Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Staatsex. VWO boeken? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1851140)

D-espair 14-01-2012 12:16

Staatsex. VWO boeken?

Aangezien ik dit jaar staatsexamens doe in bijna een heel vakkenpakket, had ik een paar vragen aan leerlingen die VWO doen op een reguliere school.
Ik zou graag willen weten met welke boeken jullie werken voor de volgende vakken:
Informatica/informatiekunde
Management & organisatie
Economie
Engels
(ik kan me overigens niet herinneren dat ik daar echt boeken voor gebruikte, alleen: wasp reporter en rules and words for writing)

Mijn boeken zijn namelijk te oud geworden/heb ik niet meer en bijvoorbeeld M&O heb ik nooit gevolgd.

Voor de volgende vakken heb ik deze boeken:
natuurkunde: systematische natuurkunde
wiskunde: getal en ruimte
biologie: biologie voor jou
scheikunde: curie, chemie
Nederlands: kiliaan

Verder heb ik de meeste examenbundels/samenvattingen al.

Als jullie hier ook betere boeken voor hebben, hoor ik het ook graag. Alvast bedankt!

Dasherman 14-01-2012 12:56

Aparte titel "Staatsex." maar het heeft wel mijn aandacht getrokken.

D-espair 14-01-2012 13:29

Haha, oké dat was onbewust, maar vind het wel grappig genoeg om het nu zo te laten. Ik wilde niet zo'n lange titel.

Em. 14-01-2012 15:50

Bij Engels werken wij alleen met de examenbundel, en dan nog met losse tijdschriften die we krijgen. Ik kan alleen niet meer zo snel herinnerde hoe die tijdschriften heetten.

Voor Economie gebruiken we lesbrieven, en de andere vakken heb ik niet, maar voor M&O worden volgens mij ook lesbrieven gebruikt.

En ik las ook 'staats-sex'. :D :P

Duckdonkey 14-01-2012 18:35

ik gebruik op het vmbo 'pincode' als methode voor economie, weet niet of die er ook voor vwo is maar ik vind m in elk geval erg handig.

Diamera 14-01-2012 19:48

Economie: LWEO lesbrieven. Pincode hebben ze bij ons op de havo wel.
Engels: Stepping Stones en voor idioom Wordweb, dat is gewoon een groot vocabulaireboek.

Beide zou ik wel kunnen aanbevelen denk ik, geen slechte methodes. Bij Engels heb je denk ik wel meer aan een gewone examenbundel, als je alleen maar tekstvaardigheid krijgt.

En ik las geen staatssex haha :D

D-espair 15-01-2012 14:57

haha bedankt voor het reageren :D, ik zal ernaar kijken. Iemand nog iets voor informatica? En M&O?

Uomi 15-01-2012 15:00

Zelf heb ik geen informatica of M&O, maar bij ons op school wordt voor M&O 'percent' gebruikt, alleen zijn mijn klasgenootjes daar niet zo over te spreken. Voor informatica wordt 'fundament' gebruikt, maar daar heb ik eigenlijk niet echt reacties op gehoord. Ik ga er vanuit dat dat dan wel te doen zal zijn.

D-espair 15-01-2012 15:05

Thanks, ik zat al te kijken naar percent, maar als het niet zo geschikt is zal ik even verder zoeken. En fundament, even verder op mijn zoektocht haha.

Kikaa 15-01-2012 17:46

Bij mij wordt voor M&O in Balans gebruikt wat ik persoonlijk wel een fijne methode vind om te werken. Er staan goede voorbeelden in en alles is duidelijk als je je opdrachten gaat maken.

Voor Engels gebruiken wij Stepping Stones voor grammatica en idioom.

survivingrabbit 15-01-2012 18:03

wij gebruiken voor engels unicom finals en verder de examenbundel en als idioom hebben we examenidioom, wij gebruikten in de 4e voor extra grammatica oefeningen ook nog alquin grammar. voor economie gebruiken wij het boek 'de kern van de economie'. M&O hebben ze niet bij ons op school.

Imn 15-01-2012 18:52

Eey.. :D
Voor het vak M&O kun je de methode 'stichting & vereniging vwo' gebruiken. Zijn ook lesbrieven, net als bij economie lweo. Het ligt er maar net aan wat je gemakkelijk vindt om te leren.

Silvano08 15-01-2012 21:58

Ook wij gebruiken voor Economie lesbrieven van LWEO.

Verder gebruiken we voor Engels 'Unicom Finals' voor grammatica, luistervaardigheid, spreekvaardigheid en leesvaardigheid en 'Finish Up' voor idioomtraining.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.