![]() |
Waar geschiedenis studeren?
Waar raden (welke universiteit) mij aan om geschiedenis gaan te studeren? Zijn er grote verschillen in de opleidingen onderling?
- Ik wil niet een geschiedenisopleiding alleen gefocust op Europa/Amerika maar ook Azië, Zuid-Amerika, etc - Veel ruimte voor keuzemogelijkheden - Misschien een minor in antropologie, Media Studies of sociologie - mijn interesse is voornamelijk niet-westerse geschiedenis |
Heb je zelf al even wat gezocht :O?
Ik studeer zelf iets anders, maar wel in Leiden. Ik vind Leiden zelf heel fijn om in te studeren, het is een stad maar zonder echt stadsgevoel, maar bovendien zijn er ook nogal wat musea en dergelijke die leuk en handig zijn om te bezoeken. Ik heb even snel voor je opgezocht, en in Leiden heb je deze vakken als eerstejaarsvakken: Citaat:
Vaderlandse geschiedenis, Algemene geschiedenis, Oude geschiedenis, Middeleeuwse geschiedenis, Sociale geschiedenis en economische geschiedenis. Maar dit zijn slechts de "hoofdgebieden" want er zijn ook nog: militaire geschiedenis, universiteitsgeschiedenis, stadsgeschiedenis, geschiedenis van de Republiek, geschiedenis van de Friese landen, Midden-Europese Studies, geschiedenis van de Europese expansie, minderheden- en migratiegeschiedenis, zeegeschiedenis. Genoeg keuze dus in ieder geval ;). Ik heb dit overigens allemaal van de website van Leiden zelf over de studie geschiedenis, dus daar zou je ook eens op kunnen kijken. http://www.studereninleiden.nl/studi.../geschiedenis/ Verder raad ik je aan om gewoon in zoveel mogelijk steden te gaan proefstuderen, je merkt vanzelf waar dan je voorkeur naartoe gaat ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38. |