Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Weerwolfspel # 90 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1851229)

Stoer. 15-01-2012 15:18

Weerwolfspel # 90

Gooi je goede voornemen om niet meer zoveel te SOG-gen overboord, want
volgens mij mag er weer een nieuw weerwolfspel! ;)

Wie doet er mee? :)

Spelregels
Spoiler

Martiño 15-01-2012 15:24

Wordt het weer anoniem?

Stoer. 15-01-2012 15:41

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 32276082)
Wordt het weer anoniem?

Wat mij betreft niet (per sé).
Kan alleen even niet inloggen met Fantome, want het dakje op de o weigert :p

floffy3 15-01-2012 15:46

De weerwolfspel? Nooit van gehoord ;p haha hoe gaat dat? :)

Uomi 15-01-2012 15:58

Citaat:

Stoer. schreef: (Bericht 32276183)
Wat mij betreft niet (per sé).
Kan alleen even niet inloggen met Fantome, want het dakje op de o weigert :p

Op zich vond ik het undercover wel fijn, maar hoeft inderdaad niet per se weer. Ik weet ook nog niet heel zeker of ik meedoe, want examenjaar enzo. Maar misschien wel, daar moet ik nog even over nadenken.

Stoer. 15-01-2012 16:05

Citaat:

floffy3 schreef: (Bericht 32276198)

heb de spelregels toegevoegd :)

Martiño 15-01-2012 16:15

Citaat:

floffy3 schreef: (Bericht 32276198)

Superleuk dat je mee wil doen (y) maar lees wel even heel goed de regels door. In het verleden is het vaker voorgekomen dat nieuwe spelers niet wisten hoe en wat en nogal overdonderd waren door het spel.

Citaat:

Uomi schreef: (Bericht 32276240)
Op zich vond ik het undercover wel fijn, maar hoeft inderdaad niet per se weer. Ik weet ook nog niet heel zeker of ik meedoe, want examenjaar enzo. Maar misschien wel, daar moet ik nog even over nadenken.

Het hoeft geen maanden te duren hoor, gemiddeld duurt het max. 3 weken (en dan kan het natuurlijk zijn dat je eerder uit het spel ligt).

Martiño 15-01-2012 16:15

Ik ga in ieder geval niet spelleideren, maar deze keer heb ik het wachtwoord goed onthouden. ;)

En Apate, Fizzle Fluffy, flyaway, Neko* hebben een rode kaart en mogen niet meedoen.

Stoer. 15-01-2012 16:18

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 32276308)
Ik ga in ieder geval niet spelleideren, maar deze keer heb ik het wachtwoord goed onthouden. ;)

in reactie op je pm, zie onder de spoiler.
En ik wil wel spelleiden mits ik dat samen kan doen met iemand.
en door 36 uur werk/20 uur studie/sport/sociaal leven kan ik geen verhaal garanderen.

Uomi 15-01-2012 16:21

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 32276305)
Het hoeft geen maanden te duren hoor, gemiddeld duurt het max. 3 weken (en dan kan het natuurlijk zijn dat je eerder uit het spel ligt).

Weet ik wel, maar juist over drie/vier weken gaat het iets rustiger worden.

Fantôme 15-01-2012 16:22

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 32276326)
Heb je ze gekopieerd uit het laatste spel? Want het zijn volgensmij niet dezelfde :P

ik heb net de oude weggehaald en degene die je in de link gaf toegevoegd.
klopt het nog steeds niet dan?

speel je trouwens mee?

Martiño 15-01-2012 16:23

Citaat:

Fantôme schreef: (Bericht 32276332)
ik heb net de oude weggehaald en degene die je in de link gaf toegevoegd.
klopt het nog steeds niet dan?

Jawel, ik had mijn post ook al verwijderd :o

Fantôme 15-01-2012 16:24

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 32276334)
Jawel, ik had mijn post ook al verwijderd :o

Ow, oke :D

Geel 15-01-2012 18:48

Ik wil wel met je spelleideren, Fantôme! :y

Fantôme 15-01-2012 18:59

Citaat:

Geel schreef: (Bericht 32277054)
Ik wil wel met je spelleideren, Fantôme! :y

Oeh dat lijkt me wel gezellig! :y

Nu nog spelers :D

Apate 15-01-2012 19:00

Helaas :(

Fantôme 15-01-2012 19:09

Citaat:

Apate schreef: (Bericht 32277115)
Helaas :(

watdan? :o

Apate 15-01-2012 19:11

Ik heb een rode kaart! :P

Fantôme 15-01-2012 19:36

Citaat:

Apate schreef: (Bericht 32277167)
Ik heb een rode kaart! :P

grumbldumble. volgens mij hebben best veel mensen een rode kaart :o

Apate 15-01-2012 19:38

Stom he :O

Martiño 15-01-2012 19:48

Ja, inderdaad stom als je niet stemt.

Eye of Sauron 15-01-2012 21:47

Citaat:

Stoer. schreef: (Bericht 32276314)
in reactie op je pm, zie onder de spoiler.
En ik wil wel spelleiden mits ik dat samen kan doen met iemand.
en door 36 uur werk/20 uur studie/sport/sociaal leven kan ik geen verhaal garanderen.

ik kan misschien helpen met de verhalen als jij en geel daar interesse in hebben.

.sann_oudenzo 15-01-2012 22:11

Ik skip, ik ben niet genoeg op het forum om actief mee te kunnen spelen. (Y)/(N)

Noedelhap 15-01-2012 22:30

Waarom werd er de vorige keer eigenlijk zo weinig gediscussieerd en gestemd?

Ik doe overigens niet mee.

Daboman 15-01-2012 23:48

Jammer van al die rode kaarten.

Ik ben iig rode-kaart-vrij. En ik doe weer mee.

Lorelei 16-01-2012 08:03

Ik doe niet mee. Ik zit de komende twee weken in tentamenperiode en daarna ga ik een week op vakantie.

Daboman 17-01-2012 15:33

hoop animo :(

Martiño 17-01-2012 15:35

Ik wil wel meedoen, maar als het animo zo laag is wachten we gewoon een week ofzo

VeGs 17-01-2012 20:22

Ik doe mee.

En is floffy Archont's zoveelste poging om anoniem mee te doen? ;)

Schrödinger 17-01-2012 20:53

Ik doe ook mee.

Vowel 17-01-2012 20:55

Als de regels rond de ziener worden aangepast doe ik mee. Zo niet, dan niet. :P

Fantôme 18-01-2012 10:26

Citaat:

Vowel schreef: (Bericht 32283131)
Als de regels rond de ziener worden aangepast doe ik mee. Zo niet, dan niet. :P

chantage Vowel :o

Spelleiders:
Geel
Fantome

doen mee:
Martiño
Daboman
VeGs
Schrödinger

Misschien:
Uomi
Vowel

@ EoS: ik stel daar wel prijs op hoor. Stel je dan voor dat je meespeelt, verhaal schrijft maar dat wij je verhaal afmaken afhankelijk van wie er doodgaat? (ow wacht, dat stel ik nu voor, niet jij :p)

Röps 18-01-2012 10:41

Ik doe, onder voorbehoud, mee. Als het nog 3 weken duurt en ik heb het dan ineens heel druk dan trek ik me terug.

En ik ben voor het behoud van de huidige ziener-regels. Dat is al tig spellen goed gegaan, behalve in het laatste spel (of ja laatste twee spellen).

VeGs 18-01-2012 13:52

Wat zou die aanpassing uberhaupt inhouden?
Dat je als ziener alles mag zeggen?

(Btw; met weinig spelers ben ik er voor zonder ziener te spelen :o)

Vowel 18-01-2012 14:00

Ja. Ik vind het bijvoorbeeld vrij debiel dat je als dorpeling mag doen alsof je ziener bent, zoals bijvoorbeeld zeggen: "ik weet zeker dat X wolf is." Maar als ziener mag dat niet. En dat werkt twee kanten op, namelijk dat het nutteloos is om als dorpeling te bluffen (want iedereen weet toch dat je liegt, want als je écht ziener was had het niet gemogen). En het stomme is dat die regel alleen geldt voor heksen, tovenaars en zieners (zo staat het in de regels, namelijk dat ze geen informatie mogen vrijgeven die ze met hun functie hebben gekregen). Dus als je toevallig verrader-geliefde bent mag je wél zeggen: "X, Y en Z zijn wolf." Wat heb je nou aan een ziener als je niets mag doen met de informatie die je hebt. Ik kreeg de vorige keer de uitleg dat je "natuurlijk wel mag bluffen," maar roepen dat je ziener bent is toch altijd een bluf? Je weet namelijk nooit zeker of iemand ziener is tenzij die persoon dood is. Het is dus altijd een gok of mensen je vertrouwen. En je moet sowieso voorzichtig zijn want als je heel hard roept dat je ziener bent kun je ook opgegeten worden. Bluffen werkt alleen als iedereen het mag.

En het klopt dat die regel al heel lang in stand is gehouden, maar het vorige spel was de eerste keer ooit dat ik ziener was (ook nooit evilziener geweest) en pas toen kwam ik erachter hoe irritant die regels zijn.

Martiño 18-01-2012 14:39

Ik heb een hekel aan deze discussie.

Het enige wat je als ziener niet mag is zeggen/impliceren dat je de ziener bent. Net zoals je niet mag zeggen dat je heks bent, of dat je wolf bent. Het is gewoon een flauwe, oncontroleerbare tactiek. \

Verder mag je, net zoals alle andere spelers, spelers verdacht maken, het spel manipuleren, hints achterlaten etc. etc., en dus de kennis die je als ziener hebt opgedaan gebruiken. Je mag dus alles met die functie, behalve zeggen of impliceren dat je de ziener bent (aka je functie onthullen, dat mag geen enkele speler), het is juist de uitdaging om subtiel te spelen en te manipuleren. Net zoals bij alle andere functies dus.

En de verrader-geliefde mag je dat ook niet zeggen, dat is dan iets wat ontbreekt in de spelregels, maar het lijkt me vrij logisch. Info die voorkomt uit je functie mag je niet EXPLICIET delen in het topic of met andere spelers. Het zou overigens nooit in het voordeel zijn van de verrader, ook niet als die geliefde is. Dat zou namelijk behoorlijk stom zijn want dat betekend dat je direct wordt opgegeten of opgehangen en de geliefden hebben verloren.

Martiño 18-01-2012 14:41

Overigens staat in de spelregels dat de verrader zich niet bekend mag maken aan de wolven, als hij zijn functie onthult in het topic doet hij dat alsnog.

En er staat letterlijk in de spelregels:
Citaat:

- Je moet je functie geheim houden en mag deze (of informatie die uit je functie voortvloeit) nooit aan andere spelers bekend maken (op welke wijze dan ook, niet in het topic, niet in een bericht, niet buiten het forum om).
Dus het geldt voor alle spelers.

Eye of Sauron 19-01-2012 12:21

Citaat:

Fantôme schreef: (Bericht 32283819)
@ EoS: ik stel daar wel prijs op hoor. Stel je dan voor dat je meespeelt, verhaal schrijft maar dat wij je verhaal afmaken afhankelijk van wie er doodgaat? (ow wacht, dat stel ik nu voor, niet jij :p)

Is bij nader inzien toch niet zo'n goed idee. Ik heb gister Skyrim gekocht dus ik heb in een keer heel weinig tijd lol ^^

Daboman 19-01-2012 16:19

Ik hoef niet zo per se een verhaal, ik wil het spel spelen!

Martiño 19-01-2012 16:43

Dan hebben we meer spelers nodig. We laten de inschrijving gewoon even open staan, en dan zien we wel.

Vowel 19-01-2012 17:02

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 32284497)
Ik heb een hekel aan deze discussie.

Het enige wat je als ziener niet mag is zeggen/impliceren dat je de ziener bent. Net zoals je niet mag zeggen dat je heks bent, of dat je wolf bent. Het is gewoon een flauwe, oncontroleerbare tactiek. \

Verder mag je, net zoals alle andere spelers, spelers verdacht maken, het spel manipuleren, hints achterlaten etc. etc., en dus de kennis die je als ziener hebt opgedaan gebruiken. Je mag dus alles met die functie, behalve zeggen of impliceren dat je de ziener bent (aka je functie onthullen, dat mag geen enkele speler), het is juist de uitdaging om subtiel te spelen en te manipuleren. Net zoals bij alle andere functies dus.

En de verrader-geliefde mag je dat ook niet zeggen, dat is dan iets wat ontbreekt in de spelregels, maar het lijkt me vrij logisch. Info die voorkomt uit je functie mag je niet EXPLICIET delen in het topic of met andere spelers. Het zou overigens nooit in het voordeel zijn van de verrader, ook niet als die geliefde is. Dat zou namelijk behoorlijk stom zijn want dat betekend dat je direct wordt opgegeten of opgehangen en de geliefden hebben verloren.

Goed, maar ik heb dan ook nergens letterlijk gezegd dat ik ziener was. Ik heb gezegd: "Ik weet zeker dat die en die wolf zijn." En dat mag iedereen toch doen? Sowieso als slechterik als je lekker wilt bluffen. Je weet toch niet zeker of ze je geloven, want iedereen kan het roepen en zekerheid heb je pas wanneer iemand dood is. Het waren anderen die letterlijk in het topic hebben gezegd dat ik ziener was. Toch heb ik daar een waarschuwing voor gekregen.

Schrödinger 19-01-2012 17:03

Er zijn al talloze spellen in de war geschopt door de onduidelijke en onnodige blufregel, en die regel moet eerder gisteren dan vandaag verdwijnen.

Martiño 19-01-2012 17:06

Er zijn al talloze spellen in de war geschopt door die blufregel, omdat iedere keer om onduidelijke en onnodige redenen de grens van die regel wordt opgezocht.

Martiño 19-01-2012 17:09

Citaat:

Vowel schreef: (Bericht 32287895)
Goed, maar ik heb dan ook nergens letterlijk gezegd dat ik ziener was. Ik heb gezegd: "Ik weet zeker dat die en die wolf zijn." En dat mag iedereen toch doen? Sowieso als slechterik als je lekker wilt bluffen. Je weet toch niet zeker of ze je geloven, want iedereen kan het roepen en zekerheid heb je pas wanneer iemand dood is. Het waren anderen die letterlijk in het topic hebben gezegd dat ik ziener was. Toch heb ik daar een waarschuwing voor gekregen.

Ik ga niet terugkomen op die beslissing, ik vond het op dat moment te ver gaan, punt. Daarnaast kreeg ik klachten van andere spelers.

Schrödinger 19-01-2012 17:19

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 32287903)
Er zijn al talloze spellen in de war geschopt door die blufregel, omdat iedere keer om onduidelijke en onnodige redenen de grens van die regel wordt opgezocht.

Nee.

Vowel 19-01-2012 17:23

Je hoeft ook niet terug te komen op die beslissing, silly. :P Ik bedoel gewoon dat ik het onredelijk vind dat je als dorpeling zonder enige uitleg kunt roepen dat iemand wolf (of wat dan ook) is, maar dat als geliefde niet mag doen. Dat slaat toch nergens op? Dan heeft het bluffen als dorpeling in principe ook geen nut meer omdat iedereen tóch wel weet dat je het niet kunt weten (want de ziener mag het niet). Ik vind dat je er consequent in moet zijn. Of je mag bluffen, of je mag het niet. Maar niet de ene functie wel en de andere functie niet. Al die regels maken het alleen maar irritant. Letterlijk roepen wat je functie is moet naar mijn idee ook kunnen. Ten eerste loop je altijd het risico dat mensen je toch niet geloven (want iedereen mag bluffen) en ten tweede is er pas zekerheid wanneer je dood bent - dus ik snap het probleem niet zo.

Maar goed, ik sta hier vrijwel alleen in dus het zal toch niet veranderen. ;)

Martiño 19-01-2012 17:48

Het gaat niet om bluffen, het gaat er om dat je je functie gewoon niet onthult. Het gaat er om dat het een uitdaging moet zijn voor de ziener om die kennis te delen met de dorpelingen zonder te veel zijn functie te onthullen, net als het voor een geliefde-wolf koppeltje een uitdaging is om de overige wolven uit te schakelen zonder bekend te maken dat ze geliefden zijn.

Schrödinger 19-01-2012 20:20

Als iedereen zijn functie kan onthullen, kan niemand het, omdat je altijd kan liegen.

Röps 19-01-2012 21:02

Ja maar als de ziener tegen ene Derk zegt Ik weet toevallig ook jouw functie en daarbij dan nog Deze eetronde gaat er waarschijnlijk weer een onschuldige de pijp uit (and on that note, Black Mamba: choose wisely, please), dan kan dat op geen enkele manier meer bluf zijn. Zeker niet voor Black Mamba en in mindere mate Derk. Misschien is het geen verraad voor iedereen dat je ziener bent, maar op z'n minst voor hen wel. Dus ook als je alles mag zeggen en mag bluffen, sommige dingen kan je alleen als ziener weten en zeggen.

Schrödinger 19-01-2012 21:19

Daarom zeg ik ook al eeuwen: onbeperkt bluffen en de ziener weg. Of meer counters inbouwen tegen de ziener.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.