![]() |
Oppassen
Ik heb via via waarschijnlijk een oppasbaantje te pakken, voor 2 kinderen.
MAar ik zit beetje te twijfelen over hoeveel ik per uur zo zou vragen. ik ben 22 jaar en het is de bedoeling dat ik met die kinderen op pad ga als zij een wedstrijd moeten spelen. Dit is dus niet het standaard oppassen dat je de hele avond daar op bank zit te wachten tot de ouders terug komen. Met die kinderen op pad (met hun auto) brengt toch wel wat meer verantwoordelijkheid met zich mee lijkt me... Wat zou een redelijk bedrag zijn? ik verdien nu € 10 per uur met ander baatje en wil toch wel ook zoiets verdiene met dat oppassen, zou dat redelijk zijn? |
Vraag aan de ouders hoe veel ze in gedachten hadden als vergoeding. Het is inderdaad veel verantwoordelijkheid als je ook met de auto op pad moet. Ik denk dat het niet onredelijk is om tussen de 10 en 15 euro per uur te vragen, maar je kunt ook één prijs afspreken voor de hele oppasbeurt. Kijk gewoon wat zij in gedachten hebben, en probeer samen tot een redelijke prijs overeen te komen.
Zorg er ook voor dat je alles even goed uitzoekt m.b.t. verzekeringen enzovoorts. Je rijdt in de auto van een ander en neemt de kinderen van een ander mee (en draagt verantwoordelijkheid), zorg er voor dat je zeker weet dat je in alle situaties verzekerd bent (door je eigen WA-verzekering of de verzekering van de ouders) mocht er onverhoopt iets gebeuren met de kinderen of met de auto. |
15 tot 20 zou redelijker zijn lijkt me. Sowieso hoog inzetten dus gewoon 20 in de strijd gooien.
|
het zal voor een langere periode zijn dus lijkt me wel zo handig om prijs per uur af te spreken..
ouders zaten te denken aan 5, 6 euro..nou dat is natuurlijk veel te weinig (tenzij het per kind is) nog meer reacties...?? |
Ik zou dan hoog inzetten op 15 en eventueel een beetje zakken, maar niet lager gaan dan 10.
|
10 euro is BELACHELIJK weinig voor dat werk.
|
Googelen leert mij dat de prijs van een volwassen oppas op vaste dagen uiteenloopt van 8 tot 13 euro per uur.
Je zou kunnen bepleiten dat je daar boven gaat zitten omdat je ook moet autorijden. Gaan ze je zwart betalen of wit? Want hou er bij wit betalen rekening mee dat er voor jou een hoop belasting af gaat, terwijl zij juist een gedeelte vergoed krijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33. |