Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Vavo of vwo?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1851707)

Ruvis 20-01-2012 19:33

Vavo of vwo??

Hallo allemaal!

Ik zit dit jaar in 5 havo... Van de havo wil ik gelijk doorstromen naar vwo als dat mogelijk is. Maar ik heb ook van een aantal mensen gehoord dat ik ook op de vavo in één jaar vwo kan afronden! Weten jullie daar iets van;)

Groetjes!

Lusi 21-01-2012 00:39

Hoe oud ben je? Op sommige scholen kun je inderdaad 5 en 6 vwo in één jaar stoppen, veelal op privéscholen. Maar afhankelijk van je leeftijd (en resultaten op de havo en vervolgplannen) kan het ook voordelen bieden het niet in één jaar te doen.

Lusi 21-01-2012 13:35

Er is trouwens op algemene schoolzaken een algemeen vavotopic. Een subforum naar boven, sticky bovenaan de pagina.

Ruvis 21-01-2012 14:12

Citaat:

Lusi schreef: (Bericht 32290791)
Hoe oud ben je? Op sommige scholen kun je inderdaad 5 en 6 vwo in één jaar stoppen, veelal op privéscholen. Maar afhankelijk van je leeftijd (en resultaten op de havo en vervolgplannen) kan het ook voordelen bieden het niet in één jaar te doen.

Hmmm... Ik ben nu 16. Maar bedankt!!:D

Reverend 21-01-2012 15:01

Dat kan op vavo ja, echter krijg je dan ook dus heel erg veel extra werk te doen want de twee jaar stof zal je toch moeten leren. Tenzij je om de een of andere reden heel veel haast hebt om je school af te maken kan ik het ook alleen maar afraden.

Ruvis 21-01-2012 15:15

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32291546)
Dat kan op vavo ja, echter krijg je dan ook dus heel erg veel extra werk te doen want de twee jaar stof zal je toch moeten leren. Tenzij je om de een of andere reden heel veel haast hebt om je school af te maken kan ik het ook alleen maar afraden.

Hmm.. mij leek het eerst wel onverstandig om vavo te doen, want zoals je net ook al zei je moet de twee jaar stof binnen een jaar afronden. Ik denk toch maar dat ik gewoon twee jaar vwo doe, tenminste als het me lukt. Hopelijk wel! Bedankt voor je reactie!! :)

Lotte^^ 22-01-2012 11:01

Ik heb dat gedaan op de vavo, maar ik vond de hoeveelheid stof wel meevallen. Op de vavo krijg je alleen de echt verplichte examendingen. Je hebt geen vakken zoals gym of ckv of andere projecten. Verder kan je ook vakken zoals anw en maatschappijleer van de havo laten staan. Ook zit er nog een deel overlapping tussen de havo en vwo stof.

Ruvis 22-01-2012 15:07

Citaat:

Lotte^^ schreef: (Bericht 32293429)
Ik heb dat gedaan op de vavo, maar ik vond de hoeveelheid stof wel meevallen. Op de vavo krijg je alleen de echt verplichte examendingen. Je hebt geen vakken zoals gym of ckv of andere projecten. Verder kan je ook vakken zoals anw en maatschappijleer van de havo laten staan. Ook zit er nog een deel overlapping tussen de havo en vwo stof.

Bedankt voor de info:)

Eadlyn 23-01-2012 16:31

Citaat:

Lotte^^ schreef: (Bericht 32293429)

Kan er niets aan toevoegen. (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.