![]() |
openingszinnen
stel je loopt in een café ziet een leuk meisje/jongen dat je helemaal niet kent of misschien alleen van gezicht. wat is dan een goede openings zin om een gesprek met hem/haar aan te gaan.
(dit gaat voor mij dus zaterdag gebeuren. heb haar al wel op hyves ken haar verder niet goed:p) geen sexistiche openingzinnen, alleen om gesprek te beginnen. mvg buzz lightyear |
"Hoi."
|
Je moet niet nadenken over een openingszin, niets zo lame als zo'n voorbedacht zinnetje.
NB: zoek eens op wat "seksistisch" betekent. |
No way man. Geen openingszinnen. Be natural, en begin gewoon met 'Hoi'.
|
"Hey, jij hebt een opening en ik heb zin!"
wat hierboven staat dus :D |
een goede voor mij zou zijn "Mag ik even jouw regenlaarzen aan?" lol :D
maar wees gewoon jezelf, dat werkt het beste, en begin niet met complimentjes, maar met een gewoon woord die altijd gebruikt als je een bekende begroet. Nou ja dat is mijn mening |
Hoi, ik ben Phoebe.
Die werkt voor mij altijd prima. |
Maak een beetje oogcontact, kijk of ze reageert, en ga er dan op af en stel jezelf gewoon voor idd. Geen rare dingen.
of de directe aanpak. Drink je wat moed in, vraag kom maar met me vibe aan, en ga lekker tegen haar aanschuren ;) |
Mensen die gaan nadenken over, vragen om, plannen welke openingszinnen ze gebruiken, kunnen ze beter niet gebruiken.
|
ok, ik bedoelde niet echt openingszinnen, maar gewoon een manier om een gesprek met iemand te beginnen, de eerste stap zegmaar.
bijv als ze alleen zit: van heey waarom zit je zo alleen? etc maar als ze dan bijv met wat vriendinnen in een groep staat vind ik het al heel wat moeilijker dat bedoelde ik dus een beetje |
Je kunt ook vragen:
"Hallo, heb je last van muizen in je buik? " zo nee dan zeg je natuurlijk! "DAN HEB JE VAST EEN GOEDE POES HAHAHAHAH" Gegarandeerd geen succes![/slechtgevoelvoorhumor] |
Citaat:
|
"hoi ik ben buzz lightyear"
gegarandeerd succes. |
Citaat:
|
geen openingszin. das zo afgezaagd ><
|
ok gewoon dus recht toe recht af, en natural zijn =D
t zal goedkomen hoop ik:D |
Wil je dansen? Ja? Mooi, dan kan ik hier zitten.
|
mag ik je nummer ben het mijne kwijt
|
"Heet jij Remco?" "Nee." "O hm je zag eruit als iemand die Remco heet."
|
Citaat:
|
Citaat:
|
´Hoe gaat het op school?´
|
Leuke jurk...NEUKEN?
|
Heb t zelf niet op openingszinnen... Als ik met iemand een praatje wil maken begin ik meestal over zijn haar bandshirt (kga veel naar concerten/festivals), en dan gaat het verder wel vanzelf :)
|
Citaat:
|
Citaat:
En het is helemaal leuk als het van een nogal onbekende band is (geeft meestal meteen een klik) :) |
Oh, dat heb ik weleens gehad, jaren geleden. "Heeeeee, Symphony X!!!".
Maar wegens mijn totale gebrek aan sociale vaardigheden liep het gesprek volgens mij niet geheel zoals het meisje in kwestie gehoopt had. |
Citaat:
mm wat ik meestal doe als ik merk dat de ander erg verlegen is of zoals je zegt gebrek aan sociale vaardigheden heeft, dan vraag ik door naar andere interesses, of of diegene wat te drinken wilt? (de meeste verwachten niet dat een chick ook wel eens drankjes betaald) :P Of ik noem de bands op waar ik nog heen wil/ga met doel zijn/haar nummer opschrijven om elkaar daar te ontmoeten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04. |