![]() |
Maarten DuSaai #1604
Ik geef het je te doen :D.
fizzle-fluffy 60 Vowel 51 Aldan 46 Little Phoebe 44 Noedelhap 34 LeMiserable 30 Uice 27 Lusi 25 Trimm Trabb 21 Uomi 20 Schrödinger 20 *Miekje* 16 Pippeloen 16 deadlock 15 Mc Kauw 15 Stefenootje 12 Sarah 10 Commendatore 6 Pierrot 5 Gnork 4 mollerator 4 Apate 3 Panopticon 3 Changshan 2 Ymir 2 Lorelei 2 Reverend 2 Macrador 2 Carn 1 eggers 1 Qandy. 1 Chicka Little 1 |
Postlijst?
|
Asje :)
|
Citaat:
|
In het Engels heb ik een dik vet Nederlands accent. Maar zowel Britten als Amerikanen verstaan me goed, dus prima.
|
Citaat:
|
Volgens vrienden praat ik Brabander-meets-breezerslet-meets-oostblokker. En de Brabander en de breezerslet hoor ik zelf ook wel, maar ik vind dat er in mijn spraak echt niets oostblokkerigs zit. :confused: Behalve dat ik sommige klinkers een beetje verdraai, heel soms.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik moest gniffelen. |
Als mensen hier op mijn uiterlijk afgaan denken ze meestal dat ik een Fin ben, omdat ik er ook wel als een Fin uitzie met mijn slechte fashion sense en lang haar.
|
Ik heb volgens mij ook geen accent, maar sommige mensen vinden van wel :confused:
|
Citaat:
|
Mijn zus heeft een paar jaar in Almere gewoond. Het 'centrum' bestraat uit 1 lange straat met ketens. Ze heeft me ook ooit meegenomen naar het winkelcentrum bij haar in de buurt. Meer dan de helft vam de winkelpanden stond leeg. Mistroostig.
|
Ik word vaak gevraagd 'of ik dan wel uit Brabant kom want je G is toch niet zo zacht.'
|
Volgens mij vindt iedereen dat van anderen (die in een ander gedeelte van het land wonen). Voor mij heeft iedereen die niet praat zoals ik een accent. :P
|
Ik zou jou toch niet bepaald als accentloos typeren, Uice. :D
Maar jij kan mijn Middelburgs accent ook niet op waarde schatten, geloof ik. |
In mijn Engels heb ik ook wel een dik Nederlands accent ja. Na mijn stage zal dat wel Welsh zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In het Engels praat ik met Russisch accent en in het Russisch tegenwoordig Smolensks. :d Verschrikkelijk lelijk wel.
|
Citaat:
Ik heb geen idee hoe Utrechts verschilt van ABN. |
Citaat:
:p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben zo slecht in accenten herkennen. Plat Amsterdams kan ik nog wel herkennen, want mijn moeders accent wordt altijd heel erg duidelijk als ze boos wordt, of zo. :D En Achterhoeks, of course. Dat is makkelijk te herkennen. Maar de rest echt niet, hoor.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh, ja, mijn accent als ik hevig geëmotioneerd ben is ook niet meer echt als Nederlands te herkennen.
|
Citaat:
|
Citaat:
En hoe klinkt onvervalst Zeeuws? En Gronings? Ik ben echt een accentennoob. |
Ik herken Achterhoeks ook omdat een groot deel van mijn familie er woont :o
|
Ik vind Limburgs mooi klinken. <3 En Noord-Frans, wat ze in Picardië en zo spreken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Grunninger Laidjes.
|
Citaat:
Citaat:
En in Deventer praten ze soms ook plat Dèm'ters en dat kan ik, over het algemeen ook wel herkennen (en soms zelfs verstaan!). En Amsterdams en zo. Ik hoorde net pas dat Kazet een Zeeuws accent heeft, en dat was mij nog niet eens opgevallen, dus wat dat betreft ben ik ook een accentennoob. :D |
Tilburgs is wel blijkbaar ook weer anders dan EINDHOVUHHHHHSSS dusja. Dat weet ik ook allemaal niet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50. |