![]() |
maatschappelijke stage
hey, ik moet voor school stage doen. ik vind het helemaal niet erg zoals veel mensen uit mijn klas maar ik wil wel een leuke stagen hebben. Ik ben 13 (over 2 maanden 14 dus ik kan ook gewoon ff wachten en dan doen) iemand leuk idee? bejaarde tehuis vind ik beetje saai, heel veel mensen doen dat al. Ik hou van dieren dus bij een dierenasiel lijkt me erg leuk maar dat is 15+ helaas dierenweide is wel een optie opassen lijkt me ook leuk maar hoe kom ik aan iemand op wie ik kan oppassen? mijn ouders kennen geen mensen bij wie ik dat zou kunnen doen en ik woon niet in een stad of zo... iemand tips / ideeën?
|
Oppassen lijkt me niet tot een maatschappelijke stage behoren, aangezien het relatief normaal is om daar betaald voor te krijgen. Wat je wel kunt doen, als je niet in het dierenasiel terecht kunt is bijvoorbeeld iets zoeken op een crèche, kinderdagverblijf of basisschool en dan iets in de trant van voorlezen, samen knutselen of zo. Ik weet niet of je het leuk vindt om direct met kinderen te werken, anders kun je ook denken aan het organiseren van een evenement (zoals een sponsorloop, sporttoernooi of kindermarkt). Verder zijn er volgens mij ook goede doelen die maatschappelijke stagiaires aannemen.
|
bij ons waren er heel veel mensen die bijv mee een sporttraining gingen geven ofzo.
zelf ben ik naar een soort vereniging gegaan met allerlei creatieve cursussen en ben ik daar(natuurlijk wel samen met de officiele leidster) een jaartje leidster geweest van een kinderatelier en mocht ik de kinderen helpen bij hun knutselwerkjes etc. zoiets zou je ook kunnen proberen want vaak zijn dat ook non-profit organisaties. kindervakantieweken in de zomer mochten bij ons ook trouwens, dat schijnt ook heel leuk te zijn. oja, en ik betwijfel of dit topic niet succesvoller is bij alg. schoolzaken, want daar komen meer scholieren dan hier. |
Bij ons zijn er inderdaad ook best veel leerlingen die een training gaan geven bij een vereniging. Of helpen in een clubhuis. Of vrijwilliger worden bij het Rode Kruis. Er zijn heel veel dingen die je kan doen! Misschien kan je ook kijken bij een kinderboerderij of je daar je maatschappelijke stage kan doen.
|
Buurthuizen kunnen vaak wel vrijwilligers gebruiken, dus ook maatschappelijke stagiaires. Voedselbanken ook.
Zijn er geen jaarlijkse activiteiten die terugkomen, zoals huttendorpen of knutselactiviteiten? Ik heb (vrijwillig) gewerkt voor zomeractiviteiten die gesubsidieerd werden door een gemeente, kinderen van het hele dorp konden tegen een klein prijsje komen knutselen. Vaak springen ze daar om extra handen. Zoiets is wel vaak pas in de zomer, maar zoiets kun je vast met school overleggen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35. |