Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   later willen worden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1852263)

blondysuzy 28-01-2012 15:50

later willen worden

hallootjes,
ik heb echt geen flauw idee wat ik later wil worden... ofja eigenlijk wel maar ik kan geen keuzes maken enzoow.
ik wil heel graag mensen helpen... volwassenen maar ook kinderen... logopediste lijkt me wel leuk maar maatschappelijkwerkster ook... maar in lerares in groep 1 2 vind ik ook leuk... of een kinderopvang... ik kan dus echt geen keuzes maken... weten jullie nog een beroep waar je mensen kan helpen via praten enzoow??
xx

Reverend 28-01-2012 16:50

Hoe oud ben je.

Kikaa 28-01-2012 16:52

Ik verplaats je topic even naar Studiekeuze.

Ben je al gaan kijken op hogescholen? Meestal als je naar informatie over een studie gaat wordt er van alles een stuk duidelijker. Zo nee, dan moet je dat eens doen en gewoon naar voorlichtingen over de studies die je leuk lijken. Mensen helpen kan namelijk met héél veel studies. Daarnaast kan je misschien een informatieboekje aanvragen met verschillende studies en dat eens rustig doorkijken en lezen. Misschien wordt er dan ook al het één en ander duidelijk voor je.

nightrise 29-01-2012 15:05

idd hoe oud ben je maar ook in welke klas en welk niveau zit je?
Ga naar open dagen en kijk wat jij leuk vind,misschien kan je meelopen en zien of de studie of het beroep echt wat voor je is.

blondysuzy 30-01-2012 17:40

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32310415)
Hoe oud ben je.

13, bijna 14:)

blondysuzy 30-01-2012 17:41

Citaat:

nightrise schreef: (Bericht 32312668)
idd hoe oud ben je maar ook in welke klas en welk niveau zit je?
Ga naar open dagen en kijk wat jij leuk vind,misschien kan je meelopen en zien of de studie of het beroep echt wat voor je is.

13, in de tweede, doe have-vwo !

Reverend 30-01-2012 17:46

Citaat:

blondysuzy schreef: (Bericht 32315449)
13, bijna 14:)

Nog niet al te druk om maken dan. Ik ben 25 en ook nog steeds onzeker wat ik nou uiteindelijk wil doen. Je hebt nog alle tijd :)

Silvano08 01-02-2012 06:08

Sociaal-Pedagogisch Hulpverlener.

Sarah 01-02-2012 14:08

Joh, je hoeft ook nog helemaal geen keuzes te maken - als je nu kiest, verandert het waarschijnlijk toch nog. Zorg gewoon dat je volgend jaar een profiel kiest waar je nog veel kanten mee op kan :)

Runeazn 04-02-2012 14:10

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 32319911)
Joh, je hoeft ook nog helemaal geen keuzes te maken - als je nu kiest, verandert het waarschijnlijk toch nog. Zorg gewoon dat je volgend jaar een profiel kiest waar je nog veel kanten mee op kan :)

je hebt wel een onderverdeling tussen veel kanten op kunnen

exact en niet exact :)

kies 1 van de 2 en probeer daarvan zo globaal mogelijke profiel mee te vormen

Sarah 05-02-2012 19:39

Citaat:

Runeazn schreef: (Bericht 32327855)
je hebt wel een onderverdeling tussen veel kanten op kunnen

exact en niet exact :)

kies 1 van de 2 en probeer daarvan zo globaal mogelijke profiel mee te vormen

Met een exact profiel met extra taal kun je altijd nog de nirt-exacte kant op.

Camou 06-02-2012 11:33

Als het kan, kies dan voor een natuur profiel, met een natuur profiel kan je echt overal naartoe. Als je niet goed bent in die vakken, doe dan een van de maatschappij profielen, met wiskunde. Met C&M kan je het minste kiezen, vooral als je ervoor kiest geen wiskunde te doen. Volgens mij kan je dan ook echt alleen maar talen oid doen.

StudiekeuzeOM 19-02-2012 20:52

Hoi,
Maak je inderdaad nog niet te druk over je studie. Voorlopig hoef je nog niet te kiezen. Wat je wel kunt doen is voor jezelf opschrijven wat je allemaal leuk vindt om te doen/lezen/horen en ook wat je niet leuk vindt. Ook handig om beroepen en studies op te schrijven die je interessant lijken. En dan bewaar je dat in een mapje of op je PC, zodat je het paraat hebt als je je profiel moet gaan kiezen of straks als je je studie gaat kiezen.
Ook kun je testjes doen op internet. En je kunt eens kijken op algemene sites als TKMST en Studiekeuze123. Maar waarschijnlijk vind je die nu nog niet zo interessant.

Verder gewoon veel plezier maken op school en zorgen dat je over gaat !
Succes,
Marline Tjeenk Willink

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.