Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   rare gevoel (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1854244)

JustSaying 27-02-2012 15:11

rare gevoel

ik heb de laatste paar dagen een raar gevoel op mijn zij van mijn kont en rug.
het voelt als een wond maar er is geen wond. als ik er overheen wrijf dan krijg ik een brandende gevoel weet iemand wat dit is o.o?

bierkoning 27-02-2012 15:52

nee, vraag je huisarts....

InfoBoy 27-02-2012 16:45

Citaat:

JustSaying schreef: (Bericht 32385408)
ik heb de laatste paar dagen een raar gevoel op mijn zij van mijn kont en rug.
het voelt als een wond maar er is geen wond. als ik er overheen wrijf dan krijg ik een brandende gevoel weet iemand wat dit is o.o?

Gestoten, gevallen, gesport? Als je langer dan een week hebt: naar huisarts.

Succes

JustSaying 27-02-2012 17:38

Citaat:

InfoBoy schreef: (Bericht 32385553)
Gestoten, gevallen, gesport? Als je langer dan een week hebt: naar huisarts.

Succes

ik heb dit al sinds vorig week donderdag. maar ik heb me wel een keer gestoten tegen een stoel maar verder geen idee.
en btw ik heb de zelfde gevoel ook nog tussen mijn schaamstreek en mijn boven been

Pluis 27-02-2012 17:54

zie je ook iets afwijkends aan je huid? vlekjes of bultjes ofzo? Of is het echt alleen het gevoel dat anders is dan anders?

JustSaying 27-02-2012 20:02

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 32385723)
zie je ook iets afwijkends aan je huid? vlekjes of bultjes ofzo? Of is het echt alleen het gevoel dat anders is dan anders?

nope geen bultjes wel een raar gevoel ja

astro-rock79 27-02-2012 21:10

kan ook dat je niet meer weet dat je je gestoten hebt/ zeer gedaan hebt of mischien heb je snachts verkeerd gelegen dan kan je huid volgens mij geirriteerd raken. Maar dat meestal niet zo lang. Ik heb ook zo vaak een snee ergens en dan denk ik van HUH hoe kan dat nou weer. Maar goed als het te lang duurt zal ik er even met iemand over gaan praten

InfoBoy 28-02-2012 17:10

Citaat:

astro-rock79 schreef: (Bericht 32386380)
kan ook dat je niet meer weet dat je je gestoten hebt/ zeer gedaan hebt of mischien heb je snachts verkeerd gelegen dan kan je huid volgens mij geirriteerd raken. Maar dat meestal niet zo lang. Ik heb ook zo vaak een snee ergens en dan denk ik van HUH hoe kan dat nou weer. Maar goed als het te lang duurt zal ik er even met iemand over gaan praten

Precies, even langs huisarts.

JustSaying 01-03-2012 13:41

Citaat:

astro-rock79 schreef: (Bericht 32386380)

ik heb nu blultjes gekregen en ik ben naar de huisart gegaan \. volgens hem heb ik gordelroos.
maar hij zie niet wanneer het weg ging. en hij zei dat je het beste tegen pijn parasetimol moet gebruiken maar dat mag ik nie gebruiken van mijn moeder xd nog tips?

Pluis 01-03-2012 16:22

Waarom mag je geen paracetamol van je moeder? Pijnstilling is het enige wat je er aan kunt doen namelijk.

JustSaying 01-03-2012 16:52

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 32392688)
Waarom mag je geen paracetamol van je moeder? Pijnstilling is het enige wat je er aan kunt doen namelijk.

ik heb geen idee waarom ik dat nie mag gebruiken vind ze slcht ofzo??? maar heb je tips om sneller van die bultjes af te krijgen die zijn best irritant :/

Pluis 01-03-2012 17:25

Niet krabben! En als ze jeuken kan je er koelzalf op smeren, dat hebben ze bij de drogist/apotheek wel.
Gordelroos is niks anders dan een re-activatie van het waterpokkenvirus. Als je waterpokken hebt gehad dan gaat het virus uiteindelijk in de zenuwwortels zitten. Meestal doet het daar niks maar bij sommige mensen wordt het weer actief en dan krijg je dus precies in het traject van die zenuw bultjes. Omdat mensen dat ook wel eens hebben in een zenuwtraject op de buik wordt het daarom "gordelroos" genoemd. Het vervelende van gordelroos is dat door irritatie die zenuw zelf ook pijn kan gaan doen. Helaas kun je tegen een virus niks doen, het moet vanzelf genezen.
Maar als je pijn hebt zou ik toch je moeder eens vragen of je écht geen paracetamol mag want anders zit jij er maar mee (en paracetamol kan écht geen kwaad).

HangInThere 02-03-2012 00:45

Citaat:

JustSaying schreef: (Bericht 32392329)
ik heb nu blultjes gekregen en ik ben naar de huisart gegaan \. volgens hem heb ik gordelroos.
maar hij zie niet wanneer het weg ging. en hij zei dat je het beste tegen pijn parasetimol moet gebruiken maar dat mag ik nie gebruiken van mijn moeder xd nog tips?

Waar heb je allemaal bultjes? Op één plek dicht bij elkaar of op alle plekken die je eerder aangaf (kont, rug, schaamstreek en bovenbeen)?

JustSaying 02-03-2012 14:47

Citaat:

HangInThere schreef: (Bericht 32393674)
Waar heb je allemaal bultjes? Op één plek dicht bij elkaar of op alle plekken die je eerder aangaf (kont, rug, schaamstreek en bovenbeen)?

nu alleen maar nog op mijn kont en been en de bultjes liggen dichtbij elkaar

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.