gemaakt van user profiles in Windows. Mijn acht jaar oude installatie is verschillende Windowsversies meegegaan zonder herinstallatie of gezeur. Shit gaat pas de fan raken wanneer je binnen de installdir directories gaat snoeien.

Quintiano 10-01-2012 21:10

En Curse-clients sucken. Er zijn maar een paar relevante addons die je echt nodig hebt "op niveau", kleine moeite dat met de hand te doen :p

Daantjer 10-01-2012 22:56

Citaat:

Quintiano schreef: (Bericht 32262705)
En Curse-clients sucken. Er zijn maar een paar relevante addons die je echt nodig hebt "op niveau", kleine moeite dat met de hand te doen :p

Gewone keybindings werken ook gewoon (beter), ik snap niet dat sommige raiders een andere UI nodig hebben dan die standaard ingebakken zit. Zeker melee DPS en tank gebruikt niet al zijn abilities (casters, healers en range weet ik niet). DBM is wel handig, daarnaast is een Atlas-map ook wel handig, mailbox addon ook wel, maar wat meer?

Quintiano 11-01-2012 03:41

Citaat:

Daantjer schreef: (Bericht 32263391)
Gewone keybindings werken ook gewoon (beter), ik snap niet dat sommige raiders een andere UI nodig hebben dan die standaard ingebakken zit. Zeker melee DPS en tank gebruikt niet al zijn abilities (casters, healers en range weet ik niet). DBM is wel handig, daarnaast is een Atlas-map ook wel handig, mailbox addon ook wel, maar wat meer?

Omen, Grid (rolafhankelijk), DoTimer (rolafhankelijk), Recount, Bartender (of een equivalent).. En de default UF van Blizzard zuigt de pan uit; keybindings/macro's of niet :)

Mutant_oud 11-01-2012 16:39

Dat is heel leuk en aardig liefjes, maar ik zit nog steeds met het probleem dat ik niet gemachtigd ben. Wat kan ik nog meer proberen?

Quintiano 11-01-2012 21:10

Claim dan even recursive ownership op die directory. M@rco heeft dat uitgelegd. Als dat niet werkt pleur je "claim ownership folder" door Google en volg MS KB-links of zo ;)

Mutant_oud 11-01-2012 22:53

Wat M@rco zegt heb ik al geprobeerd, maar alles staat gewoon aangevinkt, dus.

Quintiano 11-01-2012 23:28

http://www.irrelevant.nl/opendir/lalalala.png

You sure? Dit is namelijk waar het om gaat; niet je réchten maar de ównership.

deadlock 12-01-2012 14:50

Daarna moet je trouwens ook nog wel eens de rechten instellen.

Het heeft bij mij ook wel eens gewerkt door Gebruikersaccountbeheer helemaal uit te schakelen.

Mutant_oud 12-01-2012 17:10

Q, zie bijlage voor wat hij zegt (oh vergeten bij te snijden wat het 2e scherm betreft, nou ja).

deadlock, hoe doe je dat?

deadlock 13-01-2012 07:43

Startmenu openen in dan in de zoekbalk onderin Gebruikersaccountbeheer tikken, dan klikken op de optie die bovenaan in de zoekresultaten verschijnt en het balkje naar beneden schuiven.

WoKo 17-01-2012 15:08

Uitleg
1 ste map is met installatie bestanden
2e map is waar hij geinstalleerd is
3e map is waar hij de save files opslaat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.