Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Waarom zijn drugs legaal in nl? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1853046)

floffy3 08-02-2012 20:21

Waarom zijn drugs legaal in nl?

Waarom zijn drugs eigenlijk legaal in nederland?
Het is toch een van de dingen dat gevaar vormt voor de anderen.. Als iem bijv stoned achter het stuur gaat is dat volgens mij net zo erg als dronken achter het stuur en hierdoor, en nog wel meer redenen, is drugs illegaal in de meeste landen, maar vraag me af waarom het in Nederland gewoon wel kan. Ik zou eerder zeggen dat Nederland drugs illegaal zou vinden omdat Nederland een van de voorbeeld landen is voor meeste landen. Dus zeg m aar alles is hier goed/op een nette manier geregeld is met regels enal, je weet vast wel wat ik bedoel :p vergeleken met landen die bijvoorbeeld geen aandacht besteden aan verkeersregels, even dom voorbeeldje.
Hmmm

EZBlade 08-02-2012 22:12

Drugs zijn niet legaal in Nederland

moesasji_oud2 09-02-2012 00:54

Citaat:

EZ_Blade schreef: (Bericht 32343067)

Dit plus vrij veel wetenschappers zijn het er over eens dat illegaliteit de problemen met drugs verergert (interessant hierbij is de etnografische studie van Philippe Bourgous: In Search of Respect Selling Crack in El Barrio)

bierkoning 09-02-2012 11:13

Citaat:

EZ_Blade schreef: (Bericht 32343067)

alleen soft drugs wordt gedoogd. het is niet zo dat je gewoon even in de klas een lijn coke mag wegwerken om het af te ronden met een shot heroine.

Reverend 09-02-2012 11:42

Citaat:

Als iem bijv stoned achter het stuur gaat is dat volgens mij net zo erg als dronken achter het stuur
Nee.

Nederland is (/was) juist een voorbeeld omdat het op een andere manier met dit soort zaken omgaat dan andere bange landen die het helemaal verbieden. Voor de rest was het inderdaad een dom voorbeeldje.

duvelke024 09-02-2012 12:24

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32343661)
Nee.

Nederland is (/was) juist een voorbeeld omdat het op een andere manier met dit soort zaken omgaat dan andere bange landen die het helemaal verbieden. Voor de rest was het inderdaad een dom voorbeeldje.

Drugs gebruiker?

Reverend 09-02-2012 12:55

Een biertje of een hijsje op z'n tijd zeg ik geen nee tegen.

Em. 09-02-2012 15:25

Citaat:

floffy3 schreef: (Bericht 32342748)
Het is toch een van de dingen dat gevaar vormt voor de anderen.. Als iem bijv stoned achter het stuur gaat is dat volgens mij net zo erg als dronken achter het stuur en hierdoor,

Alcohol is ook een drug. En ja, koffie en thee ook want cafeďne, maar ik vind dat alcohol niet voor wiet onderdoet (waar koffie nog onschuldig is). Dus waarom niet 'Waarom is alcohol niet verboden, net als wiet?'?

En in Amerika is wiet bijvoorbeeld wel verboden ipv gedoogd, en daar zijn geloof ik veel meer cannabisgebruikers. Ik heb verder geen cijfers, maar als je die op gaat zoeken kom je er dénk ik achter dat drugs niet per definitie veel erger zijn dan alcohol (vaak zat ook nog andersom) en dat streng straffen averechts werkt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.