![]() |
Engels tekstbegrip examen.
Heey,
voor school moeten wij een oefenexamen maken van Engels voor de 4e klas.. heel lastig, want ik zit pas in de 3e.. Ik heb 'm gemaakt, maar weet niet zeker of het goed is. Is er iemand die het voor mij wilt nakijken? Bij ieder nummer hoort een woord te staan.. je kunt telkens kiezen uit 3/4 opties. De letters die dikgedrukt staan, dacht ik dat het moesten zijn. Alvast bedankt ! _______________ hy teenagers need mobiles Text messaging is the latest way for young people to feed their urge to communicate. This is what Kate Figes wrote about it in the year 2000… obile phone users in the UK are sending more than half a billion text messages a month, according to the Mobile Data Association. My guess is that an increasing number of them are teenagers “talking” to each other. Text messages are 13 , so children can use them secretly in class, the modern equivalent of passing notes under the desk. There are one million mobile owners under 15. Nine and tenyear- olds are the fastest growing market. This presents problems for parents, who foot the bill, and teachers who do not welcome phones in their lessons. But mobiles are important to teenagers and, with a skill you can only be surprised at, they use one thumb to tap out their own telephone language, such as CU. I believe it is important to understand why: they need to talk. For a teenager, a mobile is an essential lifeline 14 friends; they are also cool status symbols that make them feel grown up. Teenagers need to communicate with their friends all the time, not for an exchange of essential information or the occasional chat as adults do, but to fulfil an essential need of adolescence. As teenagers strive for greater independence, they have to replace 15 provided by their parents, with closer contact with their friends. So they stick together: girls walk arm in arm, boys backslap, punch and playfight, and when they cannot connect physically, they talk or text message on the phone. Mobiles also offer security, a valuable link to home in case of emergency, as well as the freedom to escape from it. However, mobile phones may carry a health risk. In July, David Blunkett, the Secretary of State for Education and Employment, wrote to all schools in England and Wales, discouraging pupils under 16 from using mobile phones 16 “because they are more likely to be vulnerable to any unrecognised health risks from mobile phone use than are adults because their nervous systems are still developing. Also, because of their smaller heads, thinner skulls and a more sensitive tissue structure, children may absorb more energy from a mobile phone than do adults.” All adolescents know, of course, that adults have a habit of denying them access to the pleasures and the privileges of grown-up life. Therefore, this attempt to ban or control mobiles for the sake of their health is bound to be as 17 as banning the under-16s from any other adult pursuit. Mobile phones are exciting because they are adult toys, but they are also central to an adolescent’s sense of well-being. Any talk of 18 seems quite unimportant or remote when the benefits seem so obvious. And if the phone companies were to invest some of their profits, made from exploiting this vital teenage need to talk, into finding ways of making mobiles safer, now that would be something! Kate Figes is author of Life After Birth, published by Penguin. ‘The Times’ 13: a) cheap b) complicated c) informative d) silent 14: a) hooking them up with b) riminding them do c) seperating them from 15: a) the financial support b) the growing friendship c) the save haven 16: a) for emergency calls b) for non-essential calls c) in classroom situations d) in crowded public places 17: a) necessary b) simple c) unforgivable d) unsuccessful 18: a) bad school results b) financial problems c) health risks d) wasting time xxx. |
De examens van de laatste jaren zijn op internet te vinden op verschillende sites. (kopieer een zin uit je tekst en zoek hem met google...) Vaak bieden ze op deze sites ook de antwoorden aan.
|
bedankt voor je reactie,
maar ik had eigenlijk al gezocht voor ik dit plaatste op scholieren.com ik kon eigenlijk niets vinden ;$ alleen de opgaven die we van school kregen zag ik wel op internet staan.. maar antwoorden niet eerlijk gezegd.. xx. |
Jij hebt het examen
VBO-MAVO-D 2004 ENGELS D tijdvak 2 Het examen staat op examenblad.nl, de antwoorden moeten hier ook op staan... |
bedankt ! ik heb de antwoorden gevonden :D
xx |
Die antwoorden lijken mij ook goed hoor!
|
ze waren inderdaad goed hihi :)
eindelijk weer eens een 10 op mn lijst ! bedankt ;D xxxx. |
Als je moeite hebt met tekstverklaren, kijk dan eens op mijn site http://scholieren.engelsetaaldiensten.com. Deze site heb ik (docent Engels)gemaakt met de intentie scholieren verder te helpen op dit onderdeel. Je kunt je inschrijven voor 5 gratis video's met tips (sleutels tot succesvol tekstverklaren) waardoor je jouw prestaties op dit onderdeel kunt verbeteren.
In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, kan je namelijk heel veel leren om beter te worden in tekstverklaren Verder staan op deze site ook blogs met tips om leren in het algemeen makkelijker te maken. Denk aan bijv. faalangst. Dit kan je enorm remmen. Neem een kijkje op de site, het kost je niks en wie werkt het voor je!:y |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.