![]() |
skaten
ey ik heb wat advies nodig van skaters..
ik ben van plan om een skateboard te gaan kopen maar heb geen idee waar zo'n ding nou aan moet voldoen.. als beginner (kan wel surfen maar hebmaar paar keer geskateboard) hoe duur zal zo'n ding zijn.. ik snap wel dat de bart smit de beste plaats niet is om zo'n plank op wieltjes te kopen (of wel? :eek:) ik woon in het noorden, in sneek maar er zit hier geen skatewinkel oid kweet niet waar skatewinkels zitten.. advies aub |
Juist wel Bart Smit, zijn fijne boardjes om te beginnen, veel zwaarder, dan leer je t t beste (vind ik) :]
Mijne was zo'n 80 gulden (iets minder dan 40 euro ofsow) Ik board overigens niet meer.. :o |
ben je zwaar of licht ? als je zwaar bent neem je een zwaar board zodat je hem niet snel breekt , een breed of een small deck / ligt er aan hoe groot je voeten zijn ...
zelf neem ik altijd een deck van Hook Up |
dan zal ik toch es gaan kijken bij bart :) thnx
|
ik ben 1,80 en 65 kg.. best wel licht dus
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(thnx voor de reacties btw) |
Citaat:
|
Citaat:
maar ok boeie verder daar ging het niet over :) |
Citaat:
|
Citaat:
beetje te veel offtopic gelul thnx voor je reply's neway :D |
Alien workshop is (y), maar ook best prijzig voor een beginner, board moet helemaal 'jouw' liggen. Juiste concave hebben, goede trucks eronder, en size DOES matter. Prijzig betekent ook meteen dat je 'm minder snel durft te verkrachten, en dat belemmert het proces van oefenen :). Ga naar je lokale skateboer en test een paar skateboards uit en luister naar hun advies. Zelf ben ik begonnen op een Powell Blanco, 120 euro was die en skate ultiem fijn. Tegenwoordig heb ik ook een Alien workshop en die zijn echt (y). Overigens, wat betreft deck, kies niet voor mooi, want mooi = duurder, en geloof me, dat mooi heb je na een paar keer grinden/sliden wel eraf. Blind skateboards zijn bv erg dope om te zien maar breken nogal snel :(, en dat doet pijn aan je portomonee evenals je lichaam :P.
|
mijn eerste deck was van elements, chris markovic tekening superphat ding..
venture trucks en pig wheels.. ik zou niet te goedkoop kopen, je deck misschien wel, aar trucks en wielen kun je beter meteen goed doen |
Citaat:
Oz. - Going nowhere slow says: 1,77 :'( Faery, je makkertje says: whahahahahha :D slut :] |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
klinkt nu wel heel logisch :D of raken die dingen zo snel beschadigt dat je die dan ook nieuw moet kopen.. |
Citaat:
|
Citaat:
ik blijk 1,77 ofzo te zijn.. roel.. ik wil dat je sterft :p.. NU!! STERF JIJ SLET :D Oz. - Going nowhere slow zegt: ...sterf |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
desnoods werk ik mee om enkel en alleen jou maar geen gelijk te geven |
Citaat:
ik heb vet veel aan alle hulp van jullie.. thnx (behalve dan dat gedoe over At-Hells lengte :P) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
je ziet ze veel in skate parken |
Citaat:
|
Citaat:
en zoek dan naar skateboard - beginners |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik was namelijk met mn verkeerde been gaan steppen in het begin; kon ik t helemaal overnieuw gaan doen omdat k te weinig feeling had in mn ene been om precieze sprongen te maken :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Stem op de Enschede + Hengelo meeting en kom opdagen.
In enschede heb je twee hele goede skate zaakjes zitten, waar ja op al dat soort vragen antwoord kan krijgen. (ps: is er nooit druk dus je bent ook altijd gelijk aan de beurt) Daar kun je ook gelijk wat baords uitproberen om te kijken wat je fijn vind. (alleen bij Titus trouwens) |
Citaat:
|
Bastien Salabanzi, zo heette die kerel, maat van me heeft een deck van 'm. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45. |