![]() |
Neger... kan dat wel of niet?
Hoii,
Ik ben benieuwd naar wat jullie vinden... vinden jullie et woord neger/negerin wel kunnen en gebruiken jullie dat ook. of vinden jullie dat racistisch? Persoonlijk vind ik et niet echt kunnen... wel als je ook zoiets zegt over je eigen cultuur. |
Neger/negerin vind ik wel kunnen , Het is wij die de woorden racistisch op gaan vatten. Net zoals het woord turk. Als jij het persoonlijk niet vind kunnen dan gebruik je lekker het woord kleurling.
|
??
Wat moet je dan zeggen? Iemand is een neger of niet. Ik snap niet wat daar racistisch aan is. Zwarte heeft een negatievere bijklank |
Alles kan, afhankelijk van context.
|
Waarom zou je dat niet kunnen zeggen?
|
Ik vindt het ook niet kunnen. Vet rascistisch.
|
alleen vervelende negers maken een probleem van het gebruik van het woord neger
|
Citaat:
Ik ga altijd voor de optie 'gekleurde medemens', lekker PC. |
Negerzoenen mogen wel, dat was een publiciteitsstunt van de fabrikant van de negerzoenen.
|
Citaat:
|
Ja ik vind niks mis met het woord neger. Waarschijnlijk associeer je het met iets slechts waardoor je denkt dat het racistisch is. Hoe noem jij negers dan? zwarte of negroïde?
|
Mocht ik iemand willen benoemen waarvan ik de naam niet weet dan zal ik eerder 'die zwarte man daar' zeggen dan 'die neger daar', vind ik toch wat netter klinken. Maar ik neem geen aanstoot aan het woord ofzo.'
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Neger is een woord dat uit de slavernij komt en eigenlijk betekent:
Zwart koopwaar. (slaven die dus werden verkocht) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Neger komt gewoon van het woord voor zwart'. Heeft niks met koopwaar te maken.
Cracker ass. :rolleyes: |
Citaat:
Alleen 'die zwarte' zou ik dan wel weer raar vinden klinken. |
Mooi topic wel om eufemismen te bedenken. Zo stel ik voor dat we pedoseksuelen niet langer, ehr, pedoseksuelen noemen maar.. kinderknuffelaars.
|
Citaat:
|
Een pedoseksueel is natuurlijk niet per definitie praktiserend ;)
|
Ik noem ze altijd Afrikaanse Nederlanders. Vinden ze fijn, die zwartjoekels.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of aangetrokken-zijnden tot pre-puberale en vroeg-puberale personen. |
Citaat:
ik ook maar ergens gelezen. Dat zette me aan het denken... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kijk 'm staan, kijk 'm shinen, die enorme zwarte negert. |
Hij komt hard, die neger. <3
|
Wat vinden we dan van het woord 'caucasiër'? Kan dat of moeten we 'blanke' zeggen of, zoals CrackerS doet als hij consequent is, lichter kleurige mensen of anders roze?
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
De meeste woorden komen uit de tijd van de slavernij, want dat heeft toch wel een flinke tijd bestaan.
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
"neger" is altijd nog de slaventerm voor eh.. diep getinte mensen?
Een man vertelde me dat hij het heel erg vond om neger genoemd te worden en nu ontwijk ik het woord maar gezien het blijkbaar bij sommige mensen gevoelig ligt. |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens vind ik nergens wat van; een woord is een woord. Net als dat een grap een grap is; iemand kiest er zelf voor zich te laten kwetsen door zulks. |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn punt was dat 'de tijd van de slavernij' vrij weinig zegt, omdat slavernij zo oud is als de spreekwoordelijke weg naar Rome (of Athene). |
Citaat:
|
Ariër, kan dat wel of niet?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06. |