![]() |
weerwolfspel idee: de vampier
Oudgedienden herinneren zich misschien nog dat ik ooit eerder het gebrainstormt over een vampier-functie in het wwspel, jaren geleden in de tijd dat de bierkratten nog van hout waren en seks nog vies was.
Toendertijd heb ik zelf de plannen getorpedeerd omdat ik de functie te krachtig vond. Maar ik heb er nog eens over nagedacht, een hoop wijzigingen bedacht en nu wil ik graag weten wat de opinies zijn. Alle op- of aanmerkingen zijn welkom, ook als je het helemaal niets vindt. wall of text alert btw:p Functie: de meestervampier De meestervampier speelt tegen de andere partijen (de dorpelingen, de weerwolven en als deze aanwezig zijn ook de geliefden). In het begin van het spel is hij/zij erg zwak en zal dus goed op zijn/of haar tellen moeten passen. Maar naarmate het spel vordert en het legertje vampierslaven groeit zal deze factie steeds sterker worden. rol tijdens de hangrondes: Geen rol tijdens de eetrondes: De meestervampier stuurt de spelleider een pm met de naam van degene die die avond gaat dienen als bloeddonor. Deze speler zal niet sterven, maar wordt in plaats daarvan een vampier-slaaf. Weerwolven zijn van oudscher immuun voor Sanguinaris vampiris en dat zal in dit spel dus ook het geval zijn: als de vampier op bezoek gaat bij één van de weerwolven heeft dit geen effect. Alle andere spelers zullen wel geïnfecteerd worden (inclusief de wolfsbane en mensen die beschermd zijn door de tovenaar). De meester wordt na de eetronde vertelt of hij/zij er een nieuwe slaaf bij heeft gekregen of niet. Op deze manier kan de vampiermeester dus ook de identiteit van de wolven proberen te achterhalen. Het is voor de vampiermeester echter verboden om contact op te nemen met zijn/haar nieuwe slaaf, en ook de functie van de nieuwe slaaf blijft geheim voor de meester. Functie: de vampier-slaaf Spelers die veranderd zijn in vampier-slaven blijven gewoon hun ding doen (stemmen tijdens hangrondes voor dorpelingen, anderen beschermen voor tovenaars etc) met één belangrijk verschil: ze dienen nu de meestervampier. Ze moeten dus hun functie/kennis aanwenden om de meestervampier te beschermen. Vampierslaven krijgen geen extra informatie mee, behalve de naam van hun nieuwe meester op het moment dat ze gebeten worden. Overleg tussen de meestervampier en de slaven onderling is niet toegestaan. Een vampierslaaf weet dus niet wie de andere vampierslaven zijn. wincondities De vampiers winnen op het moment dat er alleen nog maar vampiers in het spel zijn. Omdat weerwolven immuun zijn, moeten deze dus allemaal dood zijn, en alle dorpelingen die nog leven moeten in vampiers veranderd zijn. Op het moment dat de meestervampier sterft hebben de vampiers verloren. Alle slaven die op dat moment nog leven zijn dan onmiddelijk genezen van Sanguinaris vampiris en zullen dus weer terugvallen in hun oude rol (dorpelingen staan weer aan de kant van de dorpelingen, verraders etc staan weer aan de kant van de weerwolven) de relatie van de vampier tegenover andere functies slet: de speciale regel van de slet blijft gehandhaaft als de vampier hem/haar met een bezoekje vereerd. Als geprobeerd wordt de slet te infecteren zal een leeg bed aangetroffen worden. Als degene bij wie de slet slaapt wordt geïnfecteerd zal ook de slet veranderd worden in een vampierslaaf. geliefden: we nemen aan dat de geliefden altijd bij elkaar slapen. Als één van de geliefden wordt veranderd in een vampierslaaf dan zal automatisch ook de andere geïnfecteerd worden. Ook als vampiers mogen de twee geliefden met elkaar overleggen (dit is dus een uitzondering op de regel dat de vampiers niet onderling mogen overleggen). Als één van de geliefden later wordt opgegeten of opgehangen, dan zullen ze allebei sterven zoals gewoonlijk. (maar dit heeft niet veel gevolgen voor de vampierfactie behalve dat de meester twee slaven ineens verliest). verworpen ideeën: ik speelde eerst met het idee dat alle vampiers onderling mochten overleggen (en zo dus ook elkaars functies en kennis te weten kwamen) maar heb besloten dat dat veel te overpowered is als de meestervampier de verrader of één van de zieners overneemt. Ook gaat dat problemen opleveren later in het spel, als de meester sterft. Ineens weet de helft van de dorpelingen dan wie de weerwolven zijn :s Ook speelde ik met het idee dat alle slaven sterven op het moment dat de meester sterft, maar dan verlies je met een beetje pech ineens de helft van de spelers, dat is ook niet echt leuk lijkt me. |
Dit is net als de nieuwe serie van MTG :cool:
http://garbledtransmission.com/wp-co...h_spoiler1.bmp http://www.magicspoiler.com/wp-conte...on-Spoiler.jpg http://media.wizards.com/images/magi...2zpnq5t_en.jpg |
Ik vind het gaaf. (Y)
|
Ik vind het wel gaaf klinken. :cool:
Hoewel, jeetje, je zou maar voor het eerst een spel spelen EN met wolven EN met dorpelingen En met geliefden EN met vampieren. Dat zijn wel veel partijen. (En nog met een zooi aan functies die ook weer ergens horen. Zo zit rekening houden met zieners en hun zooi en met sletjes en dergelijke dingen ook (nog) niet in mijn systeem.) |
Top, ik ben wel voor! :)
|
Ik vind het ook een tof idee. Maar ik ben dan ook voor heel veel functies in het spel.
Ik vind dat we het sowieso een keer kunnen proberen. Dan doen we een spel zonder de slet en de jager en zonder meespelende cupido (dus dat de eerste dode de geliefden aanwijst). Ik vind dat het zoiets is als het undercoverweerwolfspel. We moeten het eens proberen en kijken hoe het gaat. |
Gaaf idee. Misschien wel verstandig om een paar andere functies achterwege te laten, anders wordt het zeker voor nieuwelingen erg ingewikkeld.
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik vind de vampieren júist heel leuk in combinatie met de geliefden. Omdat ze een beetje hetzelfde willen (en dus elkaar kunnen helpen), maar als alle weerwolven eruit zijn, winnen sowieso de geliefden en niet de vampieren (tenzij de geliefden al vampier zijn, dan weer wel). Geeft juist extra dimensie en extra theorieën en zo. :o
|
Ben ik de enige die het niet echt snapt? :D
|
Misschien heeft het te maken met het uur waarop je post? ;)
|
Leuk om het enthousiasme te zien hier :)
Ik zal me bij deze kandidaat stellen als spelleider voor het volgende spel, als daar geen bezwaar tegen is natuurlijk. Da's misschien makkelijker om om eventuele vragen te beantwoorden. Wanneer is het volgende spel eigenlijk? Ik heb de vorige overgeslagen. Welke functies er wel en niet in komen hangt ook af van het aantal deelnemers. |
Leuk! (y)
Het nieuwe spel mag al lang al, vorige topic is op slot gegooid bij gebrek aan deelnemers. :p |
Oh ik had maar de helft gelezen :D ik snap het nu wel. Het kan dus zomaar zijn dat het iedereen tegen de wolven wordt? Inclusief verrader?
En als er een ziener is, krijgt die dan te horen of de opgevraagde gebeten is of geldt het net als bij de geliefden dat dat niet verteld wordt? |
Citaat:
En die wilde ik eigenlijk heel graag spelleiden... Snap dat het handig is dat EoS deze (met de vampieren) spelleidt, maar ik stel me kandidaat als co-spelleider. |
Citaat:
|
Open dat nieuwe weerwolf spel topic dan maar snel. :p
|
Ik vind het wel een goed idee om weer iets nieuws te proberen, misschien dat er dan ook weer meer mensen zijn die graag nog eens willen spelen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.