Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   echte vriendschap? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1851934)

Annoniem2 23-01-2012 16:48

echte vriendschap?

Er is een jongen uit de 3e klashij is 14 jaar.
Hij komt me smorgens tegen op school en geeft me dan een schouderklop en zegt goedemorgen.
Als ik pause heb dan voetbal ik meestal. en staat hij soms bij anderen en praat daar wel mee.
Hij voetbalde altijd met ons maar nu niet echt meer.
Moet ik morgen bij hem gaan staan of juist niet?
Maar hij zal nooit eens vragen hoe het met mij gaat of wat ik in het weekend heb gedaan.
Vorige week staat hij bij een leraar en geef krijg hem bij zijn schouder beet en zeg ''heey''
Hij kijkt de andere kant op en zegt ''hoi'' verder ben ik nog bij hem gaan staan en hebben we nog wel wat gepraat.

Maar vanochtend kreeg hij me dus bij mijn schouder en zei heel vrolijk en keek me lachend aan en zei ''goeiemorgen!''
Ik d8 eeh ok? Ik snap er niks meer van!
En wil het er ook niet te veel met hem over hebben want wil hem ook nie dwingen maar wel varwarrend allemaal als jullie begrijpen wat ik bedoel?:bloos:

Ik weet niet of dit echte vriendschap is, hij praat ook niet echt veel met mij de laatste tijd niet echt meer.

Maar is dit echte vriendschap of niet.:confused:
En kunnen jullie me raad geven?

Kikaa 23-01-2012 17:25

Onder echte vriendschap versta ik niet een vriendschap waar niet eens gepraat wordt. Dus als ik jou was zou ik eerst een met hem gaan praten, iets met hem buiten school gaan doen en lol maken. Want het komt nu over bij mij alsof het meest kleine contact al heel erg stroef verloopt.

Reverend 23-01-2012 18:10

Vriendschap heeft hier weinig mee te maken.

Mutant_oud 23-01-2012 18:33

Dit past beter op L&R.

Cherry Springs 23-01-2012 19:18

Dit is wat je noemt een kennis. Heb je echte vrienden, Anonniem2? Niet om naar over te komen, maar als je al echte vrienden hebt kun je die als maatstaf nemen voor echte vriendschap en dan weet je dat dit er niet zo heel dichtbij ligt. Gewoon doorgaan met praatjes maken en lol maken, probeer je niet al te gedwongen of gespannen te voelen om te voorkomen dat je de boel probeert te forceren. Gewoon ontspannen en jezelf zijn! :)

Annoniem2 23-01-2012 20:18

Hij heeft me geholpen toen ik een keer flipte, hij hield me vast.
maar wat is vriendschap dan wel?

hij is 14 en ik 18 al een groot verschil.

Vowel 23-01-2012 20:22

Je bent 18 en hebt niet door dat je het hier in het beste geval over een vage kennis hebt? Ik vraag me dan hetzelfde af als Cherry Springs. Heb je ooit echte vrienden gehad? Dan zou je het namelijk herkennen voor wat het was.

Annoniem2 23-01-2012 20:28

hoe bedoel je?? voor wat het was?

Vowel 23-01-2012 20:32

Hmm, volgens mij is dat geen Nederlands. :D Ik denk een beetje in het Engels, volgens mij. "See it for what it is."

Ik bedoel dat je echte vriendschap wel zou herkennen als je er ervaring mee had.

DonaldFuck 23-01-2012 21:48

Citaat:

Annoniem2 schreef: (Bericht 32297773)
Hij heeft me geholpen toen ik een keer flipte, hij hield me vast.
maar wat is vriendschap dan wel?

hij is 14 en ik 18 al een groot verschil.

Tsja... sluit me aan bij de rest. Moet je een keer voelen/meemaken en dan weet je echt wel wat het is! En dat lijkt totaal niet op jou en je oudere 'vriend'.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.