![]() |
Anonymous
Ik ben altijd al bewonderd geweest door Anonymous ( een Pro-Hackers groep, die onder meer PayPal, MasterCard, FBI.gov, en sommige zeggen ook PSN ) een keer uit de lucht heeft gehaald.
Maar wat ik me nou afvraag, hoe is het Anonymous gelukt om zo ver te komen, en wat is hun geschiedenis ( op wikipedia vind je het niet echt ) Hier een vandaagse actie van ze: http://www.nrc.nl/nieuws/2012/01/19/...en-megaupload/ |
Citaat:
Daarnaast vallen ze zeer grote bedrijven aan (vanwege verschillende redenen), laten een kaartje achter en krijgen daardoor naamsbekendheid. Voor velen geldt dat voor de mensen van anonymous, een uitdaging is om fouten in de beveiliging van deze bedrijven te vinden. En als ik zo hun redenen en aanvallen bestudeer, zie ik dat ze dit bij personen/bedrijven alleen digitaal doen. Persoonlijk vind ik dat ze het ook wel op andere manieren kunnen en mogen. |
ddos =/= hack. En volgens mij ben jij nooit bewonderd door anonymous!
En verder kan ik het alleen maar goedkeuren wat ze doen. |
Citaat:
|
Als je zegt 'ik ben bewonderd' dan bedoel je dat andere mensen naar jou opkijken. Als jij wil zeggen dat je tegen iets/iemand ander opkijkt en het cool vindt wat ze doen, dan bewonder jij datgene (en wordt datgene dus bewonderd door jou). Daar doelde Reverend op. Je zei het verkeerd om, alsof Anonymous vond dat jij geweldige hackerskwaliteiten had ipv andersom.
|
Citaat:
|
Psn was gehackt door lulzsec. En vervolgens door sony zelf offline gehaald om het 'beter' te beveiligen.
Wil je weten hoe anonymouse dat doet? Ze hebben een soort botnet. Een grote groep computers en die laten ze allemaal tegelijk alleaal onzinige data versturen naar een website of server. Deze kan dat niet aan en loopt vast. Klaar website down. |
Ja dat alleen dan iets gecompliceerder want met website downhalen alleen kom je niet aan gegevens daarvoor zal je echt moeten hacken...
|
Citaat:
|
Anonymous is ontstaan uit sites als www.4chan.org. Een paar jaar geleden zijn ze gaan protesteren tegen de church of scientology, waarbij sites offline werden gehaald en (eenvoudige) hacks werden gepleegd. Ook zijn er toen 'echte' demonstraties geweest in verschillende steden over de wereld. Daarna was het een tijdje stil, totdat Wikileaks geblokkeerd werd, waarna Anonymous heeft geprotesteerd door mastercard ed onderuit te halen. Daarna kwam Lulzsec met hacks 'for teh lulz' (anonymous is activistisch en wil internetvrijheid waarborgen) en toen kwam SOPA en megaupload. https://twitter.com/#!/anonymousirc is wel aan te raden om te volgen, als je twitttert.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51. |