![]() |
Ideeen voor bijbaan?
Heey!
Ik word binnenkort 16, en ik wilde dan eigenlijk al beginnen met een 'serieus' bijbaantje: dus niet oppassen enzo en geen krantenwijk en dat soort dingen, maar iets totaal anders! Dus weten juullie misschien een origineel :) en niet standaard bijbaantje? xxo |
wat is serieus? adminstratief werk?
|
Citaat:
|
In een supermarkt of winkel werken. Je kan nog niet zo heel veel op je 16e en ik denk ook niet dat je zomaar administratief werk mag gaan doen.
|
Tja origineel.. vaak moet je onderaan de ladder beginnen: je bent jong, nog niet geschoold, hebt weinig tijd beschikbaar en geen werkervaring. Wat vind je zelf leuk om te doen?
|
Ik zou dan proberen om in een wat kleinere winkel een baantje te vinden. Kledingwinkel, bakker, slager etc. Je zult daar op je zestiende waarschijnlijk alleen verkooptaken krijgen. Maar je hebt kans als je wat ouder bent dat je meer verantwoordelijkheden krijgt zoals openen, sluiten, de 16 jarigen aansturen etc.
Je kunt eventueel in een verzorgingshuis solliciteren voor thuiszorg / schoonmaakwerk / voedingsassistente. Dit kan natuurlijk ook in een ziekenhuis. Zorg verdient ook nog eens heel erg lekker op die leeftijd! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49. |