![]() |
Snel afvallen
Hoi mensen.
Ik ben nieuw op dit forum en vroeg me af : Hoe val ik snel af ik ben een jongen van bijna 13 jaar en weeg ongeveer 70 kilo mijn BMI is ongeveer 22 dat is dus te hoog. ik doe ook niet aan een sport maar wel gym. Ik eet minder snoep en ben de laatste weken van 72 naar 68 gekomen. paar vraagjes. 1: Wat is normale gewicht van mij 2: hoe val ik snel af (ik ga niet op een sport) |
Je wilt niet sporten, begrijp ik?
Gewoon op regelmatige tijdstippen eten, en zorgen dat je caloriearme dingen eet. Eet op vaste tijdstippen: 's morgens, 10 uur, 'smiddags, 16uur en 's avonds. Na je avondeten zeker niet meer eten! Hoe groot ben je? |
1,74
|
Je ideale gewicht (volgens een BMI-berekening) is 66.5 kilo. Je zit er dus nog niet zo heel erg boven.
|
ok bedankt voor de informatie!
|
Citaat:
|
Waarom wil je niet sporten? Het ideale gewicht, is het lichaam waar jij je prettig bij voelt.
|
Ga toch sporten en stop met snoepen. Met zo'n instelling ben je op je 20e gewoon weer een dikzak.
|
Je moet helemaal niet dieten en snel afvallen, want je bent in de groei en als je nou gewoon dit gewicht houdt, groei je er vanzelf in. Voorkomen dat je aankomt doe je door alleen af en toe te snoepen, meestal water te drinken ipv frisdrank en elke dag te bewegen, bv op ee fiets naar school. Maar je hebt je voedingsstoffen nodig om te groeien en je te ontwikkelen, dus blijf wel gewoon elke maaltijd eten enzo :)
|
Hoeveel crunches moet ik per dag doen en hoeveel sets?
|
Dik, dun, zwaar, light, rond of plat... Volgens onderzoeken hangt het gewoon van mens tot mens af. het enige wat je met dieeten of sport doet is je lichaam corigeren.
|
Citaat:
|
Ik ga wss ook op fitness
|
Je ging niet op een sport en nu ga je op fitness? :')
|
Ja, een vriend van mij zij het ook en liet een folder zien, dit is de enige sport die me inspireert
|
Ik ben benieuwd of dat in de praktijk ook zo zal zijn maar by all means.
|
Het is sowieso belangrijk om gemotiveerd te blijven. :) Kijk ook niet waar je wil staan over 3 maanden, maar waar je wil staan over 3 jaar. Snel afvallen is not done.
|
Je kan best gaan lopen/fietsen of eender welke andere cardio oefening. Door crunches te doen ga je nooit vet verbranden..
|
als je snel afvalt dan kom je meestal daarna ook weer snel aan, je hebt er meer aan om je gewicht langzaam af te laten nemen en dan op peil te houden.
ik ben geen ervaringsdeskundige want ik heb een metabolisme van heb-ik-jou-daar maar ik neem aan dat veel lopen, en ook vet omzetten in spieren voor de lange termijn de beste manieren zijn. (als je vet omzet in spieren dan zorgen die spieren voor meer verbranding, ondanks dat spierweefsel zwaarder is dan vet) |
Gezond eten, 3 maaltijden per dag, 2 tussendoortjes.
En inderdaad bewegen, fitness is prima. Je zou eventueel kunnen afspreken met een personal trainer die je tips geeft. |
je kan inderdaad bij een fitness school een programma krijgen die op jou gericht is en waarbij ze kijken wat jij nodig hebt zodat je resultaat kunt zien.
ik leer nu bij mn opleiding om in de fitness te staan, de eerste paar weken merk je niet zoveel alleen dat je het langer kan volhouden dus je krijgt een betere conditie. dus niet in het begin denken dat het niks word maar gewoon door gaan. begin bij 1x per week elke keer de zelfde dag (als het kan) en dan kan je het altijd uitbreiden. je kan ook met een vriend samen gaan fitnessen dan ben je niet alleen en het kan gezellig zijn dus het motiveert je meer om te gaan fitnessen. ik hoop dat je er wat aan hebt..en voor vragen kan je altijd een privé bericht sturen. Succes :) |
Het gaat niet om snel afvallen, maar blijvend afvallen! (y) Goed dat je een sport hebt uitgezocht, want afvallen is in wezen niet meer dan verbruiken wat je erin stopt. Eet je slecht? Ga dan gezonder eten en daarmee bedoel ik blijvend je eetpatroon veranderen en geen tijdelijke dieetjes volgen want als je het er daarna weer aan eet, schiet je natuurlijk niets op.
Succes, en ik zou ook zeker voor advies naar een van de begeleiders op fitness stappen. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Edit: Nee wacht je hebt ook een beetje gelijk! Nu staat er eigenlijk 'evenveel verbruiken als je erin stopt'. Maar dat is meer, ehm, voor als je uiteindelijk bent afgevallen. Nou er zijn betere manieren om het te zeggen ja :D |
1x per week sporten is denk ik wat te weinig om je conditie te verbeteren?
|
hoe/waar kan je je bmi berekenen
|
u heeft een prima gewicht zegt het dus geen zorgen
|
Hoe kan je zeg maar zorgen dat je een plattere buik krijgt??? Ik ben al bezig met gezond eten en ik ben niet dik ofzo maar ik merk dat ik me beter voel als ik bezig ben met wat ik eet en hoe ik eruit zie. Tips zijn van harte welkom.
|
Ooh en OT. Gewoon gezond eten en eigenlijk moet je meer eten en gezonder dan je gewend bent want dan heb je geen honger dus ben je minder snel geneigd om een snack te nemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk eerder dat de bmi van 13 jarige jongens gemiddeld lager ligt maar goed. Bmi moet je je geen zorgen over maken op je 13
|
Citaat:
de tips die ik heb zijn, als je buikspieroefeningen doe zorg er dan voor dat je echt met je buik trekt en niet met je armen (door ze in je nek te leggen), vergeet niet dat je 4 delen in je buik moet trainen namelijk; onder boven en de 2 zijden (aangezien de meeste mensen alleen de bovenbuikspieren trainen) en tot slot, vul je training aan met duursporten zoals wandelen. Buikjes komen bij mij weten vooral bij zittende (autorijden, fietsen e.d.) mensen voor (als ze verder slank zijn bedoel ik dan) |
Dit zou leiden tot een jojo-effect, waardoor je snel afvalt maar ook snel weer snel bijkomt als je er mee stopt.
|
Citaat:
Het beste om af te vallen is: 1) voedingsschema maken, zoek veel informatie op op internet. 2) sporten, doe minstens 3x per week een uur (minimaal) cardio, zoals zwemmen (erg goed!!) roeien, fietsen op een snel en stevig tempo, interval sessies e.d. 3) water drinken, ik zeg dit in het bijzonder omdat het ongelooflijk belangrijk is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19. |