![]() |
Belgische hiphop/rap
Ik ben dus op en top Belg en ik heb een vraagje naar de nederlanders toe, wij hebben Brainpower staan in onze top 50 enzo maar hoeveel belgische hip hop groepen kennen jullie van in belgie?
T'is gewoon maar eens nieuwsgierig dat ik ben, of jullie al eventueel gehoord hebben van: 't hof van commerce of Spliff Squad/Connect ofzo? :D *hoopt van wel* |
Hof Van Commerce komt toch op pukkelpop ? ..van naam ken ik ze dus :)
|
dat doet me plezier :)
thof van commerce is echt erg goed! Hopelijk ga je ze gaan checken op pukkel ;) |
Citaat:
|
OK ook goed, *moet toch beetje reclame maken voor min landgenootjes e* :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(hmm..ik ga best offtopic) |
't hof van commerce ken ik wel, van flip kowlier... is wel koel.
|
dEUS is bekend maar ik zou niet zo echt durven zeggen populair maar ze hebben natuurlijk ook wel hun fans, dEUS is alternatief dus spelen ze dat niet veel op TV enzo, thof van commerce is inderdaad met Flip Kowlier ma ie heeft ook een solo album uit 'Ocharme ik' met -->"Welgemeende" en "Min Moaten" erop... *reclame reclame :D * maarja, thof roelt inderdaad gewoon echt!
|
starflam ken ik
k choise is dat rap dan |
ABN = coel frithop schijnen ze ut te neoemen trouwens :p:D
|
Citaat:
Daar heb ik geloof ik welles wat van gehoord... |
Ik dacht dat die hollands waren :o
Ik zal ernaast gezeten hebben toen (naast de kwestie, niet naast de band ;) ) |
ja ABN is geloof ik wel belgisch, Barbietrut van ABN is wel een echte aanrader!!!!(DOWNEUH iedereen!!!!)
K's CHoice is geen rap of hip hop, tjah hoe moet je K's choice noemen... alternatief zou'k zo zegn |
krewcial t0g?
|
STarflam...echt dope....live ook, en het zijn dope gasten
en volgens mij zijn pyroman en neda ook belgisch maar ik kan me vergissen die vlaamse rap ken ik niet echt Rat |
behalve rap vind ik trouwens veel belgische groepskes wel koel... zita swoon, dEUS, Soulwax (2 many dj's), flip kowlier, cinerex, allemaal (y)
|
Citaat:
maar abn zijn wel goed, beter live dan op cd |
ok ik heb ier geen zin om alle goeie belgische bands op te noemen (buiten een eervolle vermelding van Camden en Gorki)
DUS GA ALLEMAAL FF HIER NAARTOE!!! |
Citaat:
het ging hier ook niet over bands het gaat over belgische hiphop/rap damn leer lezen RAT |
morgen starflam live..op marktrock..allen daarheen! :D
|
Krewcial, ken ik uit die clip met extince, verder ken ik eigenlijk nix.
|
Pascal die zit toch bij ABN of is dat iemand anders rapt ook op zoete inval.
|
Citaat:
doe BALO de groeten Rat |
ik heb nog nooit gehoord van belgische hiphop/rap
|
dan luister je niet goed..
Le rat van waar ken je Balo? enne in een andere topic had je t over een mega evenement in frankrijk met mega groepen... Weet je soms waar ik nog tickets kan vinden? :D |
Citaat:
sorry maar dan ben je stom... *ThOf VaN cOmMeRcE iZ dA bEsT* |
Citaat:
BaLO is van starflam...ze zijn hier 3 keer geweest(amsterdam en haarlem) en dan praat ik gewoon even met ze dope gasten en niet zo sterallure..ze waren blij dat er aanhangers waren van hun en dat evenement is op 21 september in stade de france(saint deniz> paris) dit zijn onder andere de hoofdacts Fonky Family / Joey Starr & BOSS / Koolshen & IV My People / Lord Kossity / Sniper / 113 / Cut Killer & DJ Abdel / Arsenik / Saļan Supa Crew / 3čme Oeil / Disiz La Peste / Rohff /Sully Sefil / Matt / K Reen / Kery James / Lady Laistee / Bouga / Nuttea kijk voor kaarten maar op http://www.stadedefrance.fr/evenemen...eursReponses=0 wordt zeker dope daar Rat |
Citaat:
|
Van 't Hof van Commerce ken ik eigenlijk maar 1 nummer, "Kom maar ip" en dat vind ik wel een vet nummer!
Kheb van Flip Kowlier z'n solo-cd, maar ken dus verder z'n hiphop niet echt buiten dat ene liedje. Van ABN is er toch een liedje waarin de zanger van Gorky meedoet? Die vond ik ook wel mooi. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27. |