![]() |
Videocamera: tips?
Op mijn school is het mogelijk je profielwerkstuk in de vorm van een film/documentaire te maken. Dit wil ik graag doen. Nu wil ik daar graag een nieuwe videocamera kopen, aangezien de mijne minstens 9 jaar oud moet zijn... Daarnaast wil ik ook een montage programma kopen. Windows Moviemaker vind ik voor dit project te basic.
De camera moet voldoen aan de volgende eisen: - mooie beeldkwaliteit - de mogelijkheid om scherpte te stellen = wanneer je bijv. twee personen in beeld ziet en de ene is scherp en de ander niet, dat je dan kan wisselen van persoon: de persoon die scherp was wordt wazig en de persoon die wazig was wordt scherp. - niet al te duur, maximaal budget is 800 euro - gebruiksvriendelijk - mooie kleuren - goede microfoon Deze eisen hoeven niet perse voldaan worden. Als je een goede videocamera hebt, waar je enthousiast over bent, laat dat dan gewoon weten! |
Voor de vraag over je nieuwe camera, verwijs ik je door naar subform hardware.
wmm te basic? wat zal lightworks dan voor je zijn? |
Lightworks ziet er goed uit, maar ik heb gisteren na het plaatsen van dit topic al besloten dat ik voor Adobe Premier Elements ga.
|
Ik heb ditzelfde topic ook gestart bij hardware; mag hier een slotje op?
|
eigenlijk wil ik wel door gaan op de video editors, want die vraag komt later ook weer.
Dus mijn vraag aan jullie: Welke (gratis) video bewerkers raden jullie aan? Persoonlijk heb ik nog niet zoveel met editors gewerkt. Op dit moment werk ik een beetje met OpenShot en imovie. |
Nikon zijn 1 van de beste camera's en voor 800 heb je zeker een goeie.
|
Citaat:
je kunt sommige ook illegaal gratis downloaden:evil: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |