Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Niet zwaar genoeg (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=18515)

Raham 28-10-2001 10:22

Niet zwaar genoeg

Ergens aan de lange weg
Mijn reisgezel bewust verloren
Eensgezind over bestemming
Maar mijn route was te recht

Lopend over het lange pad
Reeds bewandeld door mijn ouders
aan mijn schouders hangt een tas
die toch ooit veel voller zat

Tranen vallen op de stenen
Van dit veel te lange pad
Al maar lopen, al maar wenen
Had ik die tas toch

wat voller gehad

Raham 28-10-2001 10:23

Ik zou het leuk vinden als iemand dit gedict eens ging lezen en het uiteen zette. Om te kijken wat het nou precies betekend etc.

Wat vinden jullie er nou van? Commentaar altijd welkom...

~Dark Voice~ 28-10-2001 10:25

Ik krijg een zeer groot vermoeden dat het over annorexia gaat maar wie ben ik!? Ik vind het wel heel goed geschreven! Het heeft iets dat me aanspreekt!

Raham 28-10-2001 10:27

HAHA zo kan je het opvatten ja. Maar dat was niet precies wat ik in gedachte had...

Als er meerdere mensen hebben gereageerd zal ik mijn gedachtes erbij uitleggen...

Raham 28-10-2001 10:27

Probeer een beetje de symboliek eruit te lichten.... Als je denkt dat het erin zit dan...

Raham 28-10-2001 10:36

Heel aardig gedaan ja. Was het misschien iets te simpel?

Raham 28-10-2001 10:42

Nee ok klopt, maar je was wel heel goed op weg... Iemand een iedee als titelverklaring?

iamre18 28-10-2001 11:53

Niet zwaar genoeg:te weinig verdiept in de problemen die je tegenkwam, te weinig gevoelens en gedachtens getoont t.o.v die betreffende persoon, waardoor je uitelkaar bent gegroeit.????????????????????????????

iamre18

Raham 28-10-2001 13:36

Het is best grappig om te horen hoe je een verhaal kan interpreteren.
Nog meer redenaties/suggesties?

Raham 28-10-2001 20:38

OK er wordt niet veel meer gereageerd... Is er nog iemand die interesse heef tvoor mijn eigen uitleg/ toevoegingen etc.?

Of zelf misschein toch nog wat t oe te voegen

iamre18 29-10-2001 15:25

Ik vind het wel interessant om te weten wat je echt met het gedicht bedoeld.......... http://forum.scholieren.com/smile.gif

Raham 29-10-2001 17:45

Oke... stel je er maar niet te veel van voor. Zodiepzinnig is t nou ook weer niet.

Caatje 29-10-2001 17:48

Ik vind het 'gewoon' een hele mooie tekst! Erg sterk verwoord!

Enne... Ik hou mijn interpretaties liever voor mezelf. http://forum.scholieren.com/smile.gif

Liefs,
Caroline

Raham 29-10-2001 17:49

couplet 1:

Ergens langs de lange weg = ergens in de loop van mn leven.

Min reisgezel bewust verloren = Heb ik gebroken met mijn liefde voor het leven, mijn partner

Eensgezind over bestemming = we wilden allenei wel ongeveer t zelfde. Samenzjin tot het eind. Ons doel, ons ideaal hadden we al.

Maar mijn route was te recht = maar ik was niet ambitieus genoeg. Ik wou TE snel dat doel bereiken. Ik wilde nix specials, zij wilde de touristische route zegmaar. Met alle facetten van dien. Iets beleven.

Raham 29-10-2001 17:53

Vers 2:

Lopend over dat lange pad = terwijl ik leefde. Tijdens mijn "walk of life"

Reeds bewandeld door mijn ouders = een pad/ leven dat al eerder gelopen/geleefd is. Het is niets nieuws. Ik ben de zoveelste na duizenden anderen.

aan mijn schouders hangt een tas = ik draag met mij mee verschiilnde gevoelens. Een soort bagage. Liefde, whatever.

die toch eens veel voller zat. = en ooit had ik hier veel meer van. Eerst had ik bagage bij me van een ander. Ik droeg andersmans liefde, zorgen en ideeen mee.

Raham 29-10-2001 17:56

En dan vers 3:

Tranen vallen op de stenen = tranen zijn mijn verdriet. De stene zijn de dagen in mijn leven. Veel dagen zijn bij mij triest getint. Ik ben bedroeft.

Van dit veel te lange pad = het leven dat te lang duurt. De sleur. Levensmoeheid.

Al maar lopen, al maar wenen = mijn hele leven lang be ik nu bedroeft. Tijdens elke stap huil ikvan ongeluk.

Had ik die tas toch wat voller gehad = hoe graag zou i niet weer andermans bagage, andermans liefde, zorgen en geluk meedragen...

Raham 29-10-2001 18:02

Dit is mijn eerste gedicht ooit geschreven, dus vergeef me als ik wat oudbollig ben. Waarschijnlijk vinden jullie t allemaal wat clichee, maar ach. We're getting there some day...

Raham 29-10-2001 18:06

Oh js... titel verklaring...

Nah, dat spreekt nu wel voor zich, neem ik aan. De tas is niet zwaar genoeg. Er mist iets in mijn leven. Iets wat ik met me mee kan dragen. Iets speciaals (?) Anyway, gewoon extra bagage... ach jullie snappen t nu wel toch?

Mandarijntje 29-10-2001 18:14

Damn....goosebumps....

Raham 29-10-2001 22:17

Citaat:

Mandarijntje schreef:
Damn....goosebumps....
Dat zal ik dan maar opvatten als een compliment, ok? THNX...

Mind Bomb 30-10-2001 14:04

Echt een vet gedicht. Goeie opzet, loopt goed. Fijn diepzinnig... Elke zin zit wel iets achter...

ja, best aardig gedaan...

Raham 30-10-2001 14:07

dank je

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.