![]() |
GEZOCHT: Boek zwarte magie?
Heey jongens,
Ik zoek een boek over zwarte magie, ik heb al op internet gekeken en daar zag ik alleen boeken OVER zwarte magie, en wat ik zoek is een boek waarin ze alle symbolen uitleggen, alle spreuken staan en alle wezens staan beschreven. Weet iemand waar ik dit kan vinden? Een website mag ook! A |
V&A > Letteren.
|
Ik denk dat het vrij moeilijk zal zijn om zoiets in één enkele bundel te vinden.
Er zijn wel diverse boeken en websites die onderdelen daaruit verzamelen, bijvoorbeeld Encyclopedia Mythica voor allerlei aspecten uit de mythologie, of de Dictionary of Symbols voor symboliek. Daarnaast is de Malleus Maleficarum ook een interessante tekst. Voor meer geschiedenis kun je boeken over het britse occultisme vanaf de 19e eeuw opzoeken, en het daaruitvolgende neopaganisme. Of voor boeken met leuke plaatjes en slechte poëzie in moeilijk lettertype, zijn er vast wel boekenlijsten te vinden op diverse 'Charmed' fanfora. |
Citaat:
|
ik denk niet dat je zo een boek op dit forum zal vinden, want vroeger werden deze boeken als [I]den duivele[I] aanzien.
Maar blijkbaar kan je door kwade donkere geesten op te roepen zelf uitzoeken wat het teken wil zeggen, met risico voor eigen leven(??) alhoewel ik dat betwijfel.. en er gaan in oude Franse dorpjes nog geruchten dat in die boeken verborgen vloeken staan voor onwetende in het Latijn, maar verborgen, zoals woordspelingen.. Moest er iemand dan toch zo een boek aan je tonen, raadpleeg dan eerst es goed een boek in de bib ofso over de echtheid, want er zijn ook veel oplichters.. ik wens je allesinds veeeel succus!!! |
Beste,
Ik ben in het bezit van het boek WARE MAGIE van Bonewits. In dit boek wordt aandacht besteed aan elke categorie van occulte verschijnselen. Laat maar even weten of het je interesseert. Groetjes, Luc. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39. |