Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   vmbo (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1852538)

astro-rock79 01-02-2012 17:25

vmbo

Hallo

Ik zit in 3 mavo (GT)
Ik zat vorig jaar op 2 havo/vwo
Maar ik wil graag VMBO Handel gaan doen. (ik weet het klinkt raar maar wil het graag)
Maar mijn ouders willen dat absoluut niet.
Wat moet ik doen?

Duckdonkey 01-02-2012 18:11

wat is de rede dat je ouders het niet willen?
als je echt denkt dat het wat voor je is en je bent goed in de vakken die je ervoor nodig hebt om later een opleiding in die richting te doen, sleur ze dan eens mee naar een opendag van een opleiding met iets economisch ofzo.
Of anders met je mentor praten zodat die eens een goed gesprek erover kan hebben met je ouders.
Ik kan me voorstellen dat niet iedere ouder zit te springen om een kind dat bij de luchtmacht wil, maar handel is nog vrij rustig en kan weinig fout mee gaan...

astro-rock79 01-02-2012 18:28

Citaat:

Duckdonkey schreef: (Bericht 32320795)
wat is de rede dat je ouders het niet willen?
als je echt denkt dat het wat voor je is en je bent goed in de vakken die je ervoor nodig hebt om later een opleiding in die richting te doen, sleur ze dan eens mee naar een opendag van een opleiding met iets economisch ofzo.
Of anders met je mentor praten zodat die eens een goed gesprek erover kan hebben met je ouders.
Ik kan me voorstellen dat niet iedere ouder zit te springen om een kind dat bij de luchtmacht wil, maar handel is nog vrij rustig en kan weinig fout mee gaan...

nou ik was al een niveau omlaag gegaan. en ze willen niet dat ik nog lager ga. Want dan zeggen ze van dan kun je later veel minder. Maar ik zou het leuk vinden om iets met handen te gaan doen. Handel en Bouw lijken me leuken.

Reverend 01-02-2012 19:53

Nog eventjes naar je ouders luisteren.

Duckdonkey 02-02-2012 10:33

Citaat:

astro-rock79 schreef: (Bericht 32320840)
nou ik was al een niveau omlaag gegaan. en ze willen niet dat ik nog lager ga. Want dan zeggen ze van dan kun je later veel minder. Maar ik zou het leuk vinden om iets met handen te gaan doen. Handel en Bouw lijken me leuken.

maar je bedoelt ws dat je dat op vmbo-kader wilt gaan doen en dat je nu op t zit of niet? Correct me if i'm wrong.
In dat geval zou ik heel even doorvechten totdat je van het vmbo af bent, op het mbo heb je ook heel veel opleidingen met handel of bouw ofzo, en het voordeel van t is dat je alle mbo niveaus mag doen.

astro-rock79 02-02-2012 14:51

Citaat:

Duckdonkey schreef: (Bericht 32322071)
maar je bedoelt ws dat je dat op vmbo-kader wilt gaan doen en dat je nu op t zit of niet? Correct me if i'm wrong.
In dat geval zou ik heel even doorvechten totdat je van het vmbo af bent, op het mbo heb je ook heel veel opleidingen met handel of bouw ofzo, en het voordeel van t is dat je alle mbo niveaus mag doen.

Maar op de school waar ik heen wil kan je met kader ook elk niveau doen. (1 t/m 4)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.